Wireless router blockt sommige sites

Pagina: 1
Acties:

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Zit met heel raar probleem, iemand kwam bij me dat op zijn computer bepaalde sites niet wouden openen.

telegraaf , abnamro , zylom (deze noemde die op) en ze deden het niet bij hem thuis.

het rare is op zijn laptop wel (beide wifi). O-)

nu heb ik de computer meegenomen naar mij thuis en achter de wifi gehangen en dit werkt prima alle sites opent die, we hebben beide ook @home.

waar ik dus aan dacht waar het aan kan liggen is de instelling in de router maar het gekke is dan waarom werkt zijn laptop dan wel?? 8)7

Merk van zijn router Buffalo en zo ook zijn usb wifi reciever type WLI-USB-L11G.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:51
probeer het volgende is:

nslookup www.abnamro.nl

telnet www.abnamro.nl 80
en tik dan in: "GET /index.html", indien je een response krijgt dan is het niet de verbinding ;-)

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ja dat ben ik vergeten te vermelden dat heb ik geprobeerd even als pingen naar de sites dat ging perfect

ping naar abnamro en telegraaf was netjes 11ms gemiddeld

Verwijderd

Wat een wazig verhaal... maar ik denk dat het iets van proxy instellingen zijn ofzo. Dat is het enige wat ik kan verzinnen wat ook nog redelijk aannemelijk is.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 14:46

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik had een paar jaar geleden ook met de abn-amro site problemen om via wireless te connecten.
Wat ik toen heb gedaan is de mtu op de router ingesteld op 1400 en toen werkte het weer.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!