Toon posts:

Mergen partities lukt niet door verschillende NTFS versions

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een harde schijf in twee partities gedeeld, zodat ik naast windows XP, de beta versie van vista kon laten lopen. Inmiddels heb ik Vista weer verwijderd en ik wil de partitie opheffen, om een weer 1 harde schijf van te maken. Alleen lukt niet via Partition Magic, omdat Vista mijn NTFS versie heeft geupdate, en waardoor ik de melding krijg dat ik alleen twee partities met dezelfde NTFS versie kan mergen. Hoe krijg ik dit alsnog voor elkaar=
Tnx alvast...

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Partitie verwijderen ? (of staat er nog data op)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Hij is leeg. Dus ik kan er alles mee doen. Ik heb hem verwijderd en opnieuw geformateerd met NTFS, maar dan verandert het versienummer niet, omdat Vista deze heeft geupdate naar 3.1.

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Da's raar, lijkt me dat als je een partitie verwijderd de info over 't file-system ook foetsie is :?
PC wel opnieuw opgestart na verwijderen ?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En gewoon met de partitiemanager van XP :? Die zou hem wel moeten kunnen zien en ook moeten kunnen verwijderen. Vervolgens full format (dus geen quick) en dan gaan :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik nu ff proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Want uiteraard heb ik wel een snel-format gedaan ;) Maar ik ben benieuwd of die NTFS-versie nummer dan ook veranderd.

Verwijderd

Topicstarter
Werkt helaas ook niet :s

Source NTFS version number 0.0
Target NTFS version number 3.1
Both NTFS partitions being merged must have the same version number.

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

En als je de partitie verwijderd en de bestaande partitie vergroot = zelfde netto effect
offtopic:
gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif als je nog iets aan een post toe te voegen hebt ipv 3x achter elkaar te posten

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt. Ik heb een ander programma gebruikt dan Partition Magic, Acronis Disk Director Suite 10. Die kon wel gewoon de partities bij elkaar plaatsen. Dus het is opgelost. Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1