Toon posts:

[XP] Hoe zeker weten dat key legaal is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik kan legale win xp pro + key overnemen van iemand die ik niet ken.

hij zegt dat hij de key zelf heeft gebruikt.

Als ik thuis ben en win xp install ik gebruik de key en krijg dus problemen key is al in gebruik of iets dergelijks.

hoe sterk sta ik in mijn schoenen omdat ik de legale cd in mijn bezit heb?

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 01:34
MS even bellen.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Mag ik de Windows XP licentie van mijn oude PC installeren op mijn nieuwe PC?

Je mag je Windows XP licentie overdragen naar een andere PC, op voorwaarde dat:

* het géén OEM licentie is. Een OEM licentie is vast verbonden aan de PC waarmee ze meegeleverd werd en mag alleen op die PC gebruikt worden. Als je je oude PC met OEM licentie dus verkoopt, moet je de OEM licentie méé verkopen.
* je je oude PC niet meer gebruikt (t.t.z.: onder Windows XP, uiteraard). Als je Windows XP op je oude PC wil blijven gebruiken tegelijk met je nieuwe PC, dan moet je voor je nieuwe PC een aparte Windows XP licentie aankopen.

Aangezien de kans dat je nieuwe PC exact dezelfde hardware bevat als je oude erg klein is, zal Windows XP je bij activering op de nieuwe PC hoogstwaarschijnlijk komen melden dat de activering mislukt is. Daarbij zal een telefoonnummer getoond worden dat je kan bellen om dit probleem te verhelpen. Bel dat nummer, leg je situatie uit, en men zal je vertellen wat je moet doen.
Kortom, je moet voor de activatie even Microsoft bellen, zeggen dat je de oude PC niet meer gebruikt en de key hebt gebruikt voor installatie op een nieuwe PC.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-03 20:44

DarkSide

theres no place like ::1

Is het een OEM key of een retail key. OEM is officieel gebonden aan de pc waarbij deze geleverd is.
Jij hebt een andere configuratie, dus niet meer dezelfde pc. MS kan je dan weigeren om een nieuwe key te geven omdat de licentie niet bij jouw pc hoort. Je dient officieel ook een nieuwe OEM licentie te nemen bij een nieuwe pc.
Bij retail licentie kan je aangeven dat je nieuwe hardware hebt, en daardoor graag een nieuwe key zou willen ontvangen. Als de key niet op de blacklist voorkomt, zou dat wel moeten werken. Denk ik

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Okay dus 2 dingen moet ik doen weten of dat het een oem of retail versie is en of dat de key op een blacklist staat.

Kan je aan cd/key zien of het om een oem of retail versie gaat?
hoe check ik de key op een blacklist staat?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 11:06:
Kan je aan cd/key zien of het om een oem of retail versie gaat?
Niet aan de key, wel aan het COA wat er bij de pc geleverd hoort te worden (ja, ook 2e hands).
En eventueel ook aan het volumenaam van de CD zelf.
OEM in de naam > Goh, OEM.
Staat er FPP bij > Retail.
Iets anders > wazige herkomst.
hoe check ik de key op een blacklist staat?
Dat kan je niet opzoeken, anders zou het wel heel makkelijk worden om een reverse-blacklist aan te maken van keys die dus wél werken ;)
hoe sterk sta ik in mijn schoenen omdat ik de legale cd in mijn bezit heb?
Helaas, de CD zegt niks want vervangbaar.

Waar het om gaat is het Certificate Of Authenticity, de sticker dus meestal.

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 19-04-2007 11:55 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Even de titel wat aangepast zodat het OS er ook in staat. Let daar volgende keer op :)
Pagina: 1