[SQL] Verschil MS SQL en MySQL

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06-2025
Wat is het verschil tussen MySQL en MS SQL, behalve dat laatstgenoemde van Microsoft is?

Ben bezig met een pakketselectie voor een knowledge base, waarbij een van de requirements MS SQL is. Nu heb ik een aardig pakket gevonden, dat draait op MySQL. Is dit een probleem?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
MS SQL is een echte database, MySQL niet :P

Ik denk dat belangrijk is waarom de eis voor MS SQL is gesteld. Als er bijvoorbeeld veel kennis over de database binnen het bedrijf aanwezig is zou dit een sterk argument kunnen zijn. Het kan bijvoorbeeld ook zijn dat er eisen aan de integriteit van de data gesteld worden, en dat men daarom niet met MySQL in zee wil gaan.

Het belangrijkste is denk ik dus te achterhalen waarom er voor MS SQL is gekozen, en zien of die wensen ook voor MySQL te realiseren zijn. Zo een lijstje met verschillen opnoemen lijkt me in dit geval niet echt wenselijk.

Als jij een pakket hebt gevonden dat MySQL meelevert zou ik me trouwens niet druk maken of het functioneel werkt, daar kun je wel van uit gaan lijkt mij.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:16

Cyphax

Moderator LNX
In eerste instantie is het antwoord dan ook: ja, dat is een probleem want je kunt niet zomaar even met je MSSQL-database verbinden zonder een hoop code aan te passen.
Ik ga met P_de_B mee: kijk even of die eis losgelaten kan worden, want als het pakket draait op MySQL kun je testen of het goed werkt. MySQL is dan wel spartaans, slecht is het ook niet voor zo'n project.

Saved by the buoyancy of citrus

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als dat een harde eis is: ja.
Als die eis wat speelruimte biedt c.q. losgelaten kan worden: nee.

Zomaar de zaak overzetten naar MS SQL Server is geen goed plan; er zijn nogal wat merkwaardigheden in MySQL die ervoor zorgen dat dat niet zomaar kan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.