tremble and despair for i am power!
en het feit dat 1 Mb geen 1000 K is maar 1024
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
En ik heb er nu 2 schijven in hangen 1 van 30 en de ander van 45. Kan ik nu met allebei de schijven scandisk ofzo uitvoeren?
daz met elke HDOp dinsdag 06 februari 2001 18:27 schreef Rush het volgende:
Hoi, ik heb net een IBM 45 gig binnen gekregen en nu vroeg ik me af hoe het komt dat ie maximaal maar 43 gig is...
En in Fdisk geeft ie een foutmelding 6 ofzo. Dat je in bericht header moet kijken van de fdisk.msg Maar die zie ik nergens staan, kan ik nergens vinden. Kunnen jullie me vertellen waar die te vinden is of wat het betekend??
bvd Joris
ze zegge 45.000 MB
heb ik ook met die 2 disken die ik heb
Maximum effort - Deadpool
45/1024*1000, je komt dus altijd op minder uit, het is een marketings truc.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Echter, als je de 45 GB 7200 rpm/2MB HD hebt dan is dat een 46.1 GB hd (wordt door IBM vaak als 45 GB aangeduid) wat dus wel een 45 GB HD wordt, dan mis je dus wel wat (en is de disk fout)
Workstation specs
Server specs
Founder of www.kieftsoft.nl/forum
je snapt dat 1 gig dus 1.000.000.000 is
en dat vaak pogrammeurs gebruiken de machten van 2 oftewel ze gebruiken
voor 1KB dus 2^10=1024
en 1MB is dus 2^20=1.048.576
en dus 1GB is dus 2^30=1.073.418.824
Wat gebeurd der nu is dus dat als de schijf groter is als 1 GIG dan pakken ze dus de 2^30 en dan delen ze dat dus
oftewel
45.000.000.000/2^30=41,9GB
Dus waarschijnlijk zal jouw schijf toch iets groter zijn dan exact 45.000.000.000 als je zegt dat je 43GB aanduiding hebt.
Verwijderd
zit hier op website van IBM , maar kan er geen van 45Gb vinden
gevonden.
IBM hanteerd dit voor de opdruk.
1 1MB = 1,000,000 Bytes 1GB = 1,000,000,000
2 Upper 132 KB used for firmware.
dus in werkelijkheid staat er dus 46,11Gb op de schijf.
dus er is iets goed fout.
Het is de IBM dtla 307045 46,1 gigabyte.
Als je de harddisk installeert zie je dat je maar zo'n 43 gig aan hardeschijfruimte hebt.
Volgens mij moet je als je een harde schijf koopt het aangegeven grootte van de HD 7 procent afhalen, dan heb je waarschijnlijk de ware grootte.
Verwijderd
75GXP
DTLA-307045 46.11 GB
en als ze achter de komma werken dan is er niets afgerond maar de werkelijke capciteit.
maar de site kan natuurlijk ook een fout bevatten.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Alvast bedankt
Verwijderd
maar als ik in fdisk die schijf wil partitioneren dan geeft ie aan dat ie maar 8GB groot is????
ik snap er echt nix van vanalles geprobeerd, zelfs eerst fdisk.exe /mbr
maar dat doet vrij weinig(het progje draait dan wel ff , maar komt dan gewoon weer op het promt)
als ik daarna weer gewoon fdisk doe, dan is er nix veranderd, ik snap er geen ene *piep* van
kan ik beter gewoon een HD van 8GB kopen scheeld veel geld
bedoel je dat hij in je bios als 43GB wordt gezien of na formateren ?Op dinsdag 06 februari 2001 18:27 schreef Rush het volgende:
Hoi, ik heb net een IBM 45 gig binnen gekregen en nu vroeg ik me af hoe het komt dat ie maximaal maar 43 gig is...
En in Fdisk geeft ie een foutmelding 6 ofzo. Dat je in bericht header moet kijken van de fdisk.msg Maar die zie ik nergens staan, kan ik nergens vinden. Kunnen jullie me vertellen waar die te vinden is of wat het betekend??
bvd Joris
ik heb zelf een 61,4GB maxtor en na format is die nog maar 58GB dat is gewoon zo
maar als je het over je bios hebt, ja is ook mogelijk het gebeurd namelijk ook wel dat als je hem in een ander merk mainboard hangt dat die hem als 44GB ziet, of juist minder.
die foutmelding van fdisk kan je gewoon negeren
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Dan heb je misschien de jumpertjes niet goed staan. Mijn Maxtor80 Gig was volgens fdisk ook maar 32. Ik had 'm per ongeluk op een of andere stand staan zodat het aantal cylinders niet boven de 1024 uitkwam ofzo.Op zaterdag 17 februari 2001 11:37 schreef P3G45U5 het volgende:
Nou ik heb dus ook die IBM deskstar 46,11 GB
maar als ik in fdisk die schijf wil partitioneren dan geeft ie aan dat ie maar 8GB groot is????
ik snap er echt nix van vanalles geprobeerd, zelfs eerst fdisk.exe /mbr
maar dat doet vrij weinig(het progje draait dan wel ff , maar komt dan gewoon weer op het promt)
als ik daarna weer gewoon fdisk doe, dan is er nix veranderd, ik snap er geen ene *piep* van
kan ik beter gewoon een HD van 8GB kopen scheeld veel geld
Je moet bij HD's van >64Gig trouwens een nieuwe fdisk van microsoft ophalen!!! (Schijnt het gevolg te zijn van 16bits getallen in de 'oude' fdisk...) Format kan ook niet overweg met schijven >64Gig, deze schijven moet je formatteren met de explorer!
Siditamentis astuentis pactum.
Verwijderd