Ik wil met een stukje javascript de display van een DIV veranderen. Je selecteerd een optie uit een select box en aan de hand daarvan word de ene DIV zichtbaar en de andere verdwijnt. Daar heb ik drie functies voor namelijk changeDiv, hideAll en getStyleObject. De laatste twee zijn goed maar de eerste geeft problemen.
Dit is het stukje form gedeelte. De id's van de DIV's hebben dezelfde naam de values van de opties van de selectbox.
De melding die ik krijg is: objSelect.selectedIndex has no properties dus hij gaat bij de eerste regel al op z'n waffel.
Ik heb al vanalles geprobeerd, ook om het object waar het om gaat volledig te noemen (document.form.select1) maar het wil niet werken.
Ben al een dag bezig dus als iemand me kan verlichten zou ik hem/haar zeeeeeeeeer dankbaar zijn.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| function changeDiv(objSelect,the_change) { var the_id = objSelect.options[objSelect.selectedIndex].value; var the_style = getStyleObject(the_id); if (the_style != false) { the_style.display = the_change; } } |
Dit is het stukje form gedeelte. De id's van de DIV's hebben dezelfde naam de values van de opties van de selectbox.
HTML:
1
2
3
4
5
| <select name="custom13data" id="select1" onChange="hideAll(); changeDiv(this,'block');"> <option value=" " selected="selected">[ Select ]</option> <option value="optie1">Optie1</option> <option value="optie2">Optie2</option> </select> |
De melding die ik krijg is: objSelect.selectedIndex has no properties dus hij gaat bij de eerste regel al op z'n waffel.
Ik heb al vanalles geprobeerd, ook om het object waar het om gaat volledig te noemen (document.form.select1) maar het wil niet werken.
Ben al een dag bezig dus als iemand me kan verlichten zou ik hem/haar zeeeeeeeeer dankbaar zijn.