Folders Afschermen

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10-2025
Hey, ik heb een korte simpele vraag over het afschermen van folders voor mensen die via een VPN verbinding maken.

Ik heb iemand die via VPN bij mij in onze server werkt, nu wil ik dit dus deels afschermen. Ik wil niet dat hij alle shares tot zijn beschikking krijgt, maar op 1 share zijn spullen kwijt kan.

Door middel van Simple share uitzetten en rechten aanwijzen per map, is me nog niet gelukt doordat de verbinding per VPN is en dat ik zo 1 2 3 zijn account geen rechten kan geven.
Als software gebruik ik nu Hamachi, dit kan makkelijk veranderd worden, dit programma was toevallig makkelijk beschikbaar om te testen.

Kortom zijn er makkelijkere manieren om dit om te lossen met een software matig iets zodat ik kan zeggen, jij logt inmet die gegevens op dit programma en mag in deze mappen klooien en meer niet.

ps: andere methodes om de server te bereiken werkt niet (ftp, http, https, webserver) zoals meer topics over dit onderwerp door mij zijn aangemaakt. Dit probleem is nooit opgelost, daarom probeer ik het met een omweg.

Bij voorbaat dank.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Joost.B schreef op donderdag 19 april 2007 @ 10:05:
[..]
en dat ik zo 1 2 3 zijn account geen rechten kan geven.
[..]
Wat lukt daar dan niet; dit is imo namelijk wel de beste manier om e.e.a. af te schermen

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33
Je kan toch via NTFS rechten dingen wel of niet toegang verlenen? Waar gaat dat fout?

[ Voor 13% gewijzigd door paella op 19-04-2007 10:11 ]

No production networks were harmed during this posting

• Joost.B
Nou deze persoon verbind via hamachi, en ik zie zijn niet zijn account staat bij beveiligingsrechten. Kan wel "Iedereen" instellen zodat het afschermt maar dan kan ik er zelf ook niet op. Onder welk kopje valt mijn eigen useraccount? > maar het lijkt me dat als ik dat uitgevonden heb dat hij verbinding blijft houden aangezien we beiden op 'dezelfde' account zitten zeg maar, want hoe herkent windows degene die via VPN binnenkomt?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

het antwoord op je vraag staat volgens mij gewoon op de homepage van Hamachi :? HOW TO: Simple File Sharing in Windows

• Joost.B
Sorry, ik zie het ja, ik het nu even doorlezen.
Heb wel op het forum gekeken van hamachi maar blijkbaar niet goed genoeg.

Dankjewel Rookie!

Zal straks nog neerzetten hoe ik het nou gedaan heb mocht de volgende sukkel zoals ik het niet snappen. :)

• Joost.B
Toch werkt het nog niet 100%. Ik heb alles gedaan wat erin staat tot het punt dat je de mappen rechten moet gaan geven, aangezien deze mappen op een server staan (niet op de pc zelf) moet ik geen werken met accounts op de server zelf. Dit wil nog niet helemaal werken helaas.

Ik snap nu in ieder geval het principe, nu moet ik het alleen nog toepassen op deze situatie.

=Edit=

Waarom kan ik mijn netwerkverbindingen (deze computer) niet beveiligen? Bij netwerk gaat het wel maar dan pakt hij de users van de server dus.
ook dit invoeren werkt niet: \\hp2-jb\*** ********

[ Voor 21% gewijzigd door Joost.B op 19-04-2007 10:57 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-03 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Heb je nu eigenlijk enig idee wat je aan het doen bent :?

Je laat iemand binnenkomen met een account (uit je ad of niet :?) en je wilt dat deze gebruiker _geen_ rechten heeft op bepaalde mappen/shares. Of juist alleen rechten tot een bepaalde map/share

In het tweede geval, kan je zijn AD account toch gewoon bepaalde rechten geven op een map. Zolang het account nergens verder rechten heeft is het geen probleem.
Als jij ubersimpel de domain users rechten hebt gegeven op bepaalde shares, je dan kan hij daar ook bij. Dan zal je hem expliciet moeten weigeren op share level.

Is het geen AD account waarmee deze gebruiker aanmeld, maar bijvoorbeeld een locaal account dan kan je dit local account niet gebruiken omrechten te geven op een andere server.
Een gebruiker op server1 kan je alleen maar rechten geven op server1, en niet op server2. Daarvoor heb je een domain account nodig.

• Joost.B
Ik kan dus zijn AD account geen rechten meegeven. Mijn server gebruikt andere users als windows. Deze server maakt geen gebruik van ADS/NT domain enzo. Ik kan het wel instellen maar dan moet ik er nog even voor gaan zitten om dat uit te vogelen en dan kan ik pas verder geen met dit subject.
Pagina: 1