[Win ?] lmhost.sam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01 10:23
Wie van jullie weet er hoe dit bestand werkt, en kan daarvan wat voorbeelden posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-08 16:23

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Werkt vrij simpel je maakt een text file aan met dit formaat :

IP adres Hostnaam

dus b.v.

192.168.0.1 router.netwerk.nl

Je kunt er nog additionele info in kwijt voor b.v. PDC 's ( voor in een NT netwerk ) met #dom
met #pre achter de hostnaam geef je aan dat ie preloaded moet zijn etc etc

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het hierboven de HOST en LMHOST door elkaar gehaald. De HOST-file is aan DNS gerelateerd, de LMHOST-file met WINS.
Oftewel, in de HOST-file staan IP-adressen en host-namen, zoals bv. computer.website.nl, en in de LMHOST-file staan IP-adressen en Netbios-namen (de computernaam zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dat .sam moet je er acherweghalen, dat staat voor sample >:),zodat je gewoon 'HOSTS' hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 18:59 schreef broodrooster2 het volgende:
en dat .sam moet je er acherweghalen, dat staat voor sample >:),zodat je gewoon 'HOSTS' hebt
dat komt door windows haar super goed bestands systeem *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ja maar wat kan je er nou mee???

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-07 10:25
is handig als je lui bent (tegenwoordig heeft het weinig zin omdat IE hem automatisch aanvult)
kan je instellen als je tw typed om naar ip van tweakers.net tegaan, etc.

of handig als je dns van je isp eruit ligt ken je tenminte nog een paar sites bekijken,

maar waar het geloof ik voor bedoelt was, zodat het wat sneller gaat, dan hoeft ie namelijk niet aan de dns server tevragen welk ip erbij hoort, maar tegenwoordig gaat het toch snel zat.

dus ik zou het niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Op dinsdag 06 februari 2001 18:56 schreef Straatje het volgende:
Volgens mij is het hierboven de HOST en LMHOST door elkaar gehaald. De HOST-file is aan DNS gerelateerd, de LMHOST-file met WINS.
Oftewel, in de HOST-file staan IP-adressen en host-namen, zoals bv. computer.website.nl, en in de LMHOST-file staan IP-adressen en Netbios-namen (de computernaam zelf).
Dit is precies de juiste uitleg. scheelt mij weer werk.

http://www.hroling.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

En die andere zut dan zoals:

- Networks.
- Protocol.
- Services.

Wat doen die allemaal??

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met lmhosts kan je de namen van computers in netwerkomgeving 'overnemen' geloof ik...

met dat 'HOSTS' kan je bv het ip van een client (192.168.0.150) koppelen aan bv. www.client150 : er MOET dus een punt in, bij LMHOSTS hoeft dat niet (toch :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in services staan alle services en hun normale poorten. http draait normaal op poort 80 met het tcp protocol, dat staat daar in. dan hoeft je computer minder te zoeken ofzo :?

lees het anders zelf es door, dan snap je het misschien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarMaster
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik had het allemaal al doorgesnuffeld.
Maar het is gewoon een beetje te vaag.

Maar ik snap het principe.

Pagina: 1