2e PC in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 13:36

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb 2 pc's, waarvan deze computer wél en de andere géén internet heeft.
Op deze computer heb ik de volgende games geinstalleerd: Battlefield 2, Fifa 2007 en Counterstrike:source. Ik heb deze allemaal online een keer gebruikt, maar nu wil ik met mijn andere computer die veel betere hardware heeft, deze spellen online gaan spelen. Ik heb op die andere pc (die nog nooit het internet heeft gezien), alle 3 de spellen al geinstalleerd en (offline) gespeeld.

Mijn vraag is nu: kan ik als ik de 2e pc op het internet aansluit, daar ook mee online gamen? Of wordt dat tegengehouden omdat mijn 1e pc al met die licentie codes online is geweest? Beide pc's zijn aangesloten op dezelfde router.

Iemand een idee/verdere vraag? Alvast hartelijk bedankt :>

[edit: o ja, jullie kunnen natuurlijk zeggen van "waarom probeer je het niet gewoon?". Antwoord op die vraag is dat ik door 4/5 muren heen moet om de utp kabel aan te leggen, en ik kan hem ook niet ff 1,2,3 op de router aansluiten omdat ik geen losse kabel heb ;)]

[ Voor 14% gewijzigd door Murk op 19-04-2007 09:59 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-11 08:03

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik zou zeggen, probeer het gewoon,

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
[edit: o ja, jullie kunnen natuurlijk zeggen van "waarom probeer je het niet gewoon?". Antwoord op die vraag is dat ik door 4/5 muren heen moet om de utp kabel aan te leggen, en ik kan hem ook niet ff 1,2,3 op de router aansluiten omdat ik geen losse kabel heb ;)]
Hehe, was net te laat.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het lijkt me geen probleem, maar je komt er inderdaad pas achter als je het probeert. Een mogelijkheid hiervoor is natuurlijk ook om je betere computer/kast naar je modem te slepen in plaats van je halve huis doorboren :)

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Lol, ok, kun je niet draadloos werken ofzo, of de computer op die andere plek zetten.

Verwijderd

Dit is geen probleem, zolang je niet ben beide tegerlijk probeerd te gamen :)
van fifa weet ik het niet, maar zou ook geen problemen moet opleveren.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toch gewoon proberen. Desnoods even PC verslepen. Bovendien: je wilt het omdat die tweede PC betere hardware heeft, dus als je het al werkend wilt hebben zul je sowieso een kabel nodig hebben.
En een UTP-kabel van 20m kost tegenwoordig ook geen drol mer.
Ik zou gewoon even ergens een kabeltje ritsen en dat tijdelijk even neerleggen om te kijken of het werkt. Werkt het, kun je verder. Werkt het niet --> dan zien we je hier terug met het resultaat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Dat van niet tegelijk gamen dat snap ik nog wel ja. Ik ga binnenkort wel utpkabel kopen ja, maar wordt ook nog probleem met connectoren vastzetten :S weet iemand goede manier om dat te doen? Als niemand oplossig heeft doe ik gewoon met kroonsteentjes verbinden, heb ik bij deze pc ook gedaan en ik heb volle internetsnelheid, maar misschien is er betere manier..

Bedankt voor de snelle reacties trouwens, hopelijk hebben jullie gelijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door Murk op 19-04-2007 12:58 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Murk schreef op donderdag 19 april 2007 @ 12:55:
Dat van niet tegelijk gamen dat snap ik nog wel ja. Ik ga binnenkort wel utpkabel kopen ja, maar wordt ook nog probleem met connectoren vastzetten :S weet iemand goede manier om dat te doen? Als niemand oplossig heeft doe ik gewoon met kroonsteentjes verbinden, heb ik bij deze pc ook gedaan en ik heb volle internetsnelheid, maar misschien is er betere manier..
Gewoon losse connectortjes kopen en een tang om ze eraan te knijpen. De kleurcode voor de connectoren moet zijn (lipje naar BENEDEN!):
Oranje-wit
Oranje
Groen-wit
Blauw
Blauw-wit
Groen
Bruin-wit
Bruin

Kabel strippen (de kleine aders hoef je niet te strippen) voor ongeveer 1,5cm. kabels in de goede volgorde leggen, erin steken en dichtknijpen!

Suc6!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:11

Snow_King

Konijn is stoer!

Stekkers er aan knijpen en in een connector boxje prikken?

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Kijk hier
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/09012898e9b63e0fec82d916bcebf7b0/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b37bc01438689fbc65bd26d3f37ae0f8/full.gif

Verwijderd

Ja hoor, dat gaat gewoon perfect werken

• Murk

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
1 probleem met die connector. Ik wist wel hoe alles er in moest enzo (welk draadje waarin), maar je schijnt een speciale tang nodig te hebben om hem vast te klemmen, die flink in de euro's loopt..

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Murk schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:08:
1 probleem met die connector. Ik wist wel hoe alles er in moest enzo (welk draadje waarin), maar je schijnt een speciale tang nodig te hebben om hem vast te klemmen, die flink in de euro's loopt..
Ken je niet iemand met zo'n tang? er die dingen zijn niet ZO duur hoor. voor 20 euri moet je die wel hebben.

• mnielsm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 14:02
Misschien nog gemakkelijker: koop een snoer waar al stekkertjes aan zitten.
Hoef je zelf niet te gaan 'pielen' met zo'n tang.

Voor het eenvoudigste zoeken naar alle chinese webshops: www.chinapricefinder.com

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
kijk gewoon op ebay ofzo voor zo'n rj45 / rj11 tang.. zo duur zijn die daar niet...
beetje oefenen met die kabel,maar das goed te doen..

Verwijderd

@ mnielsm

ja dat kan hij ook doen, maar dan knipt hij de stekkers eraf, omdat hij anders zon groot gat moet boren neem ik aan en dan krijg je weer zon kroonsteen oplossing

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 15:17

lier

MikroTik nerd

mnielsm schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:15:
Misschien nog gemakkelijker: koop een snoer waar al stekkertjes aan zitten.
Hoef je zelf niet te gaan 'pielen' met zo'n tang.
Denk dat die betonboor met een diameter van ± 1,5 cm ongeveer net zo duur is als een tang...
;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Of koop iets draadloos ?
nic + AP heb je ook al voor 50E. bespaart je wel een hele hoop geboor en geklooi !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

naar een AP moet ook een kabeltje lopen...

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:48:
naar een AP moet ook een kabeltje lopen...
erm ja DuhuH. maar die hoeft maar 30cm lang te zijn, hoef je niet zelf te knippen, en hoef je geen gaten voor te boren .
Lijkt me toch enigzins een voordeel ............

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Dit heeft niets meer met SPV te maken, dus dit topic gaat op slot. Om antwoord te geven op je eerste vraag: ja je kan met je nieuwe systeem online gamen, ondanks dat de spellen ook op een andere PC geinstalleerd zijn. Zolang je niet met beide PC's dezelfde spellen online probeert te spelen is er niets aan de hand :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.