Chassis Intruded: Fatal Error - System Halted

Pagina: 1
Acties:
  • 2.451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 10:31
Ik heb een Asus P5AD2-Premium mobo sinds 2 en half jaar.
Daar zit een jumper op 2 pinnetjes waar je een beveiligingsschakelaar op aan kan sluiten dat als iemand de kast open maakt de PC niet meer kan booten.
(belachelijk eigenlijk, maar dat is mijn mening)

Ik ben helemaal niet aan die jumper geweest, en nu krijg ik spontaan bij het opstarten van de PC de melding: Chassis Intruded: Fatal Error - System Halted.
Na een reset wil de PC wel eens opstarten.
Maar normaal gesproken bij een ECHTE Chassis Intrussion (verbreking jumper) kan je de PC na een reset ook niet meer starten.
Dan zit er maar 1 ding op, batterij eruit en Clear RTC.

Mijn EERSTE vraag is: kan het zijn dat pinnetjes en jumpers misschien iets oxideren waardoor het contact achteruit gaat?
Mijn mobo heeft nog fabrieksgarantie, en Asus doet niet moeilijk heb ik het idee.

Mijn TWEEDE vraag: heeft hier iemand ervaring met een RMA van een duur Asus-mobo dat niet meer gemaakt wordt? Krijg je dan ook een vergelijkbaar mobo met dezelfde features terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zit er in je BIOS geen optie "reset open case status" oid? Ik heb geen ervaring met de chassis intrusion functie maar je kan het alleszins eens proberen.

[ Voor 45% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-04-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Daar zit zo'n optie niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Ik heb sinds kort een dikke EN8800GTS i.p.v. zo'n slank EN6600GT in m'n systeem.
Kan dat ook niet de oorzaak zijn?
Dat een gedeelte van het mobo waar deze zware gfx-kaart voorzit niet meer zo goed gekoeld wordt.
De grafische kaart zit voor 1 van de chips van de chipset die passief gekoeld wordt op dit mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78382

Als het goed is staat er in de bios een optie die heet chassis intrusion detection, die ken je clear en disable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:03

icecoolsniper

never run from a sniper!

Kijk ook ff naar de chassis intrusion jumper op het moederbord. Als die verkeerd staat dan kan je deze error krijgen. In de handleiding staat waar ie zit.

Als het ook niet aan de functie in het BIOS ligt dan is je BIOS waarschijnlijk corrupt. Probeer dan een CMOS clear.

Mocht al het bovenstaande niet werken, dan denk ik dat het bordje RMA kan.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
icecoolsniper schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 09:51:
Kijk ook ff naar de chassis intrusion jumper op het moederbord. Als die verkeerd staat dan kan je deze error krijgen. In de handleiding staat waar ie zit.

Als het ook niet aan de functie in het BIOS ligt dan is je BIOS waarschijnlijk corrupt. Probeer dan een CMOS clear.

Mocht al het bovenstaande niet werken, dan denk ik dat het bordje RMA kan.
Naar die Chassis Intrusion jumper heb ik al gekeken. Ook heb ik al een paar keer de bios met verschillende versies geflashed.
Ben idd bang dat het een RMA wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Moet 'm nog RMA sturen, alleen eerst vervangd systeempje hebben.

Een gemodificeerde BIOS waarin je dit zou kunnen uitzetten zou ook wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Ik heb vaker mobos met een Chasis Intrustion detection gezien, maar nog nooit dat je na het triggeren de batterij zou moeten verwijderen om weer te kunnen booten. Hoe kom je daarbij?

Voor zover ik weet is het alleen bedoeld ter notificatie, zodat je weet wanneer iemand stiekem in je hardware heeft zitten knoeien. Is ook meer bedoeld voor op scholen en openbare ruimtes dan de thuis pc.

Vervang het jumpertje eens met een nieuwe.

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 21-07-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Die optie zit gewoon in je Bios, update 'm eens naar de laatste versie, aangezien je af en toe er wel in kan geraken!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
frickY schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:07:
Ik heb vaker mobos met een Chasis Intrustion detection gezien, maar nog nooit dat je na het triggeren de batterij zou moeten verwijderen om weer te kunnen booten. Hoe kom je daarbij?

Voor zover ik weet is het alleen bedoeld ter notificatie, zodat je weet wanneer iemand stiekem in je hardware heeft zitten knoeien. Is ook meer bedoeld voor op scholen en openbare ruimtes dan de thuis pc.

Vervang het jumpertje eens met een nieuwe.
Heb ik ook al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Snake schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 20:08:
Die optie zit gewoon in je Bios, update 'm eens naar de laatste versie, aangezien je af en toe er wel in kan geraken!
Heb ik ook al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Was er lang geleden achter gekomen dat als de pc een kwartier uit heeft gestaan dat ik dan kan booten.
1e keer nog niet, nog steeds die melding, maar na een reset boot ie wel.
Als pc nog niet lang heeft aangestaan kan ik weer direct booten.
Heeft ie wat langer aangestaan krijg ik na een reboot weer die error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-05 22:45

Zygivt

Evenaren en overtreffen

1ste: computer, ijzer, zuurstof & water. Water hoort er niet in het rijtje thuis?

2de: Kun jij na 2 jaar nog aanspraak maken op je rma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
Zygivt schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:37:
1ste: computer, ijzer, zuurstof & water. Water hoort er niet in het rijtje thuis?

2de: Kun jij na 2 jaar nog aanspraak maken op je rma?
1ste: ???

2de: fabrikant wel, winkel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303153

MadButcher schreef op donderdag 19 april 2007 @ 09:23:

Ik ben helemaal niet aan die jumper geweest, en nu krijg ik spontaan bij het opstarten van de PC de melding: Chassis Intruded: Fatal Error - System Halted.
Na een reset wil de PC wel eens opstarten.
Maar normaal gesproken bij een ECHTE Chassis Intrussion (verbreking jumper) kan je de PC na een reset ook niet meer starten.
Dan zit er maar 1 ding op, batterij eruit en Clear RTC.

Mijn TWEEDE vraag: heeft hier iemand ervaring met een RMA van een duur Asus-mobo dat niet meer gemaakt wordt? Krijg je dan ook een vergelijkbaar mobo met dezelfde features terug?
Ik heb hetzelfde probleem, maar ik ben wel aan het jumpertje geweest :( heel stom indd..
maar ik heb eigenlijk een vraag aan jou O-) hoe doe je die Clear RTC?

Edit: nvm i googled it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Anoniem: 303153 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 16:54:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, maar ik ben wel aan het jumpertje geweest :( heel stom indd..
maar ik heb eigenlijk een vraag aan jou O-) hoe doe je die Clear RTC?
Dacht je eens een oud topic te reviven :+ Op je moederbord gaat in de buurt van de batterij (zo'n platte) een jumper zitten die je gewoon eens één plaats moet opschuiven en dan weer terugzetten. Er staan normaal iets zoals "CLR CMOS" boven.

Afbeeldingslocatie: http://www.yoreparo.com/foros/files/clear_cmos.jpg

Dit terwijl de PC afstaat. Vind je de jumper echt niet, dan kan je gewoon de batterij er even uithalen en weer insteken.

Edit: Eerst google, dan pas posten in het vervolg :|

[ Voor 6% gewijzigd door YellowOnline op 23-05-2009 17:04 ]

Pagina: 1