Hi, ik probeer gegevens op te halen uit een hoofdtabel en door middel van LEFT JOIN's deze gegevens te verrijken (hoeveel klanten, hoeveel producten, hoeveel gebruikers). De volgende SQL query heb ik daarvoor opgesteld:
Het probleem zit hem in de laatste leftjoin, ik heb het vermoeden dat omdat de kolommen van customers en product dezelfde naam hebben het volgende gebeurt:
ipv het volgende rijtje:
naam-------number_product--------number_customer
klant1---------------2--------------------------------1---------
klant2---------------3--------------------------------5----------
gaat hij al vooraf deze twee bij elkaar tellen (??) en krijg ik dus:
klant1---------------3--------------------------------3---------
klant2---------------8--------------------------------8----------
Ik begrijp echter niet wat MySQL doet besluiten dit te gaan optellen, aangezien netjes de tabel verwijzing erbij staat, en in de select ze allemaal via AS een unieke naam krijgen!
Heb al op de site van mysql gekeken en op w3schools.com echter zonder resultaat.
iemand? thx!
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| SELECT company.naam, company.ID, COUNT(users.ID) as number, COUNT(product.ID) as number_product, COUNT(customers.ID) as number_customer FROM company LEFT JOIN users ON company.ID =users.company LEFT JOIN product ON company.ID = product.company_ID LEFT JOIN customers ON company.ID = customers.company_ID GROUP BY company.ID ORDER BY naam ASC |
Het probleem zit hem in de laatste leftjoin, ik heb het vermoeden dat omdat de kolommen van customers en product dezelfde naam hebben het volgende gebeurt:
ipv het volgende rijtje:
klant1---------------2--------------------------------1---------
klant2---------------3--------------------------------5----------
gaat hij al vooraf deze twee bij elkaar tellen (??) en krijg ik dus:
klant1---------------3--------------------------------3---------
klant2---------------8--------------------------------8----------
Ik begrijp echter niet wat MySQL doet besluiten dit te gaan optellen, aangezien netjes de tabel verwijzing erbij staat, en in de select ze allemaal via AS een unieke naam krijgen!
Heb al op de site van mysql gekeken en op w3schools.com echter zonder resultaat.
iemand? thx!