Game PC €1000

Pagina: 1
Acties:

• lolindir1337
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-03-2024
Dit keer een PC voor mijn vriendin. Het belangrijkste is dat ze weer een tijdje mee kan. Ze heeft al een muis, toetsenbord en beeldscherm. Ze wil maximaal 1000 euro uitgeven. De computer zal voornamelijk gebruikt worden voor games.

Ik zal de PC voor haar in elkaar zetten.

Kast: Antec Sonata II, Zwart € 101,03
450 Watt voeding, gelezen dat dit een prima kast is en vrij stil. Ze zal geen gebruik maken van SLI.

Moederbord: Asus P5B-E € 119,46
Prima moederbord. Alle mogelijkheden die ze nodig heeft.

Processor: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775 € 212
Ik ga uit van 212 euro na de prijsverlaging van Intel. Ze is niet van plan hem omhoog te clocken. Was van plan om de boxed cooler te gebruiken. Enig idee hoeveel lawaai die maakt, en hoeveel dit scheelt met een eventueel goedkope optie om hem stiller te maken?

Geheugen: 2x 1 GB, Kingston, DDR2, PC5300, 667 MHz € 90,46
Lijkt mij prima geheugen voor de prijs.

Harde Schijven: 2x Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 160,66
Stille harde schijven. Raid 0 om ze lekker snel te laten draaien.

DVD-brander: Samsung SH-182M, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM € 31,30
Weinig bijzonders over te zeggen.

Videokaart: MSI NX8800GTS-T2D320E-HD-OC, 320 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 292,76
Snelle kaart op dit moment. Bij het bovenstaande blijft er 300 euro over. 8800GTS biedt het meeste voor die prijs. Ik vraag mij alleen welke het minste geluid geeft.

Totaal € 1003,04

• styxit
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Leuk :)
Wat hoop je verder met je topic te bereiken?

Edit
Misschien had je dit topic beter samen kunnen opzetten met je vorige topic. Aangezien het budget en doel niet veel schelen
Game PC €1000-1200

[ Voor 62% gewijzigd door styxit op 19-04-2007 00:13 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:39
lol @ hierboven :P

Ehm, waar gebruikt je vriendin haar computer allemaal voor, als ik vragen mag. Dat is natuurlijk altijd handig als je dat erbij vermeld wanneer je zo'n topic opent.

Het is niet de bedoeling dat ik hiermee discrimineer ofzo, maar voor zover ik weet doen meisjes op computers in de meeste gevallen niet veel meer dan msn'en, typen en af en toe misschien een spelletje 'The Sims'.

Tenzij jouw vriendin een echte gamer is, zou ik gewoon een mooi kant en klaar systeempje kopen. Maar dan natuurlijk zonder monitor. Ik denk dat ze dan toch ongelooflijk veel goedkoper uit is.

Als je toch besluit voor zo'n duur, en misschien wat overkill systeem te gaan, wacht dan in ieder geval tot de prijsverlagingen van de Core 2 Duo processoren. Die zijn al wat gedaald zie ik nu. Verlagingen stonden gepland op 22 april, gaat dus waarschijnlijk nog wel meer van de prijs af.

Edit: sorry, had over het deel heen gelezen waar staat dat de computer voornamelijk voor games gebruikt gaat worden. Maar toch rest me nog de vraag: wat wil je nu precies van ons weten? Die paar kleine vraagjes die in je verhaaltje staan zijn zelf ontzettend makkelijk op te zoeken.

Verder vraag je welke videokaart stiller zal zijn, maar je geeft geen alternatieven? Leg ook even uit waarom je voor de MSI OC variant gaat, ipv bijvoorbeeld de Asus? Scheelt toch weer drie tientjes!

[ Voor 21% gewijzigd door FreddyFish op 19-04-2007 00:09 ]

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-01 14:56
is jou vriendin ook een pro gamer POST het HIER lol

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
veel meisjes spelen ook mmorpgs tegenwoordig, WoW, guildwars, etc. nieuwste mmorpgs zoals vanguard en LOTR vragen redelijk wat van je pc

• lolindir1337
Ze speelt momenteel veel Medieval II Total War & Medal of Honor: Allied Assault. Zeker het laatste spel vraagt niet veel, maar ze is niet een stereotype vrouwelijke gamer.

Er staan redelijk wat games in de kast die je niet zou verwachten bij een vrouw, dus beschouw haar maar als een echte "gamer". Ze speelt voornamelijk strategy en fps games ;)

[ Voor 6% gewijzigd door lolindir1337 op 19-04-2007 00:12 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:39
lolindir1337 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:11:
Ze speelt momenteel veel Medieval II Total War & Medal of Honor: Allied Assault. Zeker het laatste spel vraagt niet veel, maar ze is niet een stereotype vrouwelijke gamer.

Er staan redelijk wat games in de kast die je niet zou verwachten bij een vrouw, dus beschouw haar maar als een echte "gamer". ;)
Playboy The Mansion? >:)

Nouja de 8800GTS is in ieder dikke overkill voor de spellen die je noemt. Is de 8600GT misschien niet iets?

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
lolindir1337 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:11:

Er staan redelijk wat games in de kast die je niet zou verwachten bij een vrouw, dus beschouw haar maar als een echte "gamer". Ze speelt voornamelijk strategy en fps games ;)
ik denk dat ik weet waar jouw vriendin haar mohaa verslaving van heeft.. ;) dacht al dat die naam me bekend voorkwam..

That's the way the cookie crumbles.

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:04

Dxue

PSN:EvilDrunk

met het oog op de toekomst (crysis enzo) zal dit systeempje het wel even kunnen volhouden. je zegt nu wel mooi geen gebruik van sli, maar geld dat ook voor de toekomst? aangezien ze een echte gamer is, is het misschien verstandig daar ook rekening mee te houden voor de toekomst. mocht de pc te traag worden over 2 jaar, dan kan ze en overklokken en een extra videokaart erbij wat de pc toch weer een dikke jaar tot 2 jaar weer kan rekken. (ervan uitgaande dat ze ook wel van mooie graphics op het scherm houdt ;))

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• Jackdaw
  • Laatst online: 21:39
Ziet er netjes uit, duck.

• lolindir1337
Dxue schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:33:
met het oog op de toekomst (crysis enzo) zal dit systeempje het wel even kunnen volhouden. je zegt nu wel mooi geen gebruik van sli, maar geld dat ook voor de toekomst? aangezien ze een echte gamer is, is het misschien verstandig daar ook rekening mee te houden voor de toekomst. mocht de pc te traag worden over 2 jaar, dan kan ze en overklokken en een extra videokaart erbij wat de pc toch weer een dikke jaar tot 2 jaar weer kan rekken. (ervan uitgaande dat ze ook wel van mooie graphics op het scherm houdt ;))
Ze wil het liefst een lange tijd geen omkijken naar haar systeem hebben. Ik zie niet zo snel een 2de videokaart in haar computer, lastige is dat je dan dezelfde videokaart moet vinden en het meestal gunstiger is tegen die tijd om een nieuwe videokaart te kopen.
Moneta schreef op donderdag 19 april 2007 @ 00:31:
[...]
ik denk dat ik weet waar jouw vriendin haar mohaa verslaving van heeft.. ;) dacht al dat die naam me bekend voorkwam..
Haha :D

Kleine wereld. Heb haar via MoH:AA leren kennen, en ze bleek in het echt nog erg leuk te zijn ook. _/-\o_
Hoi Ronald!!!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
lolindir1337 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 02:20:
Ik zie niet zo snel een 2de videokaart in haar computer, lastige is dat je dan dezelfde videokaart moet vinden en het meestal gunstiger is tegen die tijd om een nieuwe videokaart te kopen.
Ben het helemaal eens met het punt dat het vaak gunstiger is om gewoon na bijvoorbeeld 2 jaar een nieuwe videokaart te kopen, en de oude te verkopen (vang je ook nog weer een leuk centje voor terug). Een tweede erbij zetten in SLI heeft nogal wat nadelen: je hebt er een duurder moederbord voor nodig, het stroomverbruik van de pc stijgt met zo'n 50% in een gemiddeld game-systeem, en je hebt nog steeds niet de nieuwste snufjes die over 2 jaar in videokaarten zullen voorkomen. Dus ik zou SLI niet snel aanraden.

Ik vind dat dit systeem echt goed gekozen is. Ik zou geen enkel onderdeel vervangen, behalve misschien de hardeschijven voor Seagate's. Maar volgens mij is Samsung ook prima. Heerlijk systeem voor een erg goede prijs. Nu maar hopen dat die prijsverlaging van Intel volgens verwachting verloopt. De 8800GTS 320Mb is een supergoede keuze op dit moment, veel beter dan de 8600, en toch betaalbaar. Geheugen is ook prima zo, zou je de processor zelfs nog kunnen overklokken tot 3Ghz indien gewenst. Goed systeem, kun je zo bestellen naar mijn mening!

• Jackdaw
  • Laatst online: 21:39
Hoi Duco! :D

Ik ben het trouwens wel met Geert1 eens over de harde schijven vervangen door Seagates, maar dat is denk ik omdat ik veel goede ervaringen met Seagate heb en zo goed als geen ervaring met Samsungs.

Offtopic:
Doe de groeten aan je vriendin, kzal aan mn vriendin (ook een gamert) vragen of we binnenkort weer eens langskomen bij jullie.
Pagina: 1