Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Ik ben gevraagd voor een net (klein) beginend bedrijfje om daar zo nu en dan eens te komen kijken naar de ICT services daar.

Nu weet ik dat als je een extern bedrijf inhuurt behoorlijk wat geld kwijt ben per uur. Zeker voor iemand met MCSA papieren.

Maar wat is nou een redelijk bedrag om te vragen.
Ik zat zelf zo te denken aan 50€ per uur. Daarnaast willen ze een eigen mail server en een intra net gaan opzetten de Intranet is eigelijk al klaar en draaid nu op een windows XP machine van de directeur. Alleen als hij om 4 uur naarhuis gaat deze uit.

Ik zelf zat te denken aan een 2003 SBS server met AD en Exhange. IIS services voor intranet en WSUS om alle machines up to date houden. Ik zal daar dan 1x in de 2 weken komen en documentatie bij houden zodat mocht er ooit iemand worden aangenomen deze door kan gaan waar ik gestopt ben. kijk de directeur vriend van me pa heeft al toegezegd mits ik dit goed kan onderbouwen om zo'n machine aan te schaffen.

Is deze 50€ p/u dan nog wel reel?

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Is deze 50€ p/u dan nog wel reel?
Nee, dan kunnen ze net zo goed een normaal bedrijf inhuren

Verwijderd

Wanneer je de persoon/personen in kwestie van dit bedrijfje ook in de privesferen kent, zou ik als ik jou was een goede vergoeding vragen (a la 20-30euro/u). In het geval "via-via" zou ik een zeer scherpe prijs maken zodat je de goedkoopste bent in de omgeving. Dit heeft 2 voordelen. Namelijk dat als je je werk goed doet ze je belonen met mond tot mond reclame zodat je meer klussen krijgt (mits je daar op zit te wachten natuurlijk) en dat je na een jaar nog eens om de tafel gaat zitten voor dat uurloon en je er dan procentueel/reëel lekker op vooruit gaat.. :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:19:
[...]

Nee, dan kunnen ze net zo goed een normaal bedrijf inhuren
Voor het bedrijf waar ik nu voor werk vragen voor mij p/u 95 € p/u. + 75€ voorrijkosten :+
Ze vragen idd echt hoop geld ja maar 30 € is idd reeler denk ik

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Dat ligt er aan, kun je facturen schrijven? Dwz, ingeschreven bij de KvK? Het scheelt namelijk nogal voor een bedrijf of ze je via een uitzendbureau (kost ze bijna het dubbele van jouw uurloon), via een contract (kost ze ook een hoop extra geld) of op basis van 'uurtje-factuurtje' (kost ze alleen jouw uurtarief + de BTW) kunnen inhuren. En dan vergeet ik de optie 'handje-contantje' nog, maar daar zijn de meeste bedrijven -terecht- niet zo weg van (ze kunnen de kosten immers niet verantwoorden).

Op uitzend/contractbasis zullen de meeste bedrijven 50 euro/uur te veel vinden, kun je echter zelf facturen sturen dan is het een redelijk tarief. Wil je echt concurrerend zijn, maak er dan 40 euro ex BTW/uur van oid.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:26

ralpje

Deugpopje

En kijk je contract bij je huidige werkgever even na. Is het wel toegestaan om naast dat dienstverband dingen te doen waar je geld mee verdient? Werk je nu ook in de IT? Eventueel concurrentiebeding geldt namelijk vaak ook voor arbeid 'voor eigen rekening'.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1