Toon posts:

Probleem met laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een kameraad van mij heeft een laptop, die om de haverklap opnieuw opstart. Het enige wat helpt, is in veilige modus.
Ik dacht aan een virus, maar daar ben ik niet heel zeker van.
Kan het dat zijn? Of is het iets anders?
En als het een virus is, weet ik dat er iets bestaat om een virusscanner op een cd te zetten, en dan vanaf deze cd te booten en dan te scannen... Maar ik ben vergeten wat dat juist was. Kan iemand mij helpen?

(de laptop draait op windows xp)

Verwijderd

Dat kan het zijn maar kan ook gewoon een programma zijn dat zich probeert op te starten. Geen idee hoe ver hij normaal komt?

Via uitvoeren -> msconfig kan je precies zien wat er allemaal opstart met windows en kan je de onnodige dingen uitzetten

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat het verstandiger is om die vriend eens te vragen of hij de automatische reboot bij een BSOD eens uit wil zetten.
Zie daarvoor ook de FAQ Hangen en opstarten en de BSOD guide.

Denk dat je (naast eventuele foutmeldingen als Dump in de eventlogs) dan pas echt iets nuttigs kan zeggen over de oorzaak.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-03 11:47
Wat is het laatste wat die vriend heeft gedaan op zn laptop? Misschien heeft ie een verkeerde driver geïnstalleerd, wat de hele boel de war in schopt (en die driver wordt dan niet geladen onder safe mode :) ).

Verwijderd

1.Ik had ook eens zo een probleem, ik kon het oplossen door opnieuw mijn videokaart drivers te instaleren, probeer dat eens.
2. Is alles cool in de bios?
3. Als het een virus is het wel een hele agressieve, dus ik denk van niet, maar volgens mij kan je
dan gewoon dus in veilige modus een scan doen, als je gewoon internet heb kan je ook een freescan doen via het internet(even googlen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het aan een probleem met het bios of drivers ligt, want de laptop heeft een tijdje goed gedraaid, en nu ineens niet meer. En hij is nu net niet de persoon die ik aan bios of drivers zie prutsen.
@alt-92: Ik zal eens kijken 8)
edit: Hij geeft geen blue screen, hij start gewoon terug op :/
En kan dat zomaar ineens, dat de voeding ofzo niet meer werkt? Want het heeft een heel tijdje goed gegaan

@msf000: Via google kwam ik hier en hier terecht, is dit betrouwbaar?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 20:31 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kamustra,

Ik ga je topic sluiten en wel om het volgende:
* Ik mis elke vorm van eigen inzet van jou kant
* Je topic titel lijkt nergens op
* Ik mis alle vorm van informatie

Omdat je ook nog eens een clonetje bent, ga ik dit topic sluiten en geef ik je de kans om met je eigen account dit topic te openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.