van ps cs naar adobe illustrator voor vector bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Hoi,

Voor het maken van een sticker heb ik een lijnen bestand nodig. Nu heb ik een logo in photoshop die wil ik omzetten na adobe illustrator, zodat de stickerman de letters en figuren in een lijnen bestand heeft.

Nu ben ik bijna compleet. De meeste teksten en figuren heb ik in abode kunnen zetten. Dit dankzij de vele tutorials op internet.
Ik zit alleen met een het probleem.
Ik heb een soort tekst waarvan het font niet op WhatdaFont enzo staat. Maar omdat mijn photoshop foto zo groot is wilde ik de tekst selecteren gewoon met de magic wand tool en dan plakken in illustrator.

Probleem is dat ik niet de afzonderlijk letters zie maar een heel vlak met een witte achtergrond. Weet iemand wat ik moet doen om in illustrator de selectie van een letter of woord afzonderlijk te selecteren.

Mijn uitleg is misschien wat aan de beroerde kant, daarvoor mijn excuuses.

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
1. Is die tekst in Photoshop een 'text layer' of een 'image layer'?

2. Het je al een 'platte' export versie bewaard vanuit Photoshop (jpeg bijvoorbeeld), geopend in Illustrator, en als voorbeeld onder je werktekening geschoven zodat je zeker weet dat al je overgetekende lijnenvormen netjes op hun plaats staan?

Addit
Bij punt 1: Een text layer kun je in Photoshop omzetten naar lijnenvorm (er zit een optie ergens in het text menu daarvoor).

Bij punt 2: De oude vertrouwde manier van de snijplotwerk voorbereiders werkt zo. Plaatje in Illustrator openen, en dan de teksten en lijnenvormen daaroverheen tekenen, en als alles gewerktekend is het plaatje eronder weghalen.

[ Voor 40% gewijzigd door benoni op 18-04-2007 21:49 ]

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Het is jpg. Dus geen layers. Ik heb er alleen een platter image layer van gemaakt. Maar in illustrator lukt het me niet om alles apart te selecteren.

Omdat er zoveel rare bochten inzitten lukt het mij niet echt makkelijk om lijnen te tekenen. Had gehoopt op de magic wand, maar dat lukt me niet

[ Voor 33% gewijzigd door Tuglio op 18-04-2007 21:47 ]

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Tuglio schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:45:
Omdat er zoveel rare bochten inzitten lukt het mij niet echt makkelijk om lijnen te tekenen. Had gehoopt op de magic wand, maar dat lukt me niet
Met een magic wand tool krijg je misschien iets waar je met het overtrekgereedschap van Illustrator alsnog paden van kunt maken, maar het zal aan alle kanten rammelen. Als er enigszins strakke lijnen in je logo zitten moet je die echt netjes overtekenen met het pen-tool, en/of samenstellen uit cirkels en rechthoeken (met Pathfinder, mes, enz).