Toon posts:

[Vista]Windows refresht alles elke 15 minuten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

ik heb een zeer irritant probleem op mijn computer sinds een paar dagen, namelijk dat hij om de 15 minuten alles alttabt (dus ook als ik aan het gamen ben, heel vervelend dat hij alttabt als er net wat spannends gebeurt) en hetgene wat ik als laatste gebruikt hebt in de taakbalk vooraan zet. Ik heb nu dit browser open en alle programma's die ik eerder open had (zoals winamp, MSN etc.), worden dan naar achter geplaatst in de volgorde van het laatst gebruikt. Ook bij het kijken van films op de computer is dit zeer vervelend omdat bij de eerste 15 minuten de taakbalk verschijnt en daarna mijn mediaplayer uit fullscreen haalt. Wat hij ook doet is sommige vensters sluiten zoals configuratiescherm vensters. Toen ik aan het zoeken was in de opties die mij voor handen lagen sloot hij deze vensters gewoon af bij deze 'refresh'.

Ik probeer het zo duidelijk mogelijk anders te beschrijven; er komt dus een flits in mijn scherm, de taakbalk verdwijnt voor een fractie van een seconde en hij zet hetgeen wat open was vooraan op de taakbalk (oftewel naast de quicklaunch icoontjes).

Ik heb Vista Home Premium.

Verder heb ik al een tijd op google zitten zoeken en ook nog op het forum hier om te kijken of er een bekende oplossing is. Misschien heb ik onbewust deze functie aangezet als het een functie is?? Ik heb ook in de taakbalk opties gekeken maar daar staan alleen de standaard dingen in zoals taakbalk vergrendelen etc.

Heeft iemand dit probleem ook gehad? Is dit een Vista instelling of moet ik toch eens mijn computer checken op virussen? Ik kan me niet voorstellen dat het een virus is want het is vrij schadeloos, enkel irritant. Ook hou ik mij niet bezig met praktijken op de pc waardoor ik een virus zou kunnen krijgen.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, bij voorbaat dank.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 20:48 ]

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Heb dit probleem ook gehad, na lang zoeken kwam ik erachter dat het bij mij aan de ATi drivers lag. Het is mijn niet gelukt om het op te lossen. Ik heb een format gedaan en daarna werkt alles naar behoren.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb geen ati drivers, heb een GeForce 8800 GTS videokaart. Ik heb zojuist de allernieuwste drivers geïnstalleerd en dit hielp niet. Ook heb ik het al met systeemherstel geprobeerd maar dat werkte ook niet. Iemand nog andere suggesties of moet ik gewoon formatteren? :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou eerder kijken of je niet ergens een scheduled iets hebt lopen (service) die dit doet.
Dat moet toch echt te tracen zijn, al helemaal als je de klok erop gelijk kan zetten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 22:24

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Logboeken, wat zeggen die? En processen in taakbeheer, staat daar iets vreemds tussen? Houd taakbeheer eens open om te kijken wat hij precies doet. Naar wat ik ervan begrijp sluit hij explorer af en opent deze weer. Alleen op die manier komt je actieve applicatie vooraan in je taakbalk. Wat voor antivirus gebruik je?

Commandline FTW