Ronde kabels tussen MOBO en Dvd spelers??

Pagina: 1
Acties:

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-01 09:40
Bestaan er ronde kabels tussen MOBO en de dvd spelers van de pc??

Ik heb al lang gezocht maar vind er alleen voor de floppy en de Hard disks.

Hoe noemt men deze??? :)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

En wat is het verschil tussen een kabel voor je dvdding of je hardeschijf?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://www.thg.ru/howto/20020521/images/rounded.jpg

Dit zijn dezelfde als die je gebruikt voor je harddisk dus dat moet gewoon werken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:52
Ehrm... de kabel voor een Harddisk is toch dezelfde als die van een DVD speler ?

edit : spuit 11

[ Voor 10% gewijzigd door MEN-O op 18-04-2007 20:13 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:01

• chukkepukke
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-01 09:40
Merci ma ik wist de naam ni dus dat is is dan vrij moeilijk, vandaag weeral iets bijgeleerd hoewel ik buikgriep heb ;)

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09-2025

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Waarom werken eigenlijk die kabels tussen je mobo en HDD nooit, terwijl ze wel zo verkocht worden? Tussen mobo en optische drive willen ze 't nog wel eens doen, met wat geluk.

Ik hoorde iets van een of andere elektromagnetische werking omdat alle aderen zo dicht op elkaar zitten, condensatorwerking o.i.d? Wat klopt hier nu van eigenlijk?

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 18:42

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

ERIKvanPAASSEN schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:19:
Waarom werken eigenlijk die kabels tussen je mobo en HDD nooit, terwijl ze wel zo verkocht worden? Tussen mobo en optische drive willen ze 't nog wel eens doen, met wat geluk.

Ik hoorde iets van een of andere elektromagnetische werking omdat alle aderen zo dicht op elkaar zitten, condensatorwerking o.i.d? Wat klopt hier nu van eigenlijk?
Dat zal wel meevallen, er zijn zelfs diverse (high-end) mobo's (DFI's bv) waar ze standaard bij zitten. Ik heb er ook nooit problemen mee gehad.. alleen worden/zijn ze nu weer overbodig gezien het fenomeen S-ATA (met bijbehorende bekabeling) ;)

Laat maar.. .

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-01 21:30

:') Natuurlijk werken die dingen wel, hoe kom je er nou bij dat ze niet zouden werken?

Verwijderd

hoezo zou het niet werken ? nog nooit problemen mee gehad O-)

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

:') Natuurlijk werken die dingen wel, hoe kom je er nou bij dat ze niet zouden werken?
Omdat ik ze van twee verschillende merken heb geprobeerd in twee verschillende PC's. Tussen CD's en mobo werkten ze wel. Ik snap ook niet wat er mis kan zijn aan een kabeltje als zoiets, maar ik hoorde dit probleem laatst bevestigd door een elektrotechnicus.

Hoewel ik ook niet zou snappen waarom ze bestaan als ze niet zouden werken. |:( Ik zal waarschijnlijk wel wat pech hebben, hoewel ik me toch afvraag wat er mis kan zijn met een simpele IDE-kabel. Nou ja, nog een jaartje of twee en dan is IDE toch geschiedenis. :P

[ Voor 27% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 18-04-2007 20:31 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik werk op de TD van een computerwinkel en ken het probleem inderdaad. Sommige rounded kabels geven problemen. De meeste werken maar vaak die goedkope prut niet.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ERIKvanPAASSEN schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:26:
[...]

Omdat ik ze van twee verschillende merken heb geprobeerd in twee verschillende PC's. Tussen CD's en mobo werkten ze wel. Ik snap ook niet wat er mis kan zijn aan een kabeltje als zoiets, maar ik hoorde dit probleem laatst bevestigd door een elektrotechnicus.

Hoewel ik ook niet zou snappen waarom ze bestaan als ze niet zouden werken. |:( Ik zal waarschijnlijk wel wat pech hebben, hoewel ik me toch afvraag wat er mis kan zijn met een simpele IDE-kabel. Nou ja, nog een jaartje of twee en dan is IDE toch geschiedenis. :P
Nog maar (veel) korter hoor.

Verder waren de 2 merken die je geprobeert heb niet, Trust en Sweex? :+

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• ERIKvanPAASSEN

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Nog maar (veel) korter hoor.

Verder waren de 2 merken die je geprobeert heb niet, Trust en Sweex? :+
Voordat ik optische S-ATA-drives heb ben ik vermoedelijk wel twee jaar verder. IDE HDD's heb ik al twee jaar niet meer.

En die dingen zijn meestal vrijwel merkloos, of zo'n onbekend japans merk. Misschien moet ik toch maar eens op zoek naar fatsoenlijke round cables dan. ;)
Pagina: 1