[HN] Snel Surfen & Bellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192465

Topicstarter
Ik heb zojuist het (tweede) installatiepakket ontvangen van Het Net en heb de boel geinstalleerd zoals in het boekje staat. Nu stuit ik op een aantal problemen.

De telefoon. Moet hij vanaf de splitter worden aangesloten (geen nummerweergave, wel gewoon telefoon, zie plaatje), of via de Experia Box (wel nummerweergave, kan niet bellen, wel gebeld worden)?
De eerste router van het eerste pakket ging kapot en toen die nog in leven was, heb ik de telefoon al geactiveerd door 1368 te bellen. Ik neem aan dat dat nu niet meer hoeft, en het wil trouwens ook niet want ook dan krijg ik een 'in-gesprek-toon'. Er brandt overigens geen 'Voice' lampje op de Box.

Dan heb ik nog een probleempje om de router te beheren. Ik heb wat met de poorten zitten prutsen in de router omdat ik wil downloaden met uTorrent, en voor zover is dat ook gelukt. Alleen vraagt hij nu naar een gebruikersnaam en wachtwoord, waar hij eerst niet om vroeg. (admin, admin werkt niet)

Afbeeldingslocatie: http://www.photo-host.org/img/952741aansluiting.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-07 18:56
Lijkt mij dat de auto-provisioning niet goed werkt ofzo. Ik zou hetnet maar eens gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar weet jij of het de bedoeling is dat ik de telefoon via de splitter of via de EB aansluit? Op de splitter staat namelijk wel een telefoontje waar de telefoonstekker in moet, maar op de aanwijzingen staat dat hij vanaf daar naar de EB moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2024
Vanaf de splitter moeten beide kabels in de experiabox, 1 in ADSL en 1 in Lijn. Vervolgens sluit je je computer aan op een netwerk poort en de telefoon op Tel1 van de experiabox.

Nog meer info:
http://www.kpnadsl.nl/sup...eria/gaw_basisexperia.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Precies zoals ik het gedaan heb, kan alleen niet bellen, krijg dan en 'in-gesprek-toon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:38
Heb je de handleiding die bij het DHZ pakket wel gelezen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zeg toch dat ik het gedaan heb zoals SierdW zegt, zo staat het ook in de handleiding. Toch krijg ik een 'in-gesprek-toon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Je telefoon moet je wel op de EB aansluiten, op het plaatje is namelijk een klassieke ADSL opstelling te zien.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144160

TS geeft aan dat voicelampje op de EB niet brandt. Daarom kan hij niet bellen. Trolleystad gaf al een juiste richting aan.
TS, heb je ook de HD gebeld om door te geven dat je een andere EB hebt staan nu? Anders gaat het "provisioning systeem" er nog van uit dat je oude doos er staat en kun je wachten tot je een ons weegt voor je telefonie weer werkt. Het wachtwoord dat erop gekomen is doet me ook vermoeden dat je ergens een easy-setup hebt uitgevoerd waar je met je vingers vanaf had moeten blijven.

Bel de HD, geef door dat je een nieuwe EB hebt ontvangen en aangesloten, zij zullen het systeem dan aanpassen, jij mag daarna een harde reset uitvoeren (10 sec reset ingedrukt houden tot de 4 netwerklampjes op de achterzijde bij de netwerkaansluitingen branden) en je modem een half uur met rust laten (ook geen pc op aansluiten dus). Na een half uur hoort je voice lampje te branden, dan sluit je je telefoon aan op de phone 1 aansluiting en sluit je je pc weer aan op de EB (ervan uitgaande dat je gedraad het internet op gaat).

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Murcielago schreef op woensdag 18 april 2007 @ 23:58:
Je telefoon moet je wel op de EB aansluiten, op het plaatje is namelijk een klassieke ADSL opstelling te zien.
Ik zal vanmiddag bellen, bedankt voor de antwoorden.
Maar als je met een klassieke opstelling belt betaal je dan wel gewoon via Het Net of gewoon via Tele 2? (oude telefoonabbonement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:32

Foamy

Fulltime prutser

Als je via de klassieke opstelling belt bel je niet via VoIP, en dus via je oude telefoonabo.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij is mijn nummer nu geporteerd naar Het Net omdat ik nu niet meer kan bellen via de analoge lijn. Het probleem is nog steeds dat het Voice lampje niet gaat branden, wanneer ik de grijze stekker in de router stop en de groene naar de telefoon (zoals het hoort).

Verder heb ik nog een probleem, ik kan niet meer in m'n router komen. Het wachtwoord is per ongeluk veranderd, waardoor ik hem niet meer weet. Als ik wil inloggen op http://192.168.1.254/ vraagt hij dus om een gebruikersnaam en wachtwoord, die ik dus niet weet. Gebruikersnaam admin en wachtwoord admin werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:32

Foamy

Fulltime prutser

Anoniem: 192465 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:04:
Volgens mij is mijn nummer nu geporteerd naar Het Net omdat ik nu niet meer kan bellen via de analoge lijn. Het probleem is nog steeds dat het Voice lampje niet gaat branden, wanneer ik de grijze stekker in de router stop en de groene naar de telefoon (zoals het hoort).

Verder heb ik nog een probleem, ik kan niet meer in m'n router komen. Het wachtwoord is per ongeluk veranderd, waardoor ik hem niet meer weet. Als ik wil inloggen op http://192.168.1.254/ vraagt hij dus om een gebruikersnaam en wachtwoord, die ik dus niet weet. Gebruikersnaam admin en wachtwoord admin werkt ook niet.
En heb je al met de helpdesk gebeld zoals woensdag al werd aangegeven? Als dat lampje niet gaat branden heeft dat vaak een reden, en dan gaat ie dus niet vanzelf weer branden ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Foamy schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:17:
[...]

En heb je al met de helpdesk gebeld zoals woensdag al werd aangegeven? Als dat lampje niet gaat branden heeft dat vaak een reden, en dan gaat ie dus niet vanzelf weer branden ;)
Dat moet dan maar met mobiel aangezien ik nu geen telefoonverbinding heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
0800-0505 en dan kies je optie 3 voor HetNet, dan optie 3 voor S&B en dan optie 2, en die kunnen je dan de juiste afdeling wijzen.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke bedankt voor de tip, ik zie dat het gratis is en speciaal voor mobiel, bedankt!
Pagina: 1