Ubuntu Wireless Lan Asus wl-107g

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb linux op de laptop staan en ik moet mijn asus wl107g installeren nu heb ik dit wel gezien http://www.haraldvdl.nl/wpa.html en daar heb ik zeker wat aan maar kan ik zo de kaart er insteken en pakt hij zelf drivers of moet ik die zelf installeren ze staan wel op de cd hoe installeer ik die

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 19:27 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Welke versie van Ubuntu heb je geprobeerd? Een oudere versie heeft een grotere kans van mislukken omdat er toen veel minder kaarten werden ondersteund. Volgens de specificaties van Asus wordt RedHat 7.1 ondersteund, en die versie is heel erg oud.

Ik denk dus dat je kaart wel ondersteund wordt, maar bij je vorige poging hij niet automatisch gedetecteerd werd.

Als je op Ubuntuforums zoekt vind je bijvoorbeeld dat onder Edgy het wel goed werkte, maar onder Feisty beta 5 weer niet. Een beetje proberen dus. Kijk eerst maar eens naar de beta Feisty. Met verbeterde support en nieuwe NetworkManager zou het wel moeten lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Heb je al geprobeerd de kaart er zo in te steken? Ik denk nl dat het wel gaat werken zonder al teveel problemen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Linux werkt niet met driver-cd's. Is dit trouwens een geval van liever lui dan moe ? Probeer eerst eens wat voor je een topic opent.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Probeer dit eens:
http://ubuntu-tutorials.b...less-access-point-in.html

:)
Bij mijn laptop was het zo dat Ubuntu m'n wireless kaart wel herkende (als 'ath0' dacht ik) maar hij liet nergens een tool ofzo zien om verbinding te maken. Nadat ik Network Manager had geinstalleerd kon dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Jungian schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:34:
Linux werkt niet met driver-cd's. Is dit trouwens een geval van liever lui dan moe ? Probeer eerst eens wat voor je een topic opent.
Ik ben het met Jungian eens dat je topicstart te mager is. Ik had minimaal verwacht dat er wel info in zou staan over wat je gezocht heb op google en dit forum en wat je allemaal al geprobeerd heb.
Probeer het wat aan te passen als je kan en de volgende keer iets uit gebreider te doen

@Jungian, de boodschap is misschien wel goed maar de toon is gewoon niet leuk !

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Ik zal m'n best doen dit rooskleuriger te verwoorden in de toekomst :P Maar het is uiteindelijk de boodschap die telt hè ;)

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Ik zou eens zoeken naar ndiswrapper. Je moet 3 files van je asus cd hebben, de .inf / .cat / en nog eentje welke ik even kwijt ben. Daarna via terminal ndiswrapper -i /locatie/van/inf.inf en dan installeert hij de drivers. Daarna ndiswrapper -m en je kaart zou aan moeten gaan. Ik heb dezelfde kaart en zo werkte het bij mij. Misschien dat de nieuwe versie van ubuntu deze standaard al herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Laten we dit maar niet gaan doen

[ Voor 83% gewijzigd door Pim. op 19-04-2007 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian