Toon posts:

Gratis besturingsysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oooit heb ik hier op tweakers een gratis besturingsysteem die windows gebaseerd is.
Het kan ook zijn dat het een linux versie was die windows ondersteunt maar dat kan volgensmij niet.

Wat ik zoek is voor mijn laptop een gratis besturingssyteem waar ik ook eenvoudig mijn wirelles lan mee kan aankrijgen. DUs niet commandline net zo als linux gewoon eenvoudig wie weet er wat?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:10

BCC

Morgen komt de nieuwe ubuntu uit:

http://www.ubuntu.com/
http://www.ubuntu-nl.org

Wat denk ik prima voor je is, maar ik denk dat je ReactOS bedoelt?

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 18-04-2007 18:57 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Linux.

Ubuntu, SuSe, Fedora, Mandriva...

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
ReactOS is windows gebaseert, maar instabiel als de pest, linux is echt niet command line, ok d'r zijn d'rs maar bijv ubuntu, is grafisch, en werk vrij goed iig

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-03 05:53

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Tegenwoordig zijn een hoop Linux-distributies (Ubuntu, OpenSuSE, Fedora) aardig gebruiksvriendelijk en ondersteunen ook veel hardware (dus ook WiFi-kaartjes, afhankelijk van de gebruikte chipset). Het OS dat jij bedoelt is ReactOS dat NT-compatible is, maar daar werkt je WiFi-kaart waarschijnlijk weer niet in.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
swahalla schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:57:
Linux.

Ubuntu, SuSe, Fedora, Mandriva...
Ik kan opzich wel een linux versie installeren maar ik zit met photoshop en zo die kan ik dan niet installeren. En ik heb een asus wl -107g netwerk adapter die heeft wel linux drivers maar weet niet hoe ik die installeer

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:01
Lindows ?

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 09:09
Simpel, dat is er niet.

Je kunt wel met andere OS'en gaan werken en daar dan emulatie software op draaien maar daar gaat je photoshop performance nou niet echt op vooruit :{

Verwijderd

Topicstarter
Thomaszki schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:05:
Simpel, dat is er niet.

Je kunt wel met andere OS'en gaan werken en daar dan emulatie software op draaien maar daar gaat je photoshop performance nou niet echt op vooruit :{
andere os's is ook goed photoshop hoeft niet persee is nu ook geen eis

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:06:
[...]
andere os's is ook goed photoshop hoeft niet persee is nu ook geen eis
Kijk naar welke programatuur jij wilt om te bedenken welk OS je wilt gebruiken. Ik blijf bij windows omdat ik zeker photoshop wil gebruiken.

Andere ossen zijn er zat. Keuzes wat je maar wilt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Dacht ik ook meteen aan, aan lindows. Die was wel gratis volgens mij, maar de support / verdere ontwikkeling is ermee gestopt omdat microsoft een rechtzaak gewonnen had omdat het OS (naam) teveel / misleidend was op Microsoft's huidige ' Windows ' .

Ik heb het 1 keer geprobeerd, maar omdat m'n hardware al zo limited supported was kwam ik de install niet eens door :')

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:16:
[...]

Dacht ik ook meteen aan, aan lindows. Die was wel gratis volgens mij, maar de support / verdere ontwikkeling is ermee gestopt omdat microsoft een rechtzaak gewonnen had omdat het OS (naam) teveel / misleidend was op Microsoft's huidige ' Windows ' .

Ik heb het 1 keer geprobeerd, maar omdat m'n hardware al zo limited supported was kwam ik de install niet eens door :')
\

weet je de download link misschien?

Verwijderd

Nee. Maar ik heb wel dit voor je gevonden : http://www.hccmagazine.nl...58F-848B-83F01742666B18DF

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Is ondertussen Linspire genoemd :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:01:
[...]

Ik kan opzich wel een linux versie installeren maar ik zit met photoshop en zo die kan ik dan niet installeren. En ik heb een asus wl -107g netwerk adapter die heeft wel linux drivers maar weet niet hoe ik die installeer
multiboot dan???

Verwijderd

Moet je per se photoshop of kan het ook The Gimp zijn? Prima gratis alternatief voor Photoshop.

Dan kun je bijv gewoon Ubuntu gebruiken

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
The Gimp, Pixel: genoeg alternatieven voor Photoshop te vinden hoor ;)

[ Voor 36% gewijzigd door mithras op 18-04-2007 19:39 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33
mithras schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:38:
The Gimp, Pixel, genoeg alternatieven voor Photoshop te vinden hoor ;)
alleen of the gimp aan je eisen voldoet... maar goed, mac os x? gewoon mac kopen, krijg je 't erbij :p

|>

Pagina: 1