Toon posts:

Nieuwe (game) PC [€750]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnekort een nieuwe pc te kopen die vooral wordt gebruikt om te gamen maar ook voor internet enz. Ik wil een stille pc, omdat hij in me slaapkamer staat. Een paar games die ik o.a. wil gaan spelen zijn: Medieval Total War II, Counter-Strike Source, C&C 3 en NFS carbon. Mijn budget is niet zo heel ruim, rond de 750 euro. Monitor, muis en tobo heb ik al. Ik wil het systeem gaan halen bij azerty. Mijn keuze tot nu toe:

Kast: Antec P150 (incl. Neo HE 430 watt voeding) €135
Ik vind het een erg mooie kast en het is ook een erg stille kast. Maar is de voeding goed genoeg?

Moederbord: GigaByte GA-965P-DS3 €110
Een erg goed moederbord voor een redelijke prijs. Ik wil graag mijn processor iets overklokken, maar dat schijnt met dit moederbord geen probleem te zijn.

Processor: E4300 €113
Deze processor laat zich makkelijk overklokken en is ook goed voor mijn budget.

Geheugen: Kingston 2048mb PC5300 (2 x 1gb) € 90
Goed geheugen voor een lage prijs en omdat ik niet hoger dan 3Ghz wil overklokken is PC5300 goed genoeg.

Videokaart: Asus EAX1950PRO/HTDP/256M €155
Aangezien ik toch geen Vista heb, heb ik voor een dx9 kaart gekozen en ben van plan om over een jaartje een dx10 gaan aanschaffen of kan ik beter met de komst van de nieuwe dx10 kaarten volgende maand, daar een uitkiezen?

DVD-brander: Samsung SH-S183A € 32
Een sata-brander, dat scheelt weer een dikke IDE-kabel.

HDD: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB € 74
Ik wil graag een zo groot mogelijke schijf maar hij moet ook stil zijn. Is deze een goede of moet ik een andere nemen?

CPU-koeler: Scythe Infinity € 38
Omdat ik wil overklokken heb ik een goede koeler nodig en het liefst zo stil mogelijk. Deze kwam als beste uit de test.

Dit komt totaal uit op €747.
Graag advies of er nog iets beter kan aan dit systeem.
Alvast Bedankt _/-\o_

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:55
Ik kan het misschien weer helemaal verkeerd hebben, maar is het niet zo dat je windows niet vanaf een SATA station kunt installeren? HDD is geen probleem, maar alleen een SATA speler geeft toch problemen? Dacht ik?

Verwijderd

Nee hoor, dat kan gewoon. Je moet alleen wel de goede sata aansluiting op het moederbord nemen. Maar, als het goed is werkt sata ook niet meer met master en slave etc. Correct me if i'm wrong.

Verwijderd

Die kast kan wel goedkoper met dit budget, bijv. de Antec Sonata II scheelt je weer 30 euro

Verwijderd

SATA is geen probleem als je de goeie drivers ervoor heb. Desnoods tijdelijk een floppy drive eraan te hangen met de drivers erop, F6 in de setup doet wonderen....

Voor de rest vind ik dit niet echt een game pc, eerder een budget mini-overclocker. Wil je een goede gamepc kan je de nVidia 8500/8600 nemen met DX 10. Ook al wil je nog geen Vista, het wordt wel de toekomst...

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
let wel op dat je bij deze hardeschijf de jumper eraf moet halen als je SATA2 wilt (3gb/s) want hij staat standaard op SATA1 (1,5gb/s)

http://specs.tweak.to/15535

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ah, mooi systeempje. Wilde ongeveer hetzelfde gaan halen. Zelfde geheugen, zelfde cpu, zelfde harddisk en bijna 't zelfde moederbord. Ik wil graag die mét on-board graphics.
Kan ik nog even op die graphics teren voordat ik een goede Dx10 kaart koop. :)

Thanx voor de hierboven gegegeven tips, heb ik ook nog wat aan. :P

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, ik zal gaan kijken welke dx10 videokaart ik zal gaan nemen.

En ik sluit tijdens de installatie van windows gewoon een floppydrive aan voor de drivers.

Edit:
Zou de Club 3D 8600 GTS een goede vervanger zijn voor de x1950 pro? Hij is wel 30 euro meer maar dat heb ik er wel voor over. Houd de 430 watt voeding het dan nog? 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 19:22 ]

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik denk dat als je nog ff wacht de 8600reeks interressanter wordt omdat die binnen een paar week al wel aardig in prijs is gedaalt en zich dan gaat stabiliseren. getver ik d8 dat er ook een 256bit versie was. Tja dan blijven die dingen hangen bij 1280/1024 en beetje AA/AF maar dan alsnog wel toekomst gerichter als de 1950pro al is het ook maar de vraag hoeveel minder veeleisend dx10 wordt voor de vga, want als dat niet zo is dan ownt de 1950alsnog.

Uhumn... nou dan blijft eigenlijk alleen de 8800gts 320mb ook nog over als interressant, maar aangezien er momenteel er een redelijke monopolie is zjn de prijzen er ook naar.
Voordat die tegen de 200 aan gaat hinken zal ATI toch eerst een stap moeten maken.

Msschien beste om te proberen een 2e hands 7900gto op de kop te tikken, dan heb je veel meer power en betaal je ong dezelfde prijs. Aangezien je toch al wou overklokken dan flash je daar ook gwoon ff een andere bios in en dan heb je een 7900gtx. 1900xt(x) is ong net zo interressant en nog weer een stapje sterker, maar ook wel een paar tientjes duurder, en de fan maakt een rottig lawaai.

hm koopje: Moet je alleen als je stilte wilt ff een andere koeler erop zetten of een 12cm erin laten waaien en de vga fan op lage snelheid forceren.

V&A aangeboden: MSI Radeon X1900 XT 512MB DDR3, (PCI-e, 2xDVI) RX1900XT-VT2D512E

Nukezone FTW

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:37:
Voor de rest vind ik dit niet echt een game pc, eerder een budget mini-overclocker. Wil je een goede gamepc kan je de nVidia 8500/8600 nemen met DX 10. Ook al wil je nog geen Vista, het wordt wel de toekomst...
Enkel de processor zou beter kunnen maar bijzonder veel winst in games gaat je dit niet oplossen, zeker niet als je er rekening mee houdt dat de E4300 in 90 % van de gevallen wel de 3Ghz haalt. De videokaart zal meer dan voldoende zijn en vind ik zeker wel een gamers-kaart te noemen. Het is nog altijd één van de topkaarten.

Weinig aan te merken op de samenstelling. De Antec P150 heb ik zelf ook en is bijzonder stil, helaas wel redelijk duur.
Pagina: 1