Ik ben van plan om binnekort een nieuwe pc te kopen die vooral wordt gebruikt om te gamen maar ook voor internet enz. Ik wil een stille pc, omdat hij in me slaapkamer staat. Een paar games die ik o.a. wil gaan spelen zijn: Medieval Total War II, Counter-Strike Source, C&C 3 en NFS carbon. Mijn budget is niet zo heel ruim, rond de 750 euro. Monitor, muis en tobo heb ik al. Ik wil het systeem gaan halen bij azerty. Mijn keuze tot nu toe:
Kast: Antec P150 (incl. Neo HE 430 watt voeding) €135
Ik vind het een erg mooie kast en het is ook een erg stille kast. Maar is de voeding goed genoeg?
Moederbord: GigaByte GA-965P-DS3 €110
Een erg goed moederbord voor een redelijke prijs. Ik wil graag mijn processor iets overklokken, maar dat schijnt met dit moederbord geen probleem te zijn.
Processor: E4300 €113
Deze processor laat zich makkelijk overklokken en is ook goed voor mijn budget.
Geheugen: Kingston 2048mb PC5300 (2 x 1gb) € 90
Goed geheugen voor een lage prijs en omdat ik niet hoger dan 3Ghz wil overklokken is PC5300 goed genoeg.
Videokaart: Asus EAX1950PRO/HTDP/256M €155
Aangezien ik toch geen Vista heb, heb ik voor een dx9 kaart gekozen en ben van plan om over een jaartje een dx10 gaan aanschaffen of kan ik beter met de komst van de nieuwe dx10 kaarten volgende maand, daar een uitkiezen?
DVD-brander: Samsung SH-S183A € 32
Een sata-brander, dat scheelt weer een dikke IDE-kabel.
HDD: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB € 74
Ik wil graag een zo groot mogelijke schijf maar hij moet ook stil zijn. Is deze een goede of moet ik een andere nemen?
CPU-koeler: Scythe Infinity € 38
Omdat ik wil overklokken heb ik een goede koeler nodig en het liefst zo stil mogelijk. Deze kwam als beste uit de test.
Dit komt totaal uit op €747.
Graag advies of er nog iets beter kan aan dit systeem.
Alvast Bedankt
Kast: Antec P150 (incl. Neo HE 430 watt voeding) €135
Ik vind het een erg mooie kast en het is ook een erg stille kast. Maar is de voeding goed genoeg?
Moederbord: GigaByte GA-965P-DS3 €110
Een erg goed moederbord voor een redelijke prijs. Ik wil graag mijn processor iets overklokken, maar dat schijnt met dit moederbord geen probleem te zijn.
Processor: E4300 €113
Deze processor laat zich makkelijk overklokken en is ook goed voor mijn budget.
Geheugen: Kingston 2048mb PC5300 (2 x 1gb) € 90
Goed geheugen voor een lage prijs en omdat ik niet hoger dan 3Ghz wil overklokken is PC5300 goed genoeg.
Videokaart: Asus EAX1950PRO/HTDP/256M €155
Aangezien ik toch geen Vista heb, heb ik voor een dx9 kaart gekozen en ben van plan om over een jaartje een dx10 gaan aanschaffen of kan ik beter met de komst van de nieuwe dx10 kaarten volgende maand, daar een uitkiezen?
DVD-brander: Samsung SH-S183A € 32
Een sata-brander, dat scheelt weer een dikke IDE-kabel.
HDD: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB € 74
Ik wil graag een zo groot mogelijke schijf maar hij moet ook stil zijn. Is deze een goede of moet ik een andere nemen?
CPU-koeler: Scythe Infinity € 38
Omdat ik wil overklokken heb ik een goede koeler nodig en het liefst zo stil mogelijk. Deze kwam als beste uit de test.
Dit komt totaal uit op €747.
Graag advies of er nog iets beter kan aan dit systeem.
Alvast Bedankt