[VB.NET 2005] Bestaande MFC applicatie automatiseren

Pagina: 1
Acties:

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Hoi, ik heb een bestaande MFC applicatie(door gamedeveloper zelf gescreven. dus geen beschiking over source) die voor een spel gegevens uit een custom format DB kan importeren en exporteren. Ik heb een aantal tools die deze gegevens kan editten/bewerken geschreven waar het, helaas, noodzakelijk is om manueel m.b.v. die MFC app gegevens te im- en exporteren. Aangezien dit voor veel gebruikers niet al te makkelijk schijnt te zijn wil ik dit dus automatiseren.

Ik heb al geprobeerd om het via 'sendkeys' aan te sturen maar om een of andere onbekende reden blijft de MFC app bij het im- en exporteren hangen. Nu ben ik er dus achter dat als ik de MFC app executable aan mijn project toevoeg ik gewoon alle forms/icons etc. van de MFC app kan wijzigen. Mijn vraag is nu, kan ik deze MFC app gewoon vanuit mijn project aanroepen en automatiseren vanuit mijn project en hoe ?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:30

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hoezo manueel? Kan je door middel van Reflector niet kijken welke methods aangeroepen worden en zelf je eigen applicatie schrijven, een reference leggen naar die app en dan de juiste methods aanroepen? Met een beetje geluk is dat niet afgedekt :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo