[ASP] Checken of certificaat is geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 12:48
Ik heb een server (w2k3) draaien met daarop Exchange 2003 SP2. Ik heb ervoor gekozen om Outlook Web Access over een SSL verbinding te draaien incl Form Based Authentication, en heb daarvoor een zelf gemaakt SSL certificaat gemaakt (selfssl). Probleem is echter dat dit certificaat niet vertrouwd is in Internet Explorer en dat je dus de pagina "Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website" te zien krijgt zolang je het certificaat niet hebt geinstalleerd.

Ik wil dus niet deze pagina te zien krijgen, ik ben dus op zoek naar de mogelijkheid in asp om te checken of de client beschikt over het juiste certificaat en zo nee een oplossing bieden om het nieuwe certificaat te bemachtigen. Zelf kom ik er wel uit, door het certificaat te installeren op de pc, maar niet iedereen gaat daar zo makkelijk mee om. Kan iemand mij helpen aan een methode om met ASP te controleren of de client het juiste certificaat heeft geinstalleerd of ben ik op zoek naar iets wat niet bestaat/ mogelijk is?

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

mulder

ik spuug op het trottoir

IIS heeft een Require Client Certificate setting.

Verder kun je de CERT_FLAGS checken in de Request.ServerVariables

[ Voor 57% gewijzigd door mulder op 18-04-2007 18:26 ]

oogjes open, snaveltjes dicht

• SierdW
Die CERT_FLAGS kan m.i pas gebruiken zodra je al op de ssl verbinding zit, dat is dus te laat (of snap ik het niet helemaal :? )

Aangezien ik met een selfssl certificaat zit, ben ik op zoek naar een mogelijkheid om, voodat wordt overgeschakeld naar de beveiligde verbinding, te controleren of de client beschikt over het benodigde certificaat. Mocht je de client niet beschikken over het benodigde certificaat, dan moet worden geschakeld naar een pagina waar het certificaat kan worden geinstalleerd. Beschikt de client wel over het certificaat dan moet worden geschakeld naar de OWA site.

Mijn doel is dus het vermijden van die IE7 site die aanbeveelt de pagina te sluiten, aangezien deze site nogal wat verwarring kan zaaien bij gebruikers :).

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Is het niet net zo makkelijk om €29 per jaar uit te geven voor een certificaat dat wél wordt erkend? Kijk eens op www.ssl.nu (ja, die van de banners hier ja :+)

We are shaping the future

• SierdW
Ik ben het helemaal met je eens dat het veel handiger is een officieel certificaat te hebben, en ben uiteraard niet de beroerdste om ervoor te betalen. Maar los van het feit van dat je een officieel certificaat kan kopen, is het überhaupt mogelijk wat ik wil? Ik heb mijn zinnen daar eigenlijk een beetje op gezet, misschien dat er iemand is die me een beetje een richting op kan duwen? :+

[ Voor 4% gewijzigd door SierdW op 19-04-2007 19:13 ]

• Alex)
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om dat te checken als je niet op een beveiligde verbinding zit, juist vanwege de beveiliging. Als je vanaf iedere site zou kunnen checken welke certificaten wel en niet beschikbaar zijn is dat een beetje onveilig, lijkt mij..

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

mulder

ik spuug op het trottoir

Je zou een met een hidden iframe of het ServerXMLHTTP object een client side check kunnen doen, anders, als dat kan configureren met IIS, kun je gebruikers dmv IIS naar de goede (error)pagina redirecten ipv die melding.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Alex)
Je bedoelt XMLHttpRequest, maar dat is inderdaad een goed idee...

Wat ook kan: laad een iframe in dat op je HTTPS-server draait, met daarin de code:
HTML:
1
<html><meta http-equiv="refresh" content="0; url=https://goede-url"></html>

In de pagina zelf start je een timer en na 20 sec. (ofzo) laat je hem redirecten naar een foutpagina.

Pagina: 1