hallo,
ik heb een onkyo ds575x receiver in mijn bezit en nu wil ik daar graag speakers bij. Nu vroeg ik mij af wat ik het beste kan doen met mijn beperkte budget (=max. 225). Zal ik twee speakers kopen en deze aansluiten op mijn onkyo (op front-poort neem ik aan
) of zal ik een wat minder geavanceerde speakerset kopen, zodat ik toch van een 5.1 geluid kan genieten?
Ik zou bijvoorbeeld eerst twee front-speakers (boekenplankmodel) kunnen kopen en deze later uitbreiden met een sub en central speaker
Of meteen een stereoset kopen met een wat mindere kwaliteit.
Nu ben ik niet echt een expert op dit gebied en hoop ik daarom dat jullie me watadvies willen geven, omdat ze me dat bij de block niet konden geven, daar raadden ze alleen Bose aan).
Zo vroeg ik me ook af welk merk speakers goed bij het geluid van onkyo past.
Specs van mn onkyo (als dit mocht helpen ivm met aantal ohms)

Type Receiver
Number of Channels 5.1 Channels
THX Certification No
DSP
DSP Modes 5 CH Stereo • Concert • Hall • Theater
Inputs / Outputs
Rear Input Connectors RCA (2 Audio Channels) x 7 • Digital Coaxial x 2 • Digital Optical x 1 • Composite (Video) x 4
Rear Output Connectors Composite (Video) x 2
Front A/V Connections Headphones x 1
Surround Analog Inputs 5.1 Channels x 1
Convenience
Tuner Presets 30 Channels
Tone Controls Bass & Treble
Remote Control
Remote Control Type Learning
Design Keypad
Dimensions
Width 17.13 in.
Depth 15.38 in.
Height 6.88 in.
Weight 27.1 lb.
ik heb een onkyo ds575x receiver in mijn bezit en nu wil ik daar graag speakers bij. Nu vroeg ik mij af wat ik het beste kan doen met mijn beperkte budget (=max. 225). Zal ik twee speakers kopen en deze aansluiten op mijn onkyo (op front-poort neem ik aan
Ik zou bijvoorbeeld eerst twee front-speakers (boekenplankmodel) kunnen kopen en deze later uitbreiden met een sub en central speaker
Of meteen een stereoset kopen met een wat mindere kwaliteit.
Nu ben ik niet echt een expert op dit gebied en hoop ik daarom dat jullie me watadvies willen geven, omdat ze me dat bij de block niet konden geven, daar raadden ze alleen Bose aan).
Zo vroeg ik me ook af welk merk speakers goed bij het geluid van onkyo past.
Specs van mn onkyo (als dit mocht helpen ivm met aantal ohms)

Type Receiver
Number of Channels 5.1 Channels
THX Certification No
DSP
DSP Modes 5 CH Stereo • Concert • Hall • Theater
Inputs / Outputs
Rear Input Connectors RCA (2 Audio Channels) x 7 • Digital Coaxial x 2 • Digital Optical x 1 • Composite (Video) x 4
Rear Output Connectors Composite (Video) x 2
Front A/V Connections Headphones x 1
Surround Analog Inputs 5.1 Channels x 1
Convenience
Tuner Presets 30 Channels
Tone Controls Bass & Treble
Remote Control
Remote Control Type Learning
Design Keypad
Dimensions
Width 17.13 in.
Depth 15.38 in.