Welk merk speakers bij onkyo?

Pagina: 1
Acties:
  • 657 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Topicstarter
hallo,

ik heb een onkyo ds575x receiver in mijn bezit en nu wil ik daar graag speakers bij. Nu vroeg ik mij af wat ik het beste kan doen met mijn beperkte budget (=max. 225). Zal ik twee speakers kopen en deze aansluiten op mijn onkyo (op front-poort neem ik aan :?) of zal ik een wat minder geavanceerde speakerset kopen, zodat ik toch van een 5.1 geluid kan genieten?

Ik zou bijvoorbeeld eerst twee front-speakers (boekenplankmodel) kunnen kopen en deze later uitbreiden met een sub en central speaker
Of meteen een stereoset kopen met een wat mindere kwaliteit.

Nu ben ik niet echt een expert op dit gebied en hoop ik daarom dat jullie me watadvies willen geven, omdat ze me dat bij de block niet konden geven, daar raadden ze alleen Bose aan).

Zo vroeg ik me ook af welk merk speakers goed bij het geluid van onkyo past.

Specs van mn onkyo (als dit mocht helpen ivm met aantal ohms)

Afbeeldingslocatie: http://www.dvdpascher.net/image/matos/onkyo_txds575x.jpg

Type Receiver

Number of Channels 5.1 Channels

THX Certification No
DSP
DSP Modes 5 CH Stereo • Concert • Hall • Theater
Inputs / Outputs
Rear Input Connectors RCA (2 Audio Channels) x 7 • Digital Coaxial x 2 • Digital Optical x 1 • Composite (Video) x 4

Rear Output Connectors Composite (Video) x 2

Front A/V Connections Headphones x 1

Surround Analog Inputs 5.1 Channels x 1
Convenience
Tuner Presets 30 Channels

Tone Controls Bass & Treble
Remote Control
Remote Control Type Learning

Design Keypad
Dimensions
Width 17.13 in.

Depth 15.38 in.

Height 6.88 in.

Weight 27.1 lb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Klipsch F1. Goed geluid en 99, per stuk. Ze zijn erg gevoelig waardoor een surround versterker ook makkelijk genoeg vermogen heeft voor deze speakers. Ik heb zelf de F2 als fronts en vind ze erg goed.
Voor 150 per speaker kun je ook de F2 nemen... die zijn in het midden en laag wat beter imo. Al vinden sommige het laag weer te overheersend.

Afbeeldingslocatie: http://www.klipsch.com/images/828/400x400.aspx
^f1

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 18-04-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Topicstarter
het is alleen geen boekenkastmodel die f1 das wel jammer. Studentenkamer is niet zo ruim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:08
Ga eens luisteren naar de kleinere modellen van de Wharfedale Diamond 9 serie. Zeker met dit budget zou ik voor 2 luidsprekers gaan en dit eventueel later aanvullen.

Trouwens, wat een naaiers bij Block, alleen Bose aanraden omdat daar de hoogste provisie op zit.

[ Voor 23% gewijzigd door PHiXioN op 18-04-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Anoniem: 157478 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:11:
het is alleen geen boekenkastmodel die f1 das wel jammer. Studentenkamer is niet zo ruim :)
Afbeeldingslocatie: http://www.hifihuset.se/catalog/images/b2.jpg
synergy b2

geen idee hoe ze klinken. De F's uit de synergy serie doen het vrij goed ten opzichte van de andere zuilen in die prijsklassen. Maar veel goede duurdere merken brengen vaak wat goedkopere modellen uit als boekenplank. Dus ik weet niet hoe deze klipsch zich in die vergelijking verhoud.
PHiXioN schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:42:
Ga eens luisteren naar de kleinere modellen van de Wharfedale Diamond 9 serie. Zeker met dit budget zou ik voor 2 luidsprekers gaan en dit eventueel later aanvullen.

Trouwens, wat een naaiers bij Block, alleen Bose aanraden omdat daar de hoogste provisie op zit.
De diamond 9.1 heb ik beluisterd en ik vond ze opvallend goed. Ook heb ik de diamond 9.5 beluisterd en die vond ik weer minder. De 9.1 is een mooie speaker voor het geld

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 18-04-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Anoniem: 157478 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:11:
Dan ga je voor de B2 voor 69,- per stuk.

Zie bv. http://www.hifisolutions.nl/
( -> tabje 'aanbiedingen')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06 17:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik vrees dat dit weer de zoveelste opsomming gaat worden van speakers. Je schiet er niet erg veel mee op.

Het beste kun je gewoon naar de winkel gaan een zelf gaan luisteren. Luister je veel naar muziek, dan kun je het beste beginnen met mooie stereo speakers. Ligt je liefde bij de film dan kies je voor een 5.1 setup, maar voor een dergelijk budget zul je niet zoveel moois krijgen vrees ik.

Zie ook de FAQ: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.