Ik moet binnenkort (deze week) mijn profielkeuze maken voor het vervolg van het VWO. Zoals de meeste van jullie wel weten kan ik kiezen uit:
- Economie en Maatschappij
- Cultuur en Maatschappij
- Natuur en Techniek
- Natuur en Gezondheid
Laatst moesten we een formulier invoeren wat je voorlopige keuze was en wat de leraren daar van dachten.
Ik koos voor het volgende:
Natuur en Techniek.
* Met het Gemeenschappelijk Deel (Verplicht) met als taal Spaans.
* Profielvakken (Verplicht): WiskundeB, Natuurkunde, Scheikunde.
* Profielkeuzevak: Informatica
* Vrije deel (Verplicht): Levensbeschouwing
* Keuze Examenvak: Economie
* Overige vrije deel: Nog niet over uit. Misschien een extra examenvak (Biologie).
Waarom heb ik dit gekozen?
Uit interessetests bleek dat Natuur en Techniek toch wel bovenaan stond en dat ik meer een type was van het experimenteren....Daar weet me processor alles van
Informatica vind ik zeer interessant en leuk en daar zou ik ook graag in verder willen. Als extra examenvak Economie, omdat ik met Economie op dit moment makkelijk uit de voeten kan.
Wat vonden de leraren?
O= Ongeschikt
T= Twijfel
G= Goed
WiskundeB:
O (Dat had ik zelf al wel bedacht)
Natuur/Scheikunde:
T ( Ik sta gemiddeld altijd een 7, dus ik vind die twijfel vreemd).
Spaans: Goed
Economie: Goed
Eventueel Biologie: Goed
Conclusie: De rest is in orde volgens de leraren, behalve het profielgedeelte
Wat is het probleem?
Tjah, WiskundeB en de keuze zelf en graag nog wat meer informatie over mensen die hier informatica studeren en gestudeerd hebben (Pluspunten/Minpunten).
WiskundeB:
Ik zal eerst mijn rapport cijfers vermelden van alle cijfers tot nu toe.
Het waren er 10. Ik kan er maar 8 vinden
1VWO: 7,6,6,6
2VWO: 8,8,6
3VWO: 3,4 Volgende: 4??
Valt er iets op? Ik weet niet wat het is, maar dit jaar wil Wiskunde niet lukken.
5 onvoldoendes en trotse bezitter van een 8:). Ik zou niet weten hoe ik dit met Natuur en Techniek verder zou moeten doen, want WiskundeB is verplicht en het is ook de lastigste wiskunde. Eerst ging het me wel redelijk af, maar nu....
. Als ik mijn interesses volg zou ik Natuur en Techniek kiezen, maar als ik de adviezen van de leraren bekijk is dat toch wat minder. Natuurlijk zijn je interesses erg van belang, omdat je later wel iets moet doen waar je ook met plezier voor gekozen hebt. Alleen ik zit er nog mee in de maag om Economie en Maatschappij te kiezen, wat ik overigens ook wel interessant vindt. Ik zat er dan aan te denken om daar in het vrije deel informatica bij te nemen. Qua prestaties is er verder niks op aan te merken, maar ik zou misschien toch graag iets later in de Informatica willen doen.Nu nemen ze natuurlijk wel eerder mensen aan met een Natuur en Techniek profiel met als profielkeuzevak Informatica. Hoe kijken jullie hier tegenaan en wat hadden jullie gedaan? Is Economie en Maatschappij + Informatica handig?
Kort samengevat:
Is het verstandig om het profiel Natuur en Techniek te kiezen? Zo nee, Economie en Maatschappij + Informatica? Natuur en Gezondheid?
Graag zou ik ook wel wat informatie willen over jullie studie en welke richting je doet en wat daar zo leuk aan is. Als er dingen missen zou ik dat ook graag willen horen en ik hoop dat ik een goede topicstart heb gemaakt en dat het goed onderbouwd is en waar andere leerlingen misschien later ook nog wat aan hebben.
Alvast bedankt!
- Economie en Maatschappij
- Cultuur en Maatschappij
- Natuur en Techniek
- Natuur en Gezondheid
Laatst moesten we een formulier invoeren wat je voorlopige keuze was en wat de leraren daar van dachten.
Ik koos voor het volgende:
Natuur en Techniek.
* Met het Gemeenschappelijk Deel (Verplicht) met als taal Spaans.
* Profielvakken (Verplicht): WiskundeB, Natuurkunde, Scheikunde.
* Profielkeuzevak: Informatica
* Vrije deel (Verplicht): Levensbeschouwing
* Keuze Examenvak: Economie
* Overige vrije deel: Nog niet over uit. Misschien een extra examenvak (Biologie).
Waarom heb ik dit gekozen?
Uit interessetests bleek dat Natuur en Techniek toch wel bovenaan stond en dat ik meer een type was van het experimenteren....Daar weet me processor alles van
Informatica vind ik zeer interessant en leuk en daar zou ik ook graag in verder willen. Als extra examenvak Economie, omdat ik met Economie op dit moment makkelijk uit de voeten kan.
Wat vonden de leraren?
O= Ongeschikt
T= Twijfel
G= Goed
WiskundeB:
O (Dat had ik zelf al wel bedacht)
Natuur/Scheikunde:
T ( Ik sta gemiddeld altijd een 7, dus ik vind die twijfel vreemd).
Spaans: Goed
Economie: Goed
Eventueel Biologie: Goed
Conclusie: De rest is in orde volgens de leraren, behalve het profielgedeelte
Wat is het probleem?
Tjah, WiskundeB en de keuze zelf en graag nog wat meer informatie over mensen die hier informatica studeren en gestudeerd hebben (Pluspunten/Minpunten).
WiskundeB:
Ik zal eerst mijn rapport cijfers vermelden van alle cijfers tot nu toe.
Het waren er 10. Ik kan er maar 8 vinden
1VWO: 7,6,6,6
2VWO: 8,8,6
3VWO: 3,4 Volgende: 4??
Valt er iets op? Ik weet niet wat het is, maar dit jaar wil Wiskunde niet lukken.
5 onvoldoendes en trotse bezitter van een 8:). Ik zou niet weten hoe ik dit met Natuur en Techniek verder zou moeten doen, want WiskundeB is verplicht en het is ook de lastigste wiskunde. Eerst ging het me wel redelijk af, maar nu....

Kort samengevat:
Is het verstandig om het profiel Natuur en Techniek te kiezen? Zo nee, Economie en Maatschappij + Informatica? Natuur en Gezondheid?
Graag zou ik ook wel wat informatie willen over jullie studie en welke richting je doet en wat daar zo leuk aan is. Als er dingen missen zou ik dat ook graag willen horen en ik hoop dat ik een goede topicstart heb gemaakt en dat het goed onderbouwd is en waar andere leerlingen misschien later ook nog wat aan hebben.
Alvast bedankt!
[ Voor 8% gewijzigd door hotdog92 op 07-02-2013 19:10 ]