[XP] Key controleren

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-02 14:42
Van mijn opa heb ik een windows xp home nl key gekregen. Deze key wordt niet meer gebruikt en komt van een fijutsu siemens systeem.

Nou wil ik daarmee gaan upgraden naar windows vista business uk. Maar ik heb geen zin om eerst windows xp home nl te installeren om te checken of de key funcitioneerd.

Kan ik ergens de key checken zodat ik straks bij het instaleren van vista niet voor verrassingen kom te staan?

Uiteraard heb ik het nodige zoekwerk gedaan op tweakers, de microsoft website en google.

Maar het is mij niet gelukt een goed antwoord op mijn vraag te vinden.

Verwijderd

Bellen met microsoft ?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het lijkt erop dat dat een OEM licentie is. Die is dus computer gebonden en mag je niet zomaar op een andere PC gebruiken.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En al zou dat nog mogen, je hebt een upgrade versie van Vista, of je wilt iig een upgrade uitvoeren. Dat betekend dat je eerst een gevalideerde XP install moet hebben voordat je Vista mag installeren.

Commandline FTW

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Gaat niet zomaar werken, je zal dus de installatie cd van je opa moeten gebruiken om de key te kunnen gebruiken. OEM leveranciers hebben namelijk aparte keys die het bv niet doen met een andere willekeurige install cd. De key is daarbij ook nog taalgebonden :)

Instagram / YouTube

• Jns1986
Das lekker dan :)

Ik dacht dat bij upgrade naar vista de taal niet van belang was, en dat OEM versies ook gewoon upgradebaar zijn...

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45
Skankingrudi schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:28:
Van mijn opa heb ik een windows xp home nl key gekregen. Deze key wordt niet meer gebruikt en komt van een fijutsu siemens systeem.
En dus hoort 'ie bij *dat* systeem.
Nou wil ik daarmee gaan upgraden naar windows vista business uk. Maar ik heb geen zin om eerst windows xp home nl te installeren om te checken of de key funcitioneerd.

Kan ik ergens de key checken zodat ik straks bij het instaleren van vista niet voor verrassingen kom te staan?
Nee. Zou ook wel dom zijn als MS dat mogelijk maakte..
Skankingrudi schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:49:
Das lekker dan :)

Ik dacht dat bij upgrade naar vista de taal niet van belang was, en dat OEM versies ook gewoon upgradebaar zijn...
Die is ook upgradebaar. Maar alleen op *dat* systeem

[ Voor 19% gewijzigd door StevenK op 18-04-2007 19:53 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Als het goed is kan je gewoon eerst Business zonder key instalelren en daarna Business nog eens upgraden met je Upgrade licentie, volgens Mydigitallife.info (d8 ik) is dit nog legaal ook ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Dutch_Razor op 18-04-2007 19:53 ]

• Jns1986
Dutch_Razor schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:53:
Als het goed is kan je gewoon eerst Business zonder key instalelren en daarna Business nog eens upgraden met je Upgrade licentie, volgens Mydigitallife.info (d8 ik) is dit nog legaal ook ;)
Hoe bedoel je dat precies? Gewoon clean install vista business uk (upgrade versie) en dan activeren met de OEM home xp nl key? lijkt me toch dat dat niet gaat werken

• Jns1986
Hero Of Time schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:30:
En al zou dat nog mogen, je hebt een upgrade versie van Vista, of je wilt iig een upgrade uitvoeren. Dat betekend dat je eerst een gevalideerde XP install moet hebben voordat je Vista mag installeren.
Volgens mij klopt dit niet, volgens je mij heb je een gevalideerde key nodig. Alleen als je Vista home basic wilt upgraden vanaf xp home ben je gebonden aan in place instalation. (geen clean install optie)

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
klopt, eerst installeren zonder key/activeren etc en dan nogmaal installeren dmv upgrade functie, volgens mij maakt het trouwens geen biet uit waar je xp key vanaan komt als je upgrade naar vista, als je je lankabel er tijdens xp uitlaat zal dat vast geen problemen opleveren. succes

edit: klopt niet? heb het wel ergens gelezen uit een betrouwbare bron, kan het zo snel alleen niet terugvinden uiteraard 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door SqnLdr op 18-04-2007 20:06 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Skankingrudi schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:00:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Gewoon clean install vista business uk (upgrade versie) en dan activeren met de OEM home xp nl key? lijkt me toch dat dat niet gaat werken
Nee, dat zegt hij niet :) Vista UK installeren maar geen key invullen. Dan vanuit je vers geinstalleerde vista opnieuw de vista dvd erin leggen en weer op installeren klikken, maar dan wel de vista upgrade key invoeren. Komt dus geen XP key aan te pas.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:45
We Are Borg schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:05:
[...]

Nee, dat zegt hij niet :) Vista UK installeren maar geen key invullen. Dan vanuit je vers geinstalleerde vista opnieuw de vista dvd erin leggen en weer op installeren klikken, maar dan wel de vista upgrade key invoeren. Komt dus geen XP key aan te pas.
Maar dan heb je nog steeds geen geldige licentie, want voor een geldige licentie heb je een XP licentie nodig die geldig is op *die* pc.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Jns1986
We Are Borg schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:05:
[...]

Dat klinkt niet verkeerd, is er ergens meer over te lezen?

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Maareuuuhh misschien wil je weten of de key werkt of dat hij legaal is om te upgraden ?

Als je bij MS kunt updaten en aangemerkt wordt als "genuine" dan is dat vast okay. Dan zou je toch ook gewoon moeten kunnen upgraden...

Met b.v. de Magical Jelly Bean key finder kun je de key achterhalen of zelfs veranderen op
een al werkend systeem..
Met MGADiag kun je kijken of hij al dan niet legaal is / bruikbaar.

[ Voor 29% gewijzigd door bonus op 18-04-2007 20:14 ]

Atari 4 ff'r 😊

• Jns1986
Heb het stukje over upgrade zonder xp key gevonden, staat idd op mydigitallife

[ Voor 9% gewijzigd door Jns1986 op 18-04-2007 20:14 ]

Verwijderd

mn post wordt wel doodleuk genegeerd, maar het is een zeer goede tip en hoort ook bij jouw eigen inzet.

Microsoft zal je meteen vertellen of dat uberhaupt mag en of het eventueel kan werken. Vervolgens bel je nog een keer en zeg je dat je alles op hetzelfde systeem gaat doen, en dat je wilt weten of het met die productkey kan ..

Pff zo simpel.. .

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:01

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
StevenK schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:06:
[...]

Maar dan heb je nog steeds geen geldige licentie, want voor een geldige licentie heb je een XP licentie nodig die geldig is op *die* pc.
Dus? Als hij een XP heeft die hij eerder ooit gebruikt heeft op *die* pc, dan heeft hij toch prima een licentie en voldoet hij dus aan de voorwaarde. Voor de upgrade van Vista heb je een geldige XP licentie nodig, en de enige vraag die ik niet kan beantwoorden maar de TS wel: is de XP home licentie een retail of een OEM? OEM is namelijk pc gebonden, dus kan hij niet de key overnemen naar een nieuwe pc. Een retail mag wel naar een nieuwe pc, mits het is verwijderd op de 'orginele' pc wat volgens de TS het geval is. Als hij dus dan een licentie heeft overgenomen van opa wat een retail is, wat dus mag, dan lijkt het mij prima legaal.

Maar de tip van bellen naar MS is natuurlijk *de* oplossing voor een compleet antwoord

[ Voor 25% gewijzigd door We Are Borg op 19-04-2007 20:12 ]

• Jns1986
Heel eerlijk is het niet want mijn xp is een OEM versie. Ik kan microsoft dus wel bellen, maar het antwoord valt te raden natuurlijk.
Maargoed waar het mij om gaat is dat ik een gevalideerde vista krijg, dat deze een beetje shady is kan mij eigenlijk weinig schelen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bel toch maar even met Microsoft - je probeert je nu in allerlei bochten te wringen terwijl het antwoord gewoon ontzettend dichtbij is :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.