Toon posts:

Nieuwe game pc 1000 euro min

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, (net nieuw op het forum)
ik wil deze maand (of midden mei zit vakantie tussen) een pc gaan samen stellen, die voornamelijk voor games, office en internet zal worden gebruikt(nadruk op games)
verder heb ik toestenboard,muis en scherm al.

ik had al iets samen gesteld maar ik weet niet helemaal zeker of dit wel een goed systeem is,
verder heb ik niet héél veel verstand van computers;

Mobo: P5N32-E SLI 160,-
klaar voor de toekomst

CPU: e6600 212,-

wat kan je zeggen zeer snelle processor

videokaart:
of de asus eax1950 of ik neem er een over van een vriend van me en dan koop ik de tweede generatie dx 10

HDD; seagate barracuda 200GB +- 60,-

..ik hoef geen 3 hdds 200 gb is groot genoeg

DVD brander: samsung sh-182D 30,-

....

Geheugen: kingston pc b5300 (667-kit) 90,-

snel genoeg voor kleine overclock

kast: Antec sonata 2 / antec Atlas p55 101 /130,-

ik weet niet of die voeding van antec sonata past

dit alles voor iets van 860 euries... excl verzending

ik hoor graag jullie opmerkingen en eventuele wijzigingen,
groeten GG

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
srry dubble post.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 18:27 ]

Verwijderd

jazeker de voeding van de sonata is gewoon erg goed.
(heb ik zelf ervaring mee)
Tsja de gpu ligt er een beetje aan welke games je wilt spelen en op welke resolutie?
Maar ik zou gaan voor een 8600GTS dit is toch zeker een mooie kaart!

Verwijderd

Topicstarter
verder nog iets aan te merken op het systeem?

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-01 18:30
SLI kun je het best gebruiken met de 2 beste videokaarten van dit moment, anders heb je er niet zoveel aan. Zodra je een verouderde videokaart erbij steekt om SLI te gaan draaien zijn er alweer nieuwere kaarten op de markt die sneller zijn dan jou 2 verouderde. Ik zelf zou het niet doen, maar dat moet je natuurlijk zelf weten, er zijn genoeg tweakers die het wel draaien. 't Is natuurlijk wel leuk om 2 kaarten in je systeem te hebben zitten. :Y)

Je hebt dus nog een beetje ruimte qua budget; misschien kun je kijken naar een 8800GTS 320MB die toch veel beter presteert dan een 8600GTS en anders koop je die E6600.

't Is Ati die de videokaarten maakt, niet Radeon ;)

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

Verwijderd

Topicstarter
ja bij die p5b deluxe zit indd geen sli maar als je paar euro verder kijkt zie je daar wel weer sli bij zitten, en nu zie ik die p5n32-e sli weer staan en die ziet er ook niet verkeerd uit... die e6600 komt er zoiezo al uit maar het wordt waarschijnlijk zoiezo al wachten op die nieuwe serie van ati, eer dat ik terug kom van vakantie is hij er vast al denk

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-01 10:27
RAID geen oplossing? Vaak zien mensen harde schijven over het hoofd. Draai zelf een RAID 0 met 2 WD 160 RE schijven. En dat gaat zeker wel sneller dan een schijfje van 160GB.

Volgens mij heb je nog een gaatje in je budget. Alleen als ik me niet vergis kan die P5B geen RAID? Het scheelt dat er maar een paar versies van dat moederbord zijn :)

[ Voor 11% gewijzigd door orange.x op 18-04-2007 20:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee maar die p5b deluxe wel, maar als ik voor die zou gaan kan ik beter 10 euro meer bijleggen voor de p5n32-sli

tis nu dus zo:
mobo: p5n32-e sli/GigaByte GA-965P-DS3

cpu: e66000

geheugen:kingston pc 5300 667-kit

seagate barracuda 200gb:

samsung sh-182m

videokaart(tijdelijk) asus eax1950

kast antec sonata II

cpu koeler: artic freezer pro

dan kom je op iets van 860

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 22:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag als je bij alternate het bestelt en je kiest de antec kast staat er dat er een voeding fout is dat de voeding niet geschikt is voor het moederboard(ik gebruik de config van hierboven)

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 22:09:
ik heb een vraag als je bij alternate het bestelt en je kiest de antec kast staat er dat er een voeding fout is dat de voeding niet geschikt is voor het moederboard(ik gebruik de config van hierboven)
Raar, is allemaal 24-pins, dus zou toch gewoon passen? Of zie ik nu iets over het hoofd?

[ Voor 12% gewijzigd door Xzorby op 19-04-2007 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
..ja ik snap het ook niet helemaal..¿ ik zal ze wel ff mailen

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 23:12
Euh mensen een Asus P5B Deluxe, 8600gts? WIllen jullie hem advies geven of laten jullie hem gewoon geld verspillen? Ik bedoel de het deluxe moederbrd van Asus is sloom en geeft je totaal geen waarde voor je geld als je hem vergelijkt met het MSI moederbord. Daarbij komt dat het MSI moederbord evensnel is als de velen 680i moederborden en dat voor 130 euro met meer heatpipes & solid caps. Dus wees verstandig ga voor met MSI moederbord, het heeft maar 1 nadeel je kan je E6600 niet verder dan 3,4GHz klokken maar je ddr gaat maar tot de 3.0GHz dus dit valt sowieso af :D

Verder zijn de prestaties van de 8600GTS bagger in dx9 vergeleken met de 1950XT 512MB van Club3D die ook nog eens gekoeld word door een AC axellero X2(Voor hetzelfde geld). En ja hij heeft geen dx10 en er word gespeculeerd dan dx10 draaien veel minder werk kost voor zo'n kaart. Maar mensen dit zijn speculaties dus speel het dan meteen op safe met een Asus 8800GTS 320MB!Deze kaart is de snelste kaart voor zijn prijs en kost maar 50-70 euro meer en past ook binnen zijn prijsklasse.

Verder heb ik voor een AC kast gekozen vooral omdat deze ook meer waarde bied voor je geld(500W PSU, HDD koeler, casefans) hij is wat kleiner dus als je de 5-7 cm extra werkruime wilt zou ik voor de Antec kast gaan.

Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/3144/12222cy1.jpg

Verder een NEC brander deze zijn vaak het beste in hun prijsklasse en hebben labelflash ;) En een AC processorkoeler zodat je je E6600 naar de 3.0GHz kan klokken en je de waarde hebt van een 800 euro kostende X6800 :D

[ Voor 7% gewijzigd door Solid_Aapie op 19-04-2007 15:01 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
sorry the pc was verandert hij staat in de posts, die vorige pc die had samengesteld was verkeerd dit is de juiste, en ja ik wacht op de volgende dx 10 kaarten en ben btw niet van plan om voor vista te
gaan

Bedankt voor de opmerking

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit is wat alternate zei over de voeding van de antec sonata 2
Geachte heer/mevrouw,

''De voeding is 20 pins en de aansluiting is 24 pins.

Wij verkopen eventueel ook losse adaptertjes om dit te kunnen aansluiten.

U kunt deze vinden onder artikelnummer TNZV04 (via snelzoeken invoeren en te vinden).

Deze kost € 5,-.''

ik denk dat ik maar gewoon voor de atlas ga dan...
Pagina: 1