Toon posts:

[Overclocking] Goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuw systeem aanschaffen, of nouja, configuratie. Is deze configuratie goed voor overclocking?

Intel Core 2 Duo E6600 (Conroe) 2.4 GHz.
EVGA nForce 680i SLI 775 AR Version.
Kingston KHX7200D2K2/2G 1024 900 MHz x 2.
Western Digital 250 GB 16 MB 7200RPM SAII
MSI GeForce 8800GTX 768 MB.
Corsair CMPSU-520HXEU, 520 watt.

Scythe Infinity.
Zalman ZM-F1, 80 mm 4x.

Ik ben lid van ComputerTotaal! En ik werd voor overklokken toch eerder hier naar toegewezen. Dus mijn vraag luid dus. Is dit goed voor een mooie overclocking?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk dat je beter kunt beginnen met de TCO FAQ door te lezen. Je zit hier bij de "professionele" overclockers, terwijl je beter kunt beginnen in het algemene tweak/overclock forum kunt beginnen. Dat vereist ook behoorlijk wat zelfstudie en voorwerk, dat is namelijk algemeen op GoT :)

offtopic:
Lid zijn van Computer Totaal is geen aanbeveling of afbeveling :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Welkom AdamUnited op GoT, eerst even de huisregels lezen en de regels over het starten van een topic. Om maar meteen een opmerking te maken, staat dit topic idd verkeerd. Moet namelijk in TCO, die hard overclocking is met freezers phase change e.d.

offtopic:
[Edit]
Iemand was me voor ;(

[ Voor 22% gewijzigd door Tomfish op 18-04-2007 16:57 ]

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 12:52
ik zou een ander moederbord nemen, een gigabyte DS3/DS4 of een asus p5b deluxe. verder moet je je afvragen wat je wil. wil je een simpele overklok, dan laat je een e4300 op 333 MHz draaien. wil je een moeilijkere overklok, dan neem je een snellere processor (e6300/e6400/e6600) en laat je die op 400 MHz of nog hoger draaien. Houdt wel in dat er meer van je andere componenten wordt gevraagd, betere koeling nodig, duurder geheugen, etc.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Xtresis schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:52:
Welkom AdamUnited op GoT, eerste even de huisregels lezen en de regels over het starten van een topic. Om maar meteen een opmerking te maken, staat dit topic idd verkeerd. Moet namelijk in TCO, die hard overclocking is met freezers e.d.
Gebruik dan niet de term freezers, dan denkt een gemiddelde leek eerder aan een Arctic Freezer van een paar tientjes, dan aan phase change, droogijs, etc...
Byte_Me schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:54:
ik zou een ander moederbord nemen, een gigabyte DS3/DS4 of een asus p5b deluxe. verder moet je je afvragen wat je wil. wil je een simpele overklok, dan laat je een e4300 op 333 MHz draaien. wil je een moeilijkere overklok, dan neem je een snellere processor (e6300/e6400/e6600) en laat je die op 400 MHz of nog hoger draaien. Houdt wel in dat er meer van je andere componenten wordt gevraagd, betere koeling nodig, duurder geheugen, etc.
Met dat EVGA bord is het anders aardig overclocken hoor. Heb er al 6600's mee naar de 3800 MHz zien wandelen (nog luchtgekoeld).
Ben het wel met je eens dat de door jou genoemde bordjes prijstechnisch interessanter zijn...

[ Voor 40% gewijzigd door Brede P op 18-04-2007 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op zo'n manier :) Ja, sorry bij deze. Zal ik daar verder gaan of hier verder gaan?

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:55:
[...]

Gebruik dan niet de term freezers, dan denkt een gemiddelde leek eerder aan een Arctic Freezer van een paar tientjes, dan aan phase change, droogijs, etc...
Ehm, nee. Eigenlijk niet. Ik wist wat hij bedoelde.

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:56:
Op zo'n manier :) Ja, sorry bij deze. Zal ik daar verder gaan of hier verder gaan?
Even wachten op een modje die je topic, als je hem lief aankijkt, verplaatst ;)

[Edit]
@hierboven...
Jammer dat ik dit moet zeggen, maar voortaan kan je je topic met het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje rechts aanpassen. Dan krijg je niet twee posts achter elkaar ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Tomfish op 18-04-2007 16:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:57:
[...]

Even wachten op een modje die je topic, als je hem lief aankijkt, verplaatst ;)

[Edit]
@hierboven...
Jammer dat ik dit moet zeggen, maar voortaan kan je je topic met het edit knopje rechts aanpassen. Dan krijg je niet twee posts achter elkaar ;)
Ik weet het, sorry.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Brede P schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:55:
[...]

[...]

Met dat EVGA bord is het anders aardig overclocken hoor. Heb er al 6600's mee naar de 3800 MHz zien wandelen (nog luchtgekoeld).
Ben het wel met je eens dat de door jou genoemde bordjes prijstechnisch interessanter zijn...
In ieder geval mag het wel van mijn ouders. Ik zelf heb nog geen inkomen, ben pas 16. Ik had wel inkomen, maar ochtendkrant is geen pretje. Maar goed. Maar als je een beter, goedkoper moederbord weer voor overklokken, ik sta open voor reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuw systeem aanschaffen, of nouja, configuratie. Is deze configuratie goed voor overclocking?

Intel Core 2 Duo E6600 (Conroe) 2.4 GHz.
EVGA nForce 680i SLI 775 AR Version.
Kingston KHX7200D2K2/2G 1024 900 MHz x 2.
Western Digital 250 GB 16 MB 7200RPM SAII
MSI GeForce 8800GTX 768 MB.

Scythe Infinity.
Zalman ZM-F1, 80 mm 4x.

Ik ben lid van ComputerTotaal! En ik werd voor overklokken toch eerder hier naar toegewezen. Dus mijn vraag luid dus. Is dit goed voor een mooie overclocking?

Verwijderd

ik zou eerst een paar FAQ`s doorlezen.

Je systeem ziet er goed uit, maar het hangt er allemaal van af hoe ver je wilt gaan met OC-en.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:11:
ik zou eerst een paar FAQ`s doorlezen.

Je systeem ziet er goed uit, maar het hangt er allemaal van af hoe ver je wilt gaan met OC-en.
Ik wil ongeveer tot de 3.2 a 3.4 GHz

Verwijderd

Dat moet met dit systeem vrij ''makkelijk'' te halen vallen

btw, dan zal 6400 ram ook wel makkelijk volstaan

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 17:14 ]

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
De P5B deluxe is toch wel het OC bord van het moment. Dit komt omdat deze een extreem hoge fsb kan halen, iets wat je in principe op lucht of waterkoeling niet nodig hebt icm een E6600

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:12:
[...]
Ik wil ongeveer tot de 3.2 a 3.4 GHz
Uhm, als je de faqs even door had gelezen wist je dat PC6400 (800mhz) genoeg was voor een 3.6 GHz overclock.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:15:
[...]

Uhm, als je de faqs even door had gelezen wist je dat PC6400 (800mhz) genoeg was voor een 3.6 GHz overclock.
Ja sorry, ik lees niet, ik begin meteen met vragen..

Verwijderd

en heb je ook nog een rede dat je wilt overclocken?

als je gewoon aan het werk bent op je pc dan merk je echt niet of je pc nou 6000 of 20000 pcmarks heeft hoor ;)

kortom: jouw pc is retesnel voor veel taken, overclocken kan alleen leiden tot meer instabiliteit dan merkbare performance.

Verwijderd

Topicstarter
Extera schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:15:
De P5B deluxe is toch wel het OC bord van het moment. Dit komt omdat deze een extreem hoge fsb kan halen, iets wat je in principe op lucht of waterkoeling niet nodig hebt icm een E6600
Bij EVGA staat namelijk een max FSB van 1,333 GHz en bij die P5B Deluxe een 1,066 max FSB..

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:17:
[...]
Misschien moet je dan is beginnen met lezen. Dit is zon basic vraag (NOFI). Misschien moet je je eerst is gaan inlezen over de kunst van het overklokken voordat je er aan begint.

Trouwens, overklokken is geluk hebben. Kan zomaar zijn dat je spul slecht klokt en je gewoon niet ver komt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:18:
en heb je ook nog een rede dat je wilt overclocken?

als je gewoon aan het werk bent op je pc dan merk je echt niet of je pc nou 6000 of 20000 pcmarks heeft hoor ;)

kortom: jouw pc is retesnel voor veel taken, overclocken kan alleen leiden tot meer instabiliteit dan merkbare performance.
Hmm, ten eerste dat ik al daarmee bezig ben met sinds mijn 12e. Ik bedoel dan, alles wat met computers heeft te maken. Ik game erg veel, grafische dingen doe etc. Ik ben nu 16.

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-01 22:46
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:20:
[...]
Bij EVGA staat namelijk een max FSB van 1,333 GHz en bij die P5B Deluxe een 1,066 max FSB..
Via een bios update kan je de P5B Deluxe ook op 1,33GHZ laten lopen

Verwijderd

Topicstarter
Taarmen schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:24:
[...]

Via een bios update kan je de P5B Deluxe ook op 1,33GHZ laten lopen
Wat is het verschil tussen de 2 moederborden? Dan de één een fortuin kost en de ander niet?

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:20:
[...]
zegt niks. dat is de "automatische" maximale FSB, die het BIOS in kan stellen. er komen namelijk processors uit met een FSB van 333 MHz. er is waarschijnlijk (en anders komt het wel) een bios update voor de asus waardoor dit ook ondersteund wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:23:
[...]
Hmm, ten eerste dat ik al daarmee bezig ben met sinds mijn 12e. Ik bedoel dan, alles wat met computers heeft te maken. Ik game erg veel, grafische dingen doe etc. Ik ben nu 16.
Hier op GoT verwachten we toch wel een bepaalde inzet in ruil voor hulp ongeacht je leeftijd of jarenlange ervaring.

• Byte_Me
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:25:
[...]
Wat is het verschil tussen de 2 moederborden? Dan de één een fortuin kost en de ander niet?
dat is een vraag die je prima voor jezelf kunt beantwoorden door een beetje hier op GoT rond te neuzen. het is hier geen vraagbaak, makkelijke vragen moet je zelf beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:26:
[...]

Hier op GoT verwachten we toch wel een bepaalde inzet in ruil voor hulp ongeacht je leeftijd of jarenlange ervaring.
Ten eerste. Ik ben hier voor het eerst, ik vraag gewoon wat. Ik apprecieer jullie hulp, maar je moet me niet gaan zitten afzeiken.. Je kunt me er ook normaal op aanwijzen wat ik eventueel kan doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 17:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:27:
[...]
Ten eerste. Ik ben hier voor het eerst, ik vraag gewoon wat. Ik apprecieer jullie hulp, maar je moet me niet gaan zitten afzeiken..
Een stukje feedback / kritiek is niet meteen iemand afzeiken. Iedereen wordt geacht voor het stellen van een vraag de verschillende FAQ's doorgelezen te hebben / google bezocht te hebben.

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01 08:33
Met rede voor overclocken bedoeld je boven buurman. Stel dat je een x aantal games niet lekker draaien of je wilt ze beter laten draaien. Dan kan overclocken een uitweg zijn. Verder wil hij aangeven dat je bij standaart applicaties en genoeg fps niet hoeft over te clocken.

Ondanks dit kan je ook overclocken voor de fun. Maar dan moet je je ook eerst goed inlezen over de opties, het merk van geheugen de snelheid van het geheugen de timings van het geheugen en welk moederbord goed is om over te clocken. Ik zou zeggen (zoals eerder gedaan) bekijk de faq eens en leer jezelf de weg in het OCen.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Topicstarter
Moffin schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:30:
Met rede voor overclocken bedoeld je boven buurman. Stel dat je een x aantal games niet lekker draaien of je wilt ze beter laten draaien. Dan kan overclocken een uitweg zijn. Verder wil hij aangeven dat je bij standaart applicaties en genoeg fps niet hoeft over te clocken.

Ondanks dit kan je ook overclocken voor de fun. Maar dan moet je je ook eerst goed inlezen over de opties, het merk van geheugen de snelheid van het geheugen de timings van het geheugen en welk moederbord goed is om over te clocken. Ik zou zeggen (zoals eerder gedaan) bekijk de faq eens en leer jezelf de weg in het OCen.
Dank :) Ik zal het even doorlezen!

• bassie
[...]
Ten eerste. Ik ben hier voor het eerst, ik vraag gewoon wat. Ik apprecieer jullie hulp, maar je moet me niet gaan zitten afzeiken.. Je kunt me er ook normaal op aanwijzen wat ik eventueel kan doen.
Faq's lezen zijn een vereiste hier.

[ Voor 57% gewijzigd door bassie op 18-04-2007 17:38 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

[...]
[...]
:?
Jij moet ons niet in de zeik nemen en zeker niet denken dat het hier een helpdesk is.
Al je simpele vraagjes had je makkelijk in de FAQ (Frequently Asked Questions, dan hoef je dat ook niet meer te vragen) kunnen opzoeken en dan had je je antwoord deels gehad.
En er bestaat ook nog zoiets als een 'search'. (En vergeet ook koekol niet)

Verder: Veel plezier met je zoektocht. :)

Zo, nu weer ontopic. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Hoi AdamUnited,

Welkom op Got, ik heb de twee topics die je had gemaakt samen gevoegd. Normaal gesproken doen we dit niet maar doen we alletwee de topics op slot. Dit heet namelijk cross-posten en dat is iets waar we niet echt blij mee zijn. Omdat nu in allebei je topics wel wat antwoorden stonden maar op deze manier.

Ik wil je aanraden om toch nog eens goed de voorwaarden en faq's van GoT door te lezen.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
[...]
Je wilt graag iets, maar je wilt er niets voor doen?
Nou succes ermee :O

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Extera schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:46:
[...]

Je wilt graag iets, maar je wilt er niets voor doen?
Nou succes ermee :O
Jawel, tuurlijk wel :) Ik ben het nu aan het lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus verder als ik het goed begrijp. Is dat als je je CPU overclockt dat alleen je CPU sneller gaat lopen en als je je FSB hoger zet, dat alles hoger wordt gezet? Dus dan bedoel ik je videokaart, geheugen etc? Ook nog een vraag dat, kan ik beter een Q6600 nemen of gewoon de E6600?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 18:35 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:25:
Dus verder als ik het goed begrijp. Is dat als je je CPU overclockt dat alleen je CPU sneller gaat lopen en als je je FSB hoger zet, dat alles hoger wordt gezet? Dus dan bedoel ik je videokaart, geheugen etc? Ook nog een vraag dat, kan ik beter een Q6600 nemen of gewoon de E6600?
Je kan je CPU overklokken dmv de FSB (Heet HTT bij AMD's) of de multiplier te verhogen.
Als je de FSB verhoogd, dan gaat ook je geheugen mee klokken, en bij een verhoging van de multiplier is dit niet. Bij het verhogen van de FSB/multiplier worden alleen je CPU en het geheugen oc'ed. (En eventueel je PCI busjes indien niet gelocked <- bij FSB)
(Ik bedoel hierbij: multiplier > alleen CPU, FSB> CPU+mem)

Verder zou ik voor een Q6600 gaan. Scheelt maar 100 dollar over een paar weken en je hebt 2x zoveel 'kracht' aan boord. :)

Nogmaals; dit had je ook makkelijk in de FAQ kunnen vinden :P...

Trouwens:
Ik ben lid van ComputerTotaal! En ik werd voor overklokken toch eerder hier naar toegewezen. Dus mijn vraag luidt dus. Is dit goed voor een mooie overclocking?
Dat het een naab boekje is wist ik, maar blijkbaar is dit gewoon afschuiven? :?

[ Voor 14% gewijzigd door MensionXL op 18-04-2007 18:46 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:40:
[...]

Je kan je CPU overklokken dmv de FSB (Heet HTT bij AMD's) of de multiplier te verhogen.
Als je de FSB verhoogd, dan gaat ook je geheugen mee klokken, en bij een verhoging van de multiplier is dit niet. Bij het verhogen van de FSB/multiplier worden alleen je CPU en het geheugen oc'ed. (En eventueel je PCI busjes indien niet gelocked <- bij FSB)

Verder zou ik voor een Q6600 gaan. Scheelt maar 100 dollar over een paar weken en je hebt 2x zoveel 'kracht' aan boord. :)

Nogmaals; dit had je ook makkelijk in de FAQ kunnen vinden :P...
Hmm, ja. Je hebt gelijk. Ik krijg dit systeem over 3 maandjes ongeveer. Ik heb hem nu nog niet. Maar nu nog de nodige informatie bij elkaar sprokkelen ;) Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Stel je eens voor. Je hebt een budget van €1300,- á €1400,- en je had deze configuratie. Wat zou jij of jullie er dan aan veranderen?

Intel Core 2 Quad Q6600.
EVGA nForce 680i SLI AR Version.
Kingston KHX7200D2K2/2G 1024 x2 Overclock modules.
Western Digital Caviar SE16 WD5000KS, 500GB, 16MB, SAII.
Asus 8800 GTX, 768 MB.

Scythe Infinity.
Zalman ZM-F1, 80mm 4x.

Wat zouden jullie er misschien goedkoper aan kunnen maken of misschien wel beter?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:59:
Stel je eens voor. Je hebt een budget van €1300,- á €1400,- en je had deze configuratie. Wat zou jij of jullie er dan aan veranderen?

Intel Core 2 Quad Q6600.
Asus 8800 GTX, 768 MB.

Scythe Infinity.
Zalman ZM-F1, 80mm 4x.

Wat zouden jullie er misschien goedkoper aan kunnen maken of misschien wel beter?
Ik zou wachten op de R600 van ATi (Die goedkoper en sneller blijkt te zijn en over een maandje ofzo uit zal komen waarschijnlijk) en verder weet ik dat Corsair wel een A-merk is, maar ik zou persoonlijk toch voor een Enermax oid gaan, maar dat is meer een persoonlijke kwestie. Ook zou ik voor 2x 320GB Seagate Barracuda 7200.10 gaan in raid0, dan heb je meer snelheid en ook nog is wat meer ruimte. (Alhoewel wel voor een meerprijs, maar als alles sneller laadt zou ik het er wel voor over hebben zoals nu)
Over het moederbord weet ik niks te zeggen; daar moet ik me zelf nog eens een keer in gaan verdiepen. Ik ben namelijk ook van plan binnenkort een Q6600 te gaan kopen met de punten die ik net heb beschreven.

Maar je moet gewoon op je eigen prioriteiten af gaan, wij weten niet wat jij belangrijk vindt.

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 18-04-2007 20:07 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:05:
[...]

Ik zou wachten op de R600 van ATi (Die goedkoper en sneller blijkt te zijn en over een maandje ofzo uit zal komen waarschijnlijk) en verder weet ik dat Corsair wel een A-merk is, maar ik zou persoonlijk toch voor een Enermax oid gaan, maar dat is meer een persoonlijke kwestie. Ook zou ik voor 2x 320GB Seagate Barracuda 7200.10 gaan in raid0, dan heb je meer snelheid en ook nog is wat meer ruimte. (Alhoewel wel voor een meerprijs, maar als alles sneller laadt zou ik het er wel voor over hebben zoals nu)
Over het moederbord weet ik niks te zeggen; daar moet ik me zelf nog eens een keer in gaan verdiepen. Ik ben namelijk ook van plan binnenkort een Q6600 te gaan kopen met de punten die ik net heb beschreven.

Maar je moet gewoon op je eigen prioriteiten af gaan, wij weten niet wat jij belangrijk vindt.
Ik had wat onbetrouwbare bronnen gelezen. Het was niet erg goed. Ik hou het wel bij de 8800GTX..

• bassie
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:11:
[...]
Ik had wat onbetrouwbare bronnen gelezen. Het was niet erg goed. Ik hou het wel bij de 8800GTX..
Waarom lees je die onbetrouwbare bronnen? En waarom hou je het na het lezen maar bij een 8800?

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:11:
[...]
Dat zeg je heel juist; onbetrouwbaar, want de R600 is namelijk beter dan de 8800GTX, dus nu weet je 100% zeker dat ze niet te vertrouwen zijn. :P

Goedkoop bellen via VoIP

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:25
MensionXL schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:05:
[...]

Ik zou wachten op de R600 van ATi (Die goedkoper en sneller blijkt te zijn en over een maandje ofzo uit zal komen waarschijnlijk) en verder weet ik dat Corsair wel een A-merk is, maar ik zou persoonlijk toch voor een Enermax oid gaan, maar dat is meer een persoonlijke kwestie.
Ik zou toch echt duidelijk wel voor de Corsair gaan. Die voeding is gebouwd door Seasonic. En laat nou net dat merk garant staan voor goede kwaliteit en stilte. De Corsair is zelfs stiller dan vergelijkbare Seasonic voedingen.

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:47:
[...]

Dat zeg je heel juist; onbetrouwbaar, want de R600 is namelijk beter dan de 8800GTX, dus nu weet je 100% zeker dat ze niet te vertrouwen zijn. :P
Je bedoelt dat de R600 beter is dan de 8800 GTX? Maar met de GTX kun je nog steeds alle games op zijn allerhoogst afspelen. Ik weet het niet. Ik heb altijd ATi gehad.. Ik wil nu is een keer wat anders :)

• Byte_Me

Intel Core 2 Quad Q6600.
ik zou eerder voor een e6300/e6400 gaan
zoals ik al zei, ik zou liever een gigabyte DS3/DS4 of asus P5B deluxe nemen, betere prijs-kwaliteit verhouding en prima overklok bordjes
PC2-6400? tot wat voor FSB wil je overklokken
hitachi deskstar 500GB 16MB SATA-2 is de snelste HD op dit moment. die zou ik dus nemen, sterker nog, die heb ik genomen.
Asus 8800 GTX, 768 MB.
mij te veel problemen met DX10 kaarten, ik hou het voorlopig bij DX9 en kijk nog even de kat uit de boom
geen idee, zal wel goed zijn
Scythe Infinity.
heb ik ook. wel erg groot, maar goede koeler
Zalman ZM-F1, 80mm 4x.
ik zou eerder voor een kast met 120mm fans gaan, ik houdt van rust.

Verwijderd

Topicstarter
Byte_Me schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:23:
[...]

ik zou eerder voor een e6300/e6400 gaan

[...]

zoals ik al zei, ik zou liever een gigabyte DS3/DS4 of asus P5B deluxe nemen, betere prijs-kwaliteit verhouding en prima overklok bordjes

[...]

PC2-6400? tot wat voor FSB wil je overklokken

[...]

hitachi deskstar 500GB 16MB SATA-2 is de snelste HD op dit moment. die zou ik dus nemen, sterker nog, die heb ik genomen.

[...]

mij te veel problemen met DX10 kaarten, ik hou het voorlopig bij DX9 en kijk nog even de kat uit de boom

[...]

geen idee, zal wel goed zijn
[...]

heb ik ook. wel erg groot, maar goede koeler
[...]

ik zou eerder voor een kast met 120mm fans gaan, ik houdt van rust.
Hmm, ik heb zelf een Chieftec Bigtower kast.. Daar passen 4 of 5 80 mm in en 1 x 120mm in dus ja.. 6400 is genoeg zeg je? Bij Quad heb je 2 keer zoveel kracht. Die Hitachi lijkt me interessant. En Vista komt er niet op bij mij. Nou, heel misschien. Dual boot.

• Byte_Me
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:29:
[...]
Hmm, ik heb zelf een Chieftec Bigtower kast.. Daar passen 4 of 5 80 mm in en 1 x 120mm in dus ja.. 6400 is genoeg zeg je? Bij Quad heb je 2 keer zoveel kracht. Die Hitachi lijkt me interessant. En Vista komt er niet op bij mij. Nou, heel misschien. Dual boot.
quad is natuurlijk beter, maar ik vind ze te duur.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-02 13:21
Serieus, maar dit klopt van geen kant wat hier wordt gezegd... Een E6400? Zelfs als je die een stuk overclocked (en het is geen garantie dat elke cpu goed klokt), dan zal je cpu nog altijd een bottleneck blijven wanneer je een 8800GTX neemt. Verder, waarom heb je voor een 8800GTX gekozen?

Owja, wil je een quad core overclocken, houd rekening met de extra warmte die vrijkomt. Ik zou dan eerder gaan denken aan extreme koeling, dit lukt niet met gewone luchtkoeling zonder erg hoge temperaturen te krijgen.

_@/'

• Byte_Me
Steephh schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:36:
Serieus, maar dit klopt van geen kant wat hier wordt gezegd... Een E6400? Zelfs als je die een stuk overclocked (en het is geen garantie dat elke cpu goed klokt), dan zal je cpu nog altijd een bottleneck blijven wanneer je een 8800GTX neemt. Verder, waarom heb je voor een 8800GTX gekozen?
als je goed kijkt zie je dat ik die 8800 ook afraad ;)

Verwijderd

Topicstarter
Steephh schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:36:

Owja, wil je een quad core overclocken, houd rekening met de extra warmte die vrijkomt. Ik zou dan eerder gaan denken aan extreme koeling, dit lukt niet met gewone luchtkoeling zonder erg hoge temperaturen te krijgen.
Waarom ik voor de 8800GTX heb gekozen? Hmm, goede vraag. Ten eerste. Hij heeft 768 mb aan ram. 16x aa. Ik kan er lang mee vooruit in mijn ogen..

Verwijderd

Overclocken is geen garantie dat je daadwerkelijk ook hoog gaat halen. Je mag blij zijn als je een bepaalde snelheid haalt , maar waarom denk je dat vaak modellen in de winkels @ x snelheid een rating hebben lopen?

Het zal je mischien bar weinig uitmaken, maar hoe harder jij oc'ed hoe harder je tegen de grenzen van je hardware aanloopt. Dat kan de eerste 3 maanden goedgaan maar erna kan je serieus problemen ermee krijgen.

Wat hij probeert te zeggen is dat je CPU die videokaart niet ten volle kan betutten (oke het scheelt een paar fps...).

Ik denk dat je beter de faq maar kan lezen over hoe Oc'ing nu echt precies in z'n werk gaat. beetje FSB verschuiven en voltage verhogen of verlagen is het echt niet hoor :D

• Steephh
Byte_Me schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:41:
[...]

als je goed kijkt zie je dat ik die 8800 ook afraad ;)
Ik vroeg waarom de TS die had gekozen, niet waarom of iemand die afraadde..

Ja.. Vanwege DX10.. Vraag me af waarom dat dan? :? Het ging mij er meer om waarom de TS een GTX ipv bijvoorbeeld een GTS/320MBGTS heeft gekozen. Een 8800GTX zal niet veel meerwaarde bieden op een resolutie van 1280x1024. Op een 30" des te meer.

Verder, de argumenten die hier worden gegeven slaan ook nergens op.. Argumenten als:

'had ik in onbetrouwbare bronnen gezien'
'mij teveel problemen'

Daar kan je toch niets mee? Dan kan je net zo goed op goed geluk op de verkoper van de plaatselijke pc winkel af gaan als een Carel Consument die nergens vanaf weet.

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:46:
Overclocken is geen garantie dat je daadwerkelijk ook hoog gaat halen. Je mag blij zijn als je een bepaalde snelheid haalt , maar waarom denk je dat vaak modellen in de winkels @ x snelheid een rating hebben lopen?

Het zal je mischien bar weinig uitmaken, maar hoe harder jij oc'ed hoe harder je tegen de grenzen van je hardware aanloopt. Dat kan de eerste 3 maanden goedgaan maar erna kan je serieus problemen ermee krijgen.

Wat hij probeert te zeggen is dat je CPU die videokaart niet ten volle kan betutten (oke het scheelt een paar fps...).

Ik denk dat je beter de faq maar kan lezen over hoe Oc'ing nu echt precies in z'n werk gaat. beetje FSB verschuiven en voltage verhogen of verlagen is het echt niet hoor :D
En wat nou als ik deze configuratie haal en gewoon niet overclock? ;) Kan ik dan gewoon alle spelen spelen? Want bij de Quad.. Moet ik dan denken aan 2.4 GHz of echt 9, nog wat GHz? Zodanig dat ik alles kan spelen? Want ik bedoel. GRAW vraagt ook 3 ghz bijna, dat kan ik zeer gemakkelijk spelen, goede fps met deze configuratie?

• Byte_Me
Steephh schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:47:
[...]

Ik vroeg waarom de TS die had gekozen, niet waarom of iemand die afraadde..

Ja.. Vanwege DX10.. Vraag me af waarom dat dan? :?
brakke performance in vista (ok, niet van toepassing, TS wil XP) en verschillende spellen (bijvoorbeeld supreme commander)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:48:
[...]
En wat nou als ik deze configuratie haal en gewoon niet overclock? ;) Kan ik dan gewoon alle spelen spelen? Want bij de Quad.. Moet ik dan denken aan 2.4 GHz of echt 9, nog wat GHz? Zodanig dat ik alles kan spelen? Want ik bedoel. GRAW vraagt ook 3 ghz bijna, dat kan ik zeer gemakkelijk spelen, goede fps met deze configuratie?
Dan ben je beter af door wat meneer boven mij roept, een 320MB versie oid te nemen. Het is jouw geld je moet het zelf weten maar, je kaart komt zo niet tot z'n recht.

Wat leesvoer trouwens: Frequently Asked Questions TCO

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:51:
[...]

Dan ben je beter af door wat meneer boven mij roept, een 320MB versie oid te nemen. Het is jouw geld je moet het zelf weten maar, je kaart komt zo niet tot z'n recht.

Maar als ik nou toekomst gericht kijk?

Verwijderd

Nou dan koop je lekker toch die kaart? :)

• Steephh
[...]
Ik raad je aan om eerst de faq's door te lezen. Dat scheelt jou het stellen van een vraag en ons het beantwoorden en waarschijnlijk ook een hoop ergernis van beide kanten.

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:55:
Nou dan koop je lekker toch die kaart? :)
Dat bedoel ik niet, ik bedoel dan. Als ik dan toekomstgericht kijk of het dan beter zou zijn..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:52:
[...]
Maar als ik nou toekomst gericht kijk?
Voordat je een vraag stelt moet je jezelf misschien eerst afvragen: "Wat als ik voor elke gestelde vraag 100 euro moet betalen?". Als de vraag je dat waard is, stel hem dan, zo niet, ga dan eerst zelf op onderzoek uit...

De ontwikkelingen in hardware en software gaan soms zo snel, je kunt niet alles opvangen met perfecte hardware. Realistisch zijn in je verwachtingen, dat helpt veel meer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:01:
[...]

Voordat je een vraag stelt moet je jezelf misschien eerst afvragen: "Wat als ik voor elke gestelde vraag 100 euro moet betalen?". Als de vraag je dat waard is, stel hem dan, zo niet, ga dan eerst zelf op onderzoek uit...

De ontwikkelingen in hardware en software gaan soms zo snel, je kunt niet alles opvangen met perfecte hardware. Realistisch zijn in je verwachtingen, dat helpt veel meer.
Hmm, nog één ding. Mensen hebben me al voor gek verklaard van de GTX versie. Hmm.. Nu zit ik zelf te denken. Ik heb gezien dat de GTS versie iets minder performance heeft maar is wel goedkoper. Kan altijd later nog updaten. Am I right?

Verwijderd

Nee je bent gebonden aan wat je in je systeem prikt. Het bios doet het anders niet meer 8)7

Ja natuurlijk kan dat. Waarom zou dat niet kunnen ? :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:21:
Nee je bent gebonden aan wat je in je systeem prikt. Het bios doet het anders niet meer 8)7

Ja natuurlijk kan dat. Waarom zou dat niet kunnen ? :)
Hmm, ja je hebt gelijk. Trouwens. Is de 640 mb versie van de GTS directx10? Of moet ik me daar niet druk om maken? Ik kan er alles mee doen wat ik wil?

Verwijderd

Kijk en dit zijn toch echt basic vragen.

Zowiezo is de hele 8xxx lijn van Geforce gewoon DirectX 10 compatible. De enige manier om gebruik te maken van DX10 is om op Vista te werken, maar er zijn op het moment maar een klein procent aan games die dx 10 ondersteunen.

Als je toch niet hoger (kan) spelen dan 1280x1024 bijv dan is 320MB zat.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:23:
[...]
Hmm, ja je hebt gelijk. Trouwens. Is de 640 mb versie van de GTS directx10? Of moet ik me daar niet druk om maken? Ik kan er alles mee doen wat ik wil?
offtopic:
Dat is dan al 400 euro...

Of de GTS DX10 is kan je toch zelf opzoeken in de specs. En alles mee doen wat je wilt, tja misschien wil je er wel mee jongleren. Kan ook, doe wel pijn en is zonde van een mooie kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:25:
Kijk en dit zijn toch echt basic vragen.

Zowiezo is de hele 8xxx lijn van Geforce gewoon DirectX 10 compatible. De enige manier om gebruik te maken van DX10 is om op Vista te werken, maar er zijn op het moment maar een klein procent aan games die dx 10 ondersteunen.

Als je toch niet hoger (kan) spelen dan 1280x1024 bijv dan is 320MB zat.
Ja, de een zegt dit en de ander dat. De ene zegt dat alleen de GTX versie DX10 heeft, de ander weer niet. Het is toch verwarrend.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:25:
[...]

offtopic:
Dat is dan al 400 euro...

Of de GTS DX10 is kan je toch zelf opzoeken in de specs. En alles mee doen wat je wilt, tja misschien wil je er wel mee jongleren. Kan ook, doe wel pijn en is zonde van een mooie kaart.
Nee :) 319 of zo iets: )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:51:
[...]

Ohja, dat heb ik al helemaal doorgelezen.

Verwijderd

Nee hoor, tis maar wat je zelf gelooft niet ;)

Als Ati of NVidia een kaart uitbrengt, dan is dat met een bepaalde lijn.

Bijv de hele geforce 2 lijn, is directX 7. alle modellen daarin (die wel de naam geforce 2 dragen) verschillen per snelheid / aantal MB in geheugen. Het laagste model hierin is natuurlijk de Gf2 MX met SDR geheugen, en het hoogste (snelste / beste) de GTS met 32MB DDR.

En hetzelfde is met de 8xxx lijn. Ze hebben allemaal dezelfde functies, maar het grote verschil is de snelheid / geheugen. Een kaart met 768MB aan geheugen is alleen nuttig als je ook echt in grote resoluties gaat spelen (dus 1600x1200 op z'n minst). Als je niet verder kan met je monitor/tft dan 1280x1024, dan is het zonde om in een peperdure 768MB kaart te investeren. Je kan dan net zogoed met een model met maar 320MB overweg. Dat werkt toch ook prima?

Zoek anders gewoon benchmarks op. Op directX 10 gebied is de 8xxx series van Nvidia op het moment het snelste, wacht je nog even dan komt Ati ook nog met een kickass DX 10 kaart.

Tis maar wat je er zelf mee wilt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: Gebruik je vanaf nu de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif edit mogelijkheid wat meer? Je hebt vaak meerdere posts op een rijtje, en dat geeft een onleesbaar topic. Verder zeg je wel dingen door te lezen, maar je zoekt echt helemaal niets zelf op. Het lijkt erop alsof je alles wat je bedenkt gelijk op het forum gooit, en daar is GoT niet voor bedoeld.

Koop gewoon een goede PC die nu kan wat je er mee wilt, en wees daar ook 3 jaar tevreden mee. Of ga tweaken, maar dan moet je gewoon aan de gang gaan en zelfstandig dingen proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 19-04-2007 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:30:
Nee hoor, tis maar wat je zelf gelooft niet ;)

Als Ati of NVidia een kaart uitbrengt, dan is dat met een bepaalde lijn.

Bijv de hele geforce 2 lijn, is directX 7. alle modellen daarin (die wel de naam geforce 2 dragen) verschillen per snelheid / aantal MB in geheugen. Het laagste model hierin is natuurlijk de Gf2 MX met SDR geheugen, en het hoogste (snelste / beste) de GTS met 32MB DDR.

En hetzelfde is met de 8xxx lijn. Ze hebben allemaal dezelfde functies, maar het grote verschil is de snelheid / geheugen. Een kaart met 768MB aan geheugen is alleen nuttig als je ook echt in grote resoluties gaat spelen (dus 1600x1200 op z'n minst). Als je niet verder kan met je monitor/tft dan 1280x1024, dan is het zonde om in een peperdure 768MB kaart te investeren. Je kan dan net zogoed met een model met maar 320MB overweg. Dat werkt toch ook prima?

Zoek anders gewoon benchmarks op. Op directX 10 gebied is de 8xxx series van Nvidia op het moment het snelste, wacht je nog even dan komt Ati ook nog met een kickass DX 10 kaart.

Tis maar wat je er zelf mee wilt.
Kijk en dat is het! Ik weet niet eens hoe dat werkt, laat staan de scores.. En ik moet toch eerlijk zijn. Het gaat denk ik toch om wie er hogerop komt en etc... Ik denk dat dan met opscheppen heeft te maken..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 14:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:31:
@TS: Gebruik je vanaf nu de [afbeelding] edit mogelijkheid wat meer? Je hebt vaak meerdere posts op een rijtje, en dat geeft een onleesbaar topic. Verder zeg je wel dingen door te lezen, maar je zoekt echt helemaal niets zelf op. Het lijkt erop alsof je alles wat je bedenkt gelijk op het forum gooit, en daar is GoT niet voor bedoeld.

Koop gewoon een goede PC die nu kan wat je er mee wilt, en wees daar ook 3 jaar tevreden mee. Of ga tweaken, maar dan moet je gewoon aan de gang gaan en zelfstandig dingen proberen.
Ik zeg wat ik denk. En trouwens. Misschien leuk om te weten dat ik gewoon autistisch ben? Dat jullie me daarom labelen als irritant. Het is dat je het even weet..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 14:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:32:
[...]
Kijk en dat is het! Ik weet niet eens hoe dat werkt, laat staan de scores.. En ik moet toch eerlijk zijn. Het gaat denk ik toch om wie er hogerop komt en etc... Ik denk dat dan met opscheppen heeft te maken..
En daarom is het voor jou verstandiger om het hele process zoals elk ander te leren dan ipv maar geld naar een computer te werpen > hopen op een hoge score. Daar schiet je geen drol mee op :D

Er zijn genoeg faq's, boeken, leesvoer en dergelijk te vinden over overclocking, tweaking, driver-afstelling en nog veel meer. Je moet er alleen zelf even de tijd voor uittrekken, en vooral experimenteren. Maar ik raad je af om met je eerste waterkoelingsetje op een 600Euro' kostende machine te proberen _O-

Die 320MB versie is prima. Wil je overclocken, dan moet je rekening houden met een betere cooling, en dat de 'stock' (dus fabrieksstandaard) je wel niet voldoende is. Er zijn genoeg alternatieve Videokaart-koelers, maar je moet zelf even opzoek gaan naar welke jou zint. Bijv de zalman vf700-Cu koelt prima.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:34:
[...]
Ik zeg wat ik denk. En trouwens. Misschien leuk om te weten dat ik gewoon autistisch ben? Dat jullie me daarom labelen als irritant. Het is dat je het even weet..
offtopic:
Dan zul je toch moeten proberen je aan te passen aan wat er van je verwacht wordt op het forum, hoe moeilijk dat ook moge zijn. Het is vergelijkbaar met iemand die een winkel binnenkomt en van alles begint te roepen, zonder pauze. Die zal ook snel vermeden worden. Er zijn al genoeg vriendelijke tips gegeven over wat je zelf moet gaan doen. :)

Benchmarks zijn arbitraire scores, gebaseerd op de snelheid waarmee dingen gedaan worden. Als je alle kaarten in dezelfde PC zet, dus niets veranderd behalve de kaart en de drivers, dan kun je dus vergelijkende tests doen.

[ Voor 35% gewijzigd door gambieter op 19-04-2007 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:37:
[...]

offtopic:
Dan zul je toch moeten proberen je aan te passen aan wat er van je verwacht wordt op het forum, hoe moeilijk dat ook moge zijn. Het is vergelijkbaar met iemand die een winkel binnenkomt en van alles begint te roepen, zonder pauze. Die zal ook snel vermeden worden. Er zijn al genoeg vriendelijke tips gegeven over wat je zelf moet gaan doen. :)

Benchmarks zijn arbitraire scores, gebaseerd op de snelheid waarmee dingen gedaan worden. Als je alle kaarten in dezelfde PC zet, dus niets veranderd behalve de kaart en de drivers, dan kun je dus vergelijkende tests doen.
Ik weet het, dankje :) maar het is gewoon. Ik kom op het forum, ik vraag meteen wat zonder na te denken etc.. En daarom bestempelen jullie me als gewoon irritant. Maar mijn hersens gewoon anders functioneren dan die van anderen :) Misschien had ik het beter in het begin er bij kunnen zetten, maar gebeurd is gebeurd. Sorry van dit hele topic. Ik zal voortaan eerst beter zoeken dan dat ik een topic open :)

• Arch-IT-ect
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-06-2025

Arch-IT-ect

.nutter

Ik vraag me überhaubt af waarom je zo een systeem nu al moet overclocken? dat ding draait alles wat er momenteel uit is van games op de hoogste settings zonder een krimp te geven, overclocken zou enkel maar een hoop risico's in huis brengen.
Moest je binnen anderhalf jaar is beginnen denken aan OC'en, dan zou ik het snappen

If freedom is short of weapons, we will compensate it with willpower

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023

Intel Core 2 Quad Q6600.
Asus 8800 GTX, 768 MB.

Scythe Infinity.
Zalman ZM-F1, 80mm 4x.

Wat betreft de PSU zou ik die versie nemen die net wat meer Watt geeft. Mooie GPU, wel ff checken tot de R600 uitkomt, mogelijke dat die toch wel beter is en dikke kans dat de 8800 series ook in prijs dalen trouwens.

Mooi CPU, als je toch nog voor wat anders gaat zoals een E4300/6300 moet je wel opletten op welk mainboard je die plakt, de Intel 965-chipset schijnt er volgens een aantal mensen van DIY-street er veel beter mee om te gaan dan de Intel 975-chipset, voor de laatst genoemde moet je wel weer een E6600 of hoger nemen. Werd mij aangeraden en na me ingelezen te hebben ben ik ook van plan die te gaan halen. ;)

PS: Welkom @ T.net's GoT! :7

Edit: Zoals al eerder werd vermeldt in dit topic moet je niet blind afgaan op synthetische benchmarks, ze zijn slechts ter indicatie, en daarbij verschilt het per platform ook, de DFI ICFX3200 presteert matig met superPI, maar wel heel wat beter met Aquamark. Gamebenchmarks heb je veel meer aan (indien onafhankelijk natuurlijk :P), benchmarks zoals 3Dmark en weet ik veel wat allemaal zijn slechts ter indicatie, PI's runnen tot in de eeuwigheid heb je niks aan, praktische benchmarks zijn diegene waar je wat aan hebt.

Oh en die HD van 500GB is naar imho risky, als je veel data erop plempt en die schijf besluit vroegtijdig met pensioen te gaan.. Dan heb je een probleem, ook al staan er slechts onbelangrijke dingen op, lullig want je bent toch wel je geld kwijt plus al je data, en nog lulliger als blijkt dat er wel belangrijke data opstond zoals huiswerk. Ik neem binnenkort een schijf van 120GB voor €50 en een externe WD van 500GB voor €150 voor grotere hoeveelheden data zoals films enzo. RAID is mogelijk iets ingewikkelder en misschien wat minder betrouwbaar (of dat tegenwoordig werkelijk zo onbetrouwbaar is weet ik niet, maar vroegah scheen het toch wel een risico te zijn ;).

[ Voor 32% gewijzigd door m0nkey op 19-04-2007 15:03 ]

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik zou zeker geen voeding nemen met meer vermogen. Deze voeding is al extreem ruim bemeten. Dit systeem gaat max (echt max: dual prime, 3dmark, hd-tune etc tegelijk) rond 350 watt trekken. Maar waarschijnlijk komt ie nooit rond de 300 watt verbuik uit.

Alles wat je nog hoger haalt qua vermogen in een voeding gaat onheroepelijk verloren als restwarmte door de slechte efficientie die je haalt als je een voeding laag belast.

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-01 23:10
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:25:
.. er zijn op het moment maar een klein procent aan games die dx 10 ondersteunen.
..
0% namelijk :)

Er zijn wel een aantal spellen die dmv een patch op Dx10 zullen draaien, maar de relaesedata voor die patches zijn nog niet eens aangekondigd.

Verwijderd

Daarom. Je kan dan nu wel een kaart kopen, maar om z'n DX10 Features heb je nu nog helemaal niets aan (op demo's mischien van Nvidia na dan als die er zijn).

Verwijderd

Topicstarter
:) Ik dacht dus aan de 640mb versie van de GTS. Hij is maar 100 euro duurder.. Maar misschien beter voor in de toekomst? trouwens. Dit systeem krijg ik pas eind juli. Zoals ik al eerder formuleerde. Dusja.. Hmm, maar wat is echt het gamersmoederbord van het moment? Ik ben er iig zeker van dat ik voor de X6600 ga. Ook omdat hij later ook iets in prijs zal verlagen of komen er nog interessantere dingen uit? Nieuwe intels?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 15:27 ]

• Steephh
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 14:41:
[...]
Ik weet het, dankje :) maar het is gewoon. Ik kom op het forum, ik vraag meteen wat zonder na te denken etc.. En daarom bestempelen jullie me als gewoon irritant. Maar mijn hersens gewoon anders functioneren dan die van anderen :) Misschien had ik het beter in het begin er bij kunnen zetten, maar gebeurd is gebeurd. Sorry van dit hele topic. Ik zal voortaan eerst beter zoeken dan dat ik een topic open :)
Tsja, misschien had dat wel geholpen. Ik ben zelf ook 'autistisch', voor zover je dat kan merken bij mij. In het begin zocht ik zelf ook niet veel, ik ben een beetje door schade en schande wijs geworden dat ik beter eerst dingen op kan zoeken in plaats van dingen meteen te vragen. Misschien helpt het om een briefje op te plakken met een korte tekst dat je eerst zelf moet nadenken, zodat je niet te snel iets post zonder erbij na te denken.

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Steephh schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:28:
[...]

Tsja, misschien had dat wel geholpen. Ik ben zelf ook 'autistisch', voor zover je dat kan merken bij mij. In het begin zocht ik zelf ook niet veel, ik ben een beetje door schade en schande wijs geworden dat ik beter eerst dingen op kan zoeken in plaats van dingen meteen te vragen. Misschien helpt het om een briefje op te plakken met een korte tekst dat je eerst zelf moet nadenken, zodat je niet te snel iets post zonder erbij na te denken.
Nee, niet echt. Ja, weet niet hoe oud je bent. Ik heb de vorm McDD zelf. Maar even to the point. Is dit moederbord goed / redelijk / slecht? Asus P5N32-E SLI Plus, Retail. Sorry, ik bedoelde de Q6600*

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 15:33 ]

• bassie
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:29:
[...]
Nee, niet echt. Ja, weet niet hoe oud je bent. Ik heb de vorm McDD zelf. Maar even to the point. Is dit moederbord goed / redelijk / slecht? Asus P5N32-E SLI Plus, Retail. Sorry, ik bedoelde de Q6600*
Leer zoeken, typ op google asus p5n32-e sli plus review in krijg je zat reviews om zelf te bepalen of het een goed bordje is.
[...]
Want ik bedoel. GRAW vraagt ook 3 ghz bijna, dat kan ik zeer gemakkelijk spelen, goede fps met deze configuratie?
GRAW vraag om een 3GHz pentium 4 ding. Een 2GHz core 2 processor is al ruim sneller. Zoek is wat benchmarks op, wat over hoe core 2 werkt.

Verwijderd

Extera schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:15:
Ik heb de Striker Extreme... is die beter??? lijkt mij wel toch?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Striker Extreme is vrijwel identiek, behalve de prijs en een paar kleine features. Ik ga daarom duidelijk voor de P5N32-E SLI

edit: je bedoelde de P5B...tja, ander chipset maar denk dat de Striker Extreme beter is daarom.

[ Voor 28% gewijzigd door Cartman! op 19-04-2007 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cartman! schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:48:
Striker Extreme is vrijwel identiek, behalve de prijs en een paar kleine features. Ik ga daarom duidelijk voor de P5N32-E SLI

edit: je bedoelde de P5B...tja, ander chipset maar denk dat de Striker Extreme beter is daarom.
Dus jij zou gaan voor de P5N32-E SLI? Weetje wat ik denk? Ik denk dat ik maar midden juli beslis met wat ik ga kopen.. Heeft nu niet echt nut..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 15:56 ]

• Steephh
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:29:
[...]
McDD, nooit van gehoord.. :P Ik heb zelf Asperger. Maar is het geen beter idee om in plaats van te vragen reviews te zoeken om te kijken of een moederbord goed of slecht is? Verder zijn er ook topics hier op GoT waar ervaringen over moederborden zijn. Het is maar om je op een idee te brengen.

_@/'

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 15:51:
[...]
Dus jij zou gaan voor de P5N32-E SLI? Weetje wat ik denk? Ik denk dat ik maar midden juli beslis met wat ik ga kopen.. Heeft nu niet echt nut..
Die is bijna t zelfde als de Striker Extreme, de verschillen zijn minimaal en wordt overal echt goed getest. Ik wacht nog even vanwege de pricedrop alhoewel ik niet denk dat t veel goedkoper gaat worden qua processor. En ik wacht even op de ATi 29xx kaart...

Verwijderd

Topicstarter
Steephh schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:05:
[...]

McDD, nooit van gehoord.. :P Ik heb zelf Asperger. Maar is het geen beter idee om in plaats van te vragen reviews te zoeken om te kijken of een moederbord goed of slecht is? Verder zijn er ook topics hier op GoT waar ervaringen over moederborden zijn. Het is maar om je op een idee te brengen.
Subcatagorie van PDD-NOS. Maar ook volgens jullie kan ik beter de GTS versie nemen van 88xx series van GeForce? Ik heb een 19' BenQ beeldscherm. Ik wil er graag van alles mee kunnen doen en hij moet uiterst snel zijn en veel prestaties leveren. Verder ga ik ook niet hoger tot ongeveer 1600 x 1200. Ik dacht dan een 640 mb versie. Ook ben ik meestal bang dat het ietsie beter is dan mijn ATi Radeon X800 Pro... Dus vandaar dat ik ook zo hoog zou kiezen. Ik wil er graag, heel erg graag op vooruitgaan. Later kan ik alsnog updaten als ik dat wil. Maar dat kan ook met de processor. Ben al blij dat ik een nieuw moederbord heb dan verder te gaan met AGP... AGP gaat er sowieso ook uit hoorde ik, klopt? En ik hoop dat PCI-E blijft want anders kunnen we moederborden blijven kopen in de hoop dat we bij de tijd blijven.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:31 ]

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Autisme of niet, maakt niet uit, zoeken kan iedereen. ;) (Je hebt immers ook GoT gevonden :P?)
Maar ook volgens jullie kan ik beter de GTS versie nemen van 88xx series van GeForce? Ik heb een 19' BenQ beeldscherm. Ik wil er graag van alles mee kunnen doen en hij moet uiterst snel zijn en veel prestaties leveren. Verder ga ik ook niet hoger tot ongeveer 1600 x 1200. Ik dacht dan een 640 mb versie. Later kan ik alsnog updaten als ik dat wil. Maar dat kan ook met de processor.
Dit is meer een persoonlijke kwestie. Zoieso ff de reviews afwachten van de R600 en wie weet zit er dalijk wel een R600 in je bakkie :P?
Ben al blij dat ik een nieuw moederbord heb dan verder te gaan met AGP... AGP gaat er sowieso ook uit hoorde ik, klopt?
AGP is in principe al verleden tijd. Maar er zijn nog steeds AGP kaarten en waarschijnlijk zullen er ook een paar AGP kaarten uit de 8xxx serie komen.
En ik hoop dat PCI-E blijft want anders kunnen we moederborden blijven kopen in de hoop dat we bij de tijd blijven.
16x is voorlopig nog genoeg voor de snelste kaarten ;) Ik zie dus geen redenen om het weer te 'upgraden'. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:34:
[...]

Autisme of niet, maakt niet uit, zoeken kan iedereen. ;) (Je hebt immers ook GoT gevonden :P?)

[...]

Dit is meer een persoonlijke kwestie. Zoieso ff de reviews afwachten van de R600 en wie weet zit er dalijk wel een R600 in je bakkie :P?

[...]

AGP is in principe al verleden tijd. Maar er zijn nog steeds AGP kaarten en waarschijnlijk zullen er ook een paar AGP kaarten uit de 8xxx serie komen.

[...]

16x is voorlopig nog genoeg voor de snelste kaarten ;) Ik zie dus geen redenen om het weer te 'upgraden'. :)
Ik zag wel een mooie van XFX. De 320 mb versie van de GTS. De XXX versie. Om aan te raden? Ik zie opzich wel dat het goed is. Het is ook niet zo duur. En ga ik er wel een stuk mee vooruit wat betreft mijn X800 Pro? En trouwens wat betreft de moederborden. Ik hoef niet zo zeer over te klokken. Wat is echt een aanrader? Van mensen die er ervaring mee hebben of zo iets?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:40 ]

• bassie
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:38:
[...]
Ik zag wel een mooie van XFX. De 320 mb versie van de GTS. De XXX versie. Om aan te raden? Ik zie opzich wel dat het goed is. Het is ook niet zo duur. En ga ik er wel een stuk mee vooruit wat betreft mijn X800 Pro?
Is het nou zo moeiljk :/ ?. Kom op zeg je kan toch zelf ook wel is gaan zoeken. Ga is op zoek naar wat benchmarks bij ome tom zoek daar is wat benches om het verschil tussen die kaarten te zien.

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:41:
[...]

Is het nou zo moeiljk :/ ?. Kom op zeg je kan toch zelf ook wel is gaan zoeken. Ga is op zoek naar wat benchmarks bij ome tom zoek daar is wat benches om het verschil tussen die kaarten te zien.
Dankje :) Ja, gozer. Ik zoek al de hele tijd.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:38:
[...]
Ik zag wel een mooie van XFX. De 320 mb versie van de GTS. De XXX versie. Om aan te raden? Ik zie opzich wel dat het goed is. Het is ook niet zo duur. En ga ik er wel een stuk mee vooruit wat betreft mijn X800 Pro?
Persoonlijk zou ik niet voor XFX' overgeklokte kaarten gaan. Simpelweg omdat ze soms artifacts vertonen als ze het druk hebben en het natuurlijk veel leuker is om zelf die kaart te oc'en >:).

Verder over of je het wel zal merken; zoals je hier ziet, zal je nieuwe graka het 3 tot 4 keer beter gaan doen dan je X800 Pro. ;) Lijkt me dus geen foute zet. ;)

En ook dit had je op kunnen zoeken... :P

[ Voor 3% gewijzigd door MensionXL op 19-04-2007 16:44 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• bassie
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:42:
[...]
Dankje :) Ja, gozer. Ik zoek al de hele tijd.
Hmm, moet je toch iets aan je zoek manieren doen. Ik kan dit soort dingen zo vinden.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:42:
[...]
Dankje :) Ja, gozer. Ik zoek leuter (:P?) al de hele tijd.
Ik zou zeggen; begin dan eens met leren te zoeken :P? Probeer alleen de nodige zoektermen te gebruiken zoals "8800gts benchmark" en niet "hoe zijn de benchmarks van een geforce 8800gts" wat ik mensen vaak genoeg zie doen... |:(

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 19-04-2007 17:17 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ok... Het topic is nu wel erg ver afgedwaald :) Ik doe hem maar op slot. Begin even met het zoeken naar reviews met google enzo en de verschillende FAQ's door te lezen :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.