Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 18:59:
Stel je eens voor. Je hebt een budget van €1300,- á €1400,- en je had deze configuratie. Wat zou jij of jullie er dan aan veranderen?
Intel Core 2 Quad Q6600.
EVGA nForce 680i SLI AR Version.
Kingston KHX7200D2K2/2G 1024 x2 Overclock modules.
Western Digital Caviar SE16 WD5000KS, 500GB, 16MB, SAII.
Asus 8800 GTX, 768 MB.
Corsair CMPSU-520HXEU, 520 watt.
Scythe Infinity.
Zalman ZM-F1, 80mm 4x.
Wat zouden jullie er misschien goedkoper aan kunnen maken of misschien wel beter?
Wat betreft de PSU zou ik die versie nemen die net wat meer Watt geeft. Mooie GPU, wel ff checken tot de R600 uitkomt, mogelijke dat die toch wel beter is en dikke kans dat de 8800 series ook in prijs dalen trouwens.
Mooi CPU, als je toch nog voor wat anders gaat zoals een E4300/6300 moet je wel opletten op welk mainboard je die plakt, de Intel 965-chipset schijnt er volgens een aantal mensen van DIY-street er veel beter mee om te gaan dan de Intel 975-chipset, voor de laatst genoemde moet je wel weer een E6600 of hoger nemen. Werd mij aangeraden en na me ingelezen te hebben ben ik ook van plan die te gaan halen.
PS: Welkom @ T.net's GoT!
Edit: Zoals al eerder werd vermeldt in dit topic moet je niet blind afgaan op synthetische benchmarks, ze zijn slechts ter indicatie, en daarbij verschilt het per platform ook, de DFI ICFX3200 presteert matig met superPI, maar wel heel wat beter met Aquamark. Gamebenchmarks heb je veel meer aan (indien onafhankelijk natuurlijk

), benchmarks zoals 3Dmark en weet ik veel wat allemaal zijn slechts ter indicatie, PI's runnen tot in de eeuwigheid heb je niks aan, praktische benchmarks zijn diegene waar je wat aan hebt.
Oh en die HD van 500GB is naar imho risky, als je veel data erop plempt en die schijf besluit vroegtijdig met pensioen te gaan.. Dan heb je een probleem, ook al staan er slechts onbelangrijke dingen op, lullig want je bent toch wel je geld kwijt plus al je data, en nog lulliger als blijkt dat er wel belangrijke data opstond zoals huiswerk. Ik neem binnenkort een schijf van 120GB voor €50 en een externe WD van 500GB voor €150 voor grotere hoeveelheden data zoals films enzo. RAID is mogelijk iets ingewikkelder en misschien wat minder betrouwbaar (of dat tegenwoordig werkelijk zo onbetrouwbaar is weet ik niet, maar vroegah scheen het toch wel een risico te zijn

.
[
Voor 32% gewijzigd door
m0nkey op 19-04-2007 15:03
]