Strijd tegen Google niet met toch?

Pagina: 1
Acties:

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
nieuws: Yahoo en Paypal gaan samen de strijd met Google aan

volgens mij gaan Yahoo en Paypal de strijd tegen google aan en niet met. Volgens mij is het zo een beetje dubbel op te vatten. Het kan wel zo maar met tegen is het wat netter mischien.

Verwijderd

gaan samen de strijd met Google aan: (Yahoo & Paypal) & Google
gaan samen de strijd tegen Google aan: Yahoo & Paypal VS Google

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

"Strijd aan gaan met" is nog steeds goed Nederlands hoor...

Dat het verwarring schept is een tweede.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Cyphax

Moderator LNX
Motrax schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:05:
"Strijd aan gaan met" is nog steeds goed Nederlands hoor...

Dat het verwarring schept is een tweede.
Dat zegt ie ook :P

Is "de strijd aangaan tegen [..]" zeker ook goed dan? Ik heb het volgens mij nog nooit op die manier gelezen ergens.

Daarbij, er komen zovaak topictitels voorbij die je eventueel anders op zou kunnen vatten, dat is toch niet zo'n ramp in dit geval.

Saved by the buoyancy of citrus

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:04:
gaan samen de strijd met Google aan: (Yahoo & Paypal) & Google
gaan samen de strijd tegen Google aan: Yahoo & Paypal VS Google
die 2e is ook de strekking van het artikel
De bedrijven proberen met deze strategie een front te vormen tegen Google's betaalmethode Checkout
je gaat de strijd aan tegen geweld
en niet
de strijd aan gaan met geweld (hoewel dit ook wel weer kan 8)7 )

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je bindt/gaat de strijd aan met ...
Je gaat strijden tegen ...
:)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Gonadan schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:11:
Je bindt/gaat de strijd aan met ...
Je gaat strijden tegen ...
:)
ja kan ook wel ik zal het eens aan mijn moeder vragen die is al 100 jaar lerares basisonderwijs (ja dit is overdreven ik weet het)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

TrailBlazer schreef op woensdag 18 april 2007 @ 17:13:
ik zal het eens aan mijn moeder vragen
...die jou duidelijk niets over interpunctie en hoofdlettergebruik heeft kunnen bijbrengen. Vraag is dan: wiens schuld is dat? :+

Bij de redactie van Tweakers.net hebben we ook zoiets als een moeder, alleen is die van ons van papier en zeurt 'ie niet dat je vroeg (en nuchter) moet gaan slapen. Dit zogenaamde 'woordenboek' wist mij te melden dat de staande uitdrukkingen respectievelijk 'de strijd aangaan met iemand of iets' en 'ten strijde trekken tegen iemand of iets' zijn.

De huidige titel is derhalve goed en blijft wat mij betreft ongewijzigd; ik geloof namelijk dat je erg je best moet doen om 'm verkeerd te lezen. Netter is het wijzigingsvoorstel zeker niet :*

edit:
Hoewel 'de strijd aangaan tegen Google' fout is, is, bij nader inzien, 'de strijd tegen Google aangaan' wel correct. Desondanks handhaaf ik mijn standpunt :P

[ Voor 9% gewijzigd door Rataplan op 18-04-2007 19:59 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Topicstarter
Rataplan schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:53:
[...]

...die jou duidelijk niets over interpunctie en hoofdlettergebruik heeft kunnen bijbrengen. Vraag is dan: wiens schuld is dat? :+
Mijn schuld natuurlijk :p
Bij de redactie van Tweakers.net hebben we ook zoiets als een moeder, alleen is die van ons van papier en zeurt 'ie niet dat je vroeg (en nuchter) moet gaan slapen. Dit zogenaamde 'woordenboek' wist mij te melden dat de staande uitdrukkingen respectievelijk 'de strijd aangaan met iemand of iets' en 'ten strijde trekken tegen iemand of iets' zijn.

De huidige titel is derhalve goed en blijft wat mij betreft ongewijzigd; ik geloof namelijk dat je erg je best moet doen om 'm verkeerd te lezen. Netter is het wijzigingsvoorstel zeker niet :*

edit:
Hoewel 'de strijd aangaan tegen Google' fout is, is, bij nader inzien, 'de strijd tegen Google aangaan' wel correct. Desondanks handhaaf ik mijn standpunt :P
Dat mag hoor ik heb gewoon een rare kronkel denk ik
Pagina: 1