[Plextor PX-EH] FTP- en netwerkshare dezelfde map

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:26
Een tijdje geleden heb ik een Plextor netwerkschijf (PX-EH 16L, 160GB) gekocht. Ik heb hem aan de praat gekregen via de netwerkshare én via de ftp-functie. Door met mijn Linksys WAG200GB poort 80/20/21 te forwarden naar de PX-EH is de ftp-share ook vanaf buiten het netwerk bereikbaar.

De netwerkshare en de ftp-share zijn echter twee aparte shares, dus de netwerkshare is niet vanaf buiten bereikbaar. Dit wil ik echter wel. Ik kan de map ‘ftpusr’ wel delen via het netwerk, maar deze moet beveiligd zijn (hij is immers vanaf buiten benaderbaar) en dat wil ik juist op het interne netwerk niet omdat dit problemen met programma’s die die share gebruiken oplevert .

Er zijn dus, mijns inziens, twee mogelijkheden:
- Bij het opstarten maakt Windows direct contact met de netwerkschijf (en voert dus het wachtwoord in). Is dit mogelijk (ik zat zelf te denken aan een batch o.i.d.)?

- Ik zie iets over het hoofd, de netwerkshare én de ftp-share kunnen wél dezelfde map zijn.

Ik heb reeds gebeld met de helpdesk van Plextor, maar ze zien geen oplossing voor dit probleem. Mij werd geadviseerd een mailtje te sturen.

Is het mogelijk dat dezelfde map:
- Beveiligd bereikbaar is via de FTP én
- Onbeveiligd bereikbaar is via de netwerkshare?

[ Voor 5% gewijzigd door StephanVierkant op 18-04-2007 16:58 ]

Verwijderd

Hier hetzelde probleem. Heb nog even bedacht en geprobeerd om aan de map disk Z te koppelen en aan ftpusr Y. Lukt niet omdat je niet 2 keer met dezelfde username/passw mag inloggen van windows. Als dat zou lukken ben je er omdat de inloggegevens dan in het profiel blijven zitten. Er is wel beveiliging maar daar merk je als gebruiker niets van.
Overigens lukt het mij niet om de PX-EH van buiten af te benaderen. Heb uiteraard wel de poorten 20en21 naar het vaste ip nummer van de PX-EH geforward. Zie ongetwijfeld iets doms over het hoofd...
Heb ook inmiddels via de mail contact gezocht met Plextor. Weekje geleden, geen reactie tot nu toe...

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-02 08:26
Om er nog even op terug te komen, ik heb een mail van Plextor gehad dat hier inderdaad geen mogelijkheid voor bestaat.

Ik heb het probleem opgelost door een batch-file te maken die de verbinding met de schijf legt.