Toon posts:

Achter speaker probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste post hier, ik heb nl een probleem waar ik niet uitkom en hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een Hercules Fortissimo 3 en een Logitech 5.1 speakerset. Mijn moederbord is een Asus A7V333. Ik heb dit al een geruime tijd en alles werkte prima, tot ik een tijdje terug een nieuwe behuizing heb gekocht. Deze heeft een koptelefoon aansluiting aan de voorkant van de kast, die met een stekker op m'n moederbord wordt aangesloten. Die heb ik aangesloten en sinds die tijd werken mijn achterspeakers niet meer. Ik heb alles wat ik kan vinden aan algemene tips al geprobeerd:

-de windows-instellingen gecontroleerd, daarin staan alles gewoon als 5.1 ingesteld;
-de nieuwste Hercules drivers geïnstalleerd;
-de geluidskaart opnieuw geïnstalleerd;
-het stekkertje van de kast is nu weer los, maar dat maakt nog geen verschil;
-de acterspeakers omgewisseld met de voorspeakers, dan werken ze gewoon wel;

Ik heb ook een koptelefoon aangesloten op de koptelefoonuitgang van de geluidskaart, er komt ook geluid door de koptelefoon als de speakers zijn ingeschakeld.

Ik weet geen opties meer die ik kan proberen, ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen...

Alvast bedankt,

Jasper

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
misschien dat die hoofdtelefoonaansluiting aan de voorkant de hoofdtelefoonaansluiting op de achterkant uitschakeld, je zou eens kunnen proberen je groene plug voor in je kast te doen?

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:25
Kijk je bekabeling naar je front audio nog maar eens goed na. Ik weet voor 99,9% zeker dat het hem hierin zit namelijk. Normaal zitten er jumpers op die header die het signaal doorverbinden naar de audio uitgangen je geluidskaart.

Echter als je front audio gebruikt zal de audio uitgang op de geluidskaart worden uitgeschakelt als je een koptelefoon voorin je pc steekt. Als je dit dus verkeert aansluit, kan er wel geluid uit je front audio komen maar niet meer uit je geluidskaart zelf.