Toon posts:

Problemen met PPGA connector en convertor

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik hen een jaar of 2 een pc gekocht met daar in een ASUS P2B 440BX moederbord. Ik heb daar een celeron 366Mhz in gezet met een convertor(celeron zit op de convertor en convertor zit in de PPGA sleuf). Ik heb van de winkel nooit die klemmetjes er bij gekregen om die convertor vast te zetten (Universal Retention Mechanism for SECC/SECC2/SEPP heet dat). Dus ik heb die klemmetjes er nooit op gehad, met als gevolg dat die convertor dus nu helemaal heen en weer kan en mijn pc vaak uitvalt en opnieuw opstart en heel vaak vast loopt, of je nou tegen de pc stoot of niet. Want een normale pc blijft aan na een klein stootje.
Wat beveelt u mij aan om nu te doen, nieuw moederbord? Trouwens de winkel waar ik de pc heb gekoht is falliet, dus daar kan ik niet meer heen. en is het verstandig om tin op die puntjes van de convertor te solderen zodat het contact goed wordt?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

't lijkt me goedkoper om eerst eens een nieuwe convetor te proberen!

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Of gewoon ff kijken of je ergens van die steuntjes kan vinden...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik heb datzelfde probleem. Ik heb de boel provisorisch met kartonnetjes geklemd. :)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft GEEN nut om een nieuwe convertor te kopen (heb ik al gedaan trouwens). omdat er niks min met mijn convertor is! het komt gewoon omdat hij altijd los heeft gezeten, en nu zijn de pinnetjes in de PPGA sleuf meer naar buiten gaan zitten (meer uit het midden dus) en daarom heeft hij niet goed contact met de convertor
en het heeft ook geen nut met steuntjes (nu) omdat als hij precies in het midden staat( hij kan namelijk alle kanten op) dan doet hij het niet, hij moet een beetje schuin staan, vreemd maar wel waar anders doet hij het echt niet

• T.S.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zet hem in de goede stand, pak een lijmpistool en vul de ruimte tussen de converter en voetjes op met lijm.

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid, een PPGA-sleuf
bestaat niet. De sleuf/slot waar je je
convertor kaart in steekt heet een slot1
slot. Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Mijn hond had ze kapot gebeten. Toen ik in een e-mailtje aan abit vroeg of de vele vastlopers van mijn pc kwamen door een losse
CPU, zeiden dat het daar inderdaad aan kon
liggen. En het mooiste komt nog, ze hebben
me nieuwe opgestuurd.

Als ik jou was zou ik dat ook maar proberen.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:36
Bekend probleem, ik heb dezelfde oplossing als hyperdepiep en nooit meer ellende gezien.
Pagina: 1