Toon posts:

Geen beeld op videokanaal

Pagina: 1
Acties:
  • 560 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn moeder heeft een aristona sb100 videorecorder en die heeft het altijd prima gedaan met haar oude televisie. Nu heeft ze een Daewoo DTH-2281 100 HZ televisie gekocht. Het instellen ging allemaal soepel, behalve bij het videokanaal. De tv vind het videokanaal wel, maar vervolgens krijgt ie alleen geluid door. Is er iemand die een oplossing weet voor dit probleem?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hoe is de video aangesloten? scart, of losse tulpkabels

wat betreft videokanaal... als de video via scart is aangesloten kun je gewoon de tv op ext1 of 2 zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 18-04-2007 14:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Het is nu aangesloten via de antennekabel.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:14:
Het is nu aangesloten via de antennekabel.
met alleen een coax doet een video volgensmij normaal gesproken niet. Hang er óók maar eens een scartkabel aan, dan zal ie wel goed werken

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is dat het met die oude tv altijd gewerkt heeft in precies dezelfde opstelling. DVD speler via scartkabel op de EXT1 en de videorecorder via de coax kabel op zender 0. Ik zou er toch vanuit moeten kunnen gaan dat dat nog steeds werkt........
Maarja, het lijkt me inderdaad wel dat een scartkabel ook wel werkt. Dat ga ik dan eerst maar eens proberen. Bedankt voor de tip.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 21:16
Sowieso niet slim om de antenne te gebruiken, beeld via SCART is echt véél beter...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:09

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

bartgrefte schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:21:
met alleen een coax doet een video volgensmij normaal gesproken niet. Hang er óók maar eens een scartkabel aan, dan zal ie wel goed werken
Tja, tegenwoordig wordt alles via scart aangesloten, maar vroeger was dat niet zo. Het is heel gebruikelijk dat de video zijn beeld ook weer op de aantenne kabel zet.

@TS:
Ik wilde gaan zeggen dat er op een videorecorder vaak een zenderzoek mode zit waarbij er een eigen beeld gegeven wordt ipv het normale beeld. Dit is erg handig wanneer je het videokanaal wil;t zoeken terwijl je de kanalen op je video zelf nog niet ingesteld hebt. Misschien staat dit nog aan. Toen ik echter nog even nalas zag ik dat neit de video, maar de TV nieuw was. Het lijkt me dus niet dat het daar aan ligt.

Verder sluit ik me bij de rest aan. Probeer ergens een scartkabel te regelen en gebruik deze om de videorecorder op de tv aan te sluiten. Probleem opgelost en daarbij nog beter beeld ook.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1