Toon posts:

[laptop] Stabiliteitsproblemen in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik een Toshiba Satellite A110-152 van slechts een maand oud en heb stabiliteitsproblemen.

Configuratie
Er stond Windows MCE op maar deze heb ik vervangen door mijn eigen XP Pro SP2 NL. Dit is mijn eigen unattended installatie cd, met alle BTS driverpacks en Ryanvm's SP3 pack. Dit heeft echter op al mijn andere computers al jaren vlekkeloos gewerkt dus hier ligt het probleem niet volgens mij.
De 80GB schijf die in de laptop zit heb ik als 1 NTFS partitie geformatteerd. Overige software die ik geinstalleerd heb welke dicht op driverniveau zitten: Hamachi, Vmware Player, Daemon Tools en wat Toshiba standaard laptoptooltjes.

Wat is het probleem precies
Zodra ik gewoon bezig ben in Windows, laten we zeggen internetten, muziek luisteren en dergelijke, dan heb ik elke zoveel dagen een willekeurige vastloper. De hele laptop bevriest en enige wat ik nog kon doen is de powerknop 5sec ingedrukt houden om hem te resetten. Het viel me eerst op dat het probleem slechts gebeurde toen ik uTorrent aan had staan, maar hiervan weet ik inmiddels dat de laptop ook vastloopt als deze niet actief is. Het vreemde is, ik heb redelijk vaak al een game gedaan (redelijk intensieve 3D games soms) en daarbij is het nog nooit voorgekomen.

Wat heb ik gedaan
Ik heb met Prime95 beide cores fatsoenlijk gestresst en beide keren geen fouten. Met Memtest+ heb ik het geheugen paar keer getest op fouten, wederom geen fouten. Ik vermoed de harde schijf, maar Bart's Stuff Test is momenteel lekker aan het ratelen en geeft ook geen fouten.

Waar ik momenteel aan zit de denken is eventuele software die geïnstalleerd is, maar omdat het probleem zo zelden voorkomt, is het zeer moeilijk om te testen wat het precies veroorzaakt. Toch kan ik me het niet permitteren als de laptop straks vastloopt en ik een halve dag werk kwijt ben.

Wie kan me op weg helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit begint echt vervelend te worden :(

Rottigste is nog dat als ik hem straks laat repareren door Toshiba dat ze zeggen dat er niks mis mee is en dat ik ook nog onderzoekskosten moet betalen ofzo...

Iemand die tips heeft of een vermoeden van de oorzaak?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 17:54
Even een Ubuntu install doen en die een tidje a la window gebruiken, kijken of het aan Windowd ligt, mogenlijk icm de stuff die hij gberuikt voor de notebookonderdelen?

En ja, Ubuntu is best makkelijk.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me