Toon posts:

6.0 creeren: "3 versterkers @ X-Fi Extrememusic"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb nu 3 versterkers, met dus intotaal 6 Speakers, zo opgesteld:

Voor 2

midden 2

achter 2.

Maar als ik kijk naar de console van X-Fi, kan ik alleen maar kiezen tussen 6.1, en 7.1. bij 6.1 heb ik ipv midden speakers, speakers in't midden voor en achter, dus zo:
- - -
- - -

IPV:

- -
- -
- -

en met 7.1, regelt hij het geluid ook nog beroerd via verschillende aansluitingen op de kaart, daar geldt het zo:

Plug 1:
Voor Links en Rechts
Plug 2:
Achter Links en Rechts + Rechtsmidden
Plug 3:
Links midden + Center + Subwoofer.

is het mogelijk dat ik dit instel zoals ik dat wil???
Voor 2, midden 2, en achter 2???

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee want 6.1 is bedoeld als 3 voor 3 achter. Het is een filmsurroundformaat. Als jij het voor films wilt gebruikten, moet je het gewoon netjes opstellen.

Als je doel is zoveel mogelijk geluid uit zoveel mogelijk speakers, evenredig in de kamer verdeeeld, dan maakt het geen zak uit hoe je het instelt, als er maar geluid uit alle 6 de speakers komt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik zou gewoon 3 links en 3 rechts neer zeten en dan multi-channel-stereo doen.. krijg je denk ik het mooist geluid omdat met 6.1 denkt die toch dat je een sub heb en die heb je niet..

1337

Verwijderd

Topicstarter
Euh multichannel stereo? en waar kan ik dat vinden in m'n X-fi? ben namelijk nog niet zoiets tegen gekomen, maar is het dan niet meer zo, dat voor en achter apart aangestuurd word? (dus soort dolby effect?)

EDIT:

Hmm ik heb dat CMSS-3d effect maar ff aangezet, en nu lijkt het wel goed te klinken, strax maar even een spel spelen waarbij je dat meer merkt...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 14:58 . Reden: Heb oplossing denk ik gevonden ]

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Je zou bijvoorbeeld voor films met FFDshow de speakers kunnen routen naar de kanalen die jij wilt, zo kan je zelf precies bepalen welk kanaal je over welke speaker hoort. Je kan LFS (sub) en CENTER ook plaatsen op elke gewenste speaker. En daarbij zou ik het signaal gewoon 5.1 houden. Aan zo'n gegenereede 6.1 matrix heb je niet zoveel vind ik.

In elk geval zo zou ik het gedaan hebben, ik ben zelf ook aan het overwegen om met met meerdere eindversterkers een surround setup te maken, alleen dan net iets anders kwa opstelling, maar het komt or opneer dat ik met de drivers van Creative dit nooit goed kan krijgen. Misschien KX Drivers, als je maar kan routen. In spellen blijf je misschien wel problemen houden, daar moet je waarschijnlijk een compromis sluiten tussen wel of geen surround, of je kan voor 4 point surround kiezen. Mis je twee speakers, maar klinkt verder wel ok en je hebt gegarandeerd LFE over alle 4 speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, maar zovaak kijk ik niet films, tgaat me meer om muziek, en vooral spellen, maar ik ben denk ik wel te vreden zo, nog even wat fijner afstellen alles...
Pagina: 1