Toon posts:

[Crystal Reports][DB] meerdere fase's 1 product

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met de volgende situatie.

Ik maak een rapport met Crystal Reports en van een product wordt bijgehouden in welke fase van de ontwikkeling deze zit. Dit kan er als volgt uitzien als ik het opvraag uit de database:

productnr: 1 fase: 20
productnr: 1 fase: 30
productnr: 1 fase: 40
productnr: 1 fase: 50

de fase die bovenaan staat is de huidige. Wat ik zal willen is dat ik een lijst heb met productnr's en daarachter de fase, maar als ik de tabel invoeg dan laat hij ze allemaal zien, hoe kan ik ervoor zorgen dat alleen de huidige te zien is?

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Heb geen verstand van crystal, maar kan je je niet query zodanig aanpassen dat ie ook die info teruggeeft ?

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10 12:38
Ik heb Crystal niet bij de hand, maar je kunt hiervoor volgens mij een selectievoorwaarde voor creeëren. (bij database->selectieexpert).

Ik weet zeker dat het ook in hun handleiding staat.

petersmit.eu

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat in de buurt komt bij selectie voorwaarde is: "Is kleiner dan"
En dan moet ik een waarde uit de tabel selecteren, wat geen optie is, omdat het variabel moet zijn.
Of bedoelde je het anders?

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als je de vraag in gewoon nederlands zou moeten stellen zou je tot (bijvoorbeeld) het volgende kunnen komen:
"Geef mij een overzicht van alle producten met per product de bijbehorende laagste waarde voor de fase"

Dit lijkt me prima in een query te vertalen ?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je kunt in Crystal toch ook gewoon 'max' of 'min' doen als een aggregate op je selectie?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• glmona
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 21:05
Je kunt in Crystal toch ook gewoon 'max' of 'min' doen als een aggregate op je selectie?
Jup, the way to go...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de reacties, ik denk dat het gaat lukken.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

RobIII schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:30:
Natuurlijk, uiteraard is het wel beter om alles via SP's te doen (In iedergeval voor Crystal..)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1