Ik vroeg me af of er spellen zijn die echt gebruik maken van meerdere verhaallijnen die ja als speler kunt volgen. Waarvan het einde ook echt verschilt per verhaallijn. Ik weet dat Oblivion wel meedere verhaallijnen heeft maar dat de hoofdverhaallijn altijd hetzelfde is, en dat de extra verhaallijnen meer als zijtakken in het spel zitten meer als bonus. Weet iemand anders andere voorbeelden?
Ik denk niet dat er veel zulke spellen zijn.
Er zijn natuurlijk wel spellen met meerdere eindes, zoals Blade Runner, Planescape: Torment of Knights of the Old Republic. De verschillen zijn echter eerder "details" dan een echt ingrijpende verandering in het verhaal.
Er zijn natuurlijk wel spellen met meerdere eindes, zoals Blade Runner, Planescape: Torment of Knights of the Old Republic. De verschillen zijn echter eerder "details" dan een echt ingrijpende verandering in het verhaal.
Ik denk ook niet dat zoiets bestaat want dan spreek je uiteindelijk toch over verschillende spellen als de verhaallijnen compleet anders zijn.
Inderdaad. De eindes zie je wel vaak anders. Dead Rising bijvoorbeeld, en niet te vergeten de Baldur's Gate saga. Na Throne of Baahl kun je echt compleet andere ontwikkelingen hebben qua karakters dan iemand anders. Leuk Leuk.
&
Je zou dan eigelijk moeten kijken naar Visual Novels, die zijn eigelijk altijd met verschillende verhaal eindes 
http://www.visual-novels.net/vn/
hier vind je een overzicht van engels visual novels
http://www.visual-novels.net/vn/
hier vind je een overzicht van engels visual novels
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Verwijderd
tja... je hebt voor de Xdoos natuurlijk Fable (ook voor pc trouwens)
maar dat is 3 dagen spelen en klaar.
maar dat is 3 dagen spelen en klaar.
Verwijderd
Op de xbox heb ik zo een spel. Dat heet Jade Empire. Is een rpg en zo geniaal.LLEEDD schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:14:
Ik vroeg me af of er spellen zijn die echt gebruik maken van meerdere verhaallijnen die ja als speler kunt volgen. Waarvan het einde ook echt verschilt per verhaallijn. Ik weet dat Oblivion wel meedere verhaallijnen heeft maar dat de hoofdverhaallijn altijd hetzelfde is, en dat de extra verhaallijnen meer als zijtakken in het spel zitten meer als bonus. Weet iemand anders andere voorbeelden?
Je bent een martial arts figuur en je moet je "leermeester" bevrijden, waarvan achteraf blijkt dat hij je in een val heeft laten lopen. Zeer meeslepend verhaal en verschillende eindes. Op het einde bijvoorbeeld heb je een soort van minion, das een geest van iemand in een lichaam. Diegene heet Death's Hand. Op een gegeven moment moet je tegen hem vechten en als je hem verslaat kan je kiezen tussen 3 mogelijkheden. Ik heb ervoor gekozen dat hij mijn minion werd (de "slechtse" keuze").
En dat is maar 1 voorbeeld. Je vromt naarmate je verder komt een party met npc's. Daarvan kan je er 1 meenemen en die kan helpen met vechten/supporten. Maar je keuzes beinvloeden ook de meningen van de members over jou.
Ik heb em op zijn evilst uitgespeeld en dan haten de members je, maar dat geeft niet, want je vermoord ze gewoon. In het FMV'tje op het einde zie je een tempel waar jij de eindbaas die je verslagen hebt naar beneden gooit en onderaan staat een groot legioen. vervolgens aanbidden ze je.
Echt als ik dat spel een cijfer moest geven kreeg hij zeker een 10. De +punten op een rijtje:
1.Extreem goed verhaal.
2.Ziet er grafisch goed uit
3.Heel veel vechtstijlen
4.Dit vind ik een voordeel, kunnen sommige anders zien. Het spel bestaat uit een groot gedeelte uit praten. Je voert gesprekken met mensen en zo kan je een quest krijgen. Je kan ze ook gewoon helpen als ze wat vragen (soort van sidequest). Het verhaal is dus echt belangrijk. vehrouding is 50/50 denk ik. Veel praten maar ook veeel actie.
5.Mooie gevechten, je kan backflips, mana leechen, jezelf healen met mana
6. gevonden in de budgetbak voor 9,95
7.Veel q's
8.Originele en leuke q's (vechten (infiltreren) in een arena om informatie in te winnen) (dilemma wat doe je: Verkoop je een meisje aan een pooier en sta je bekend als klootzak, of maak je de pooier dood en ben je een held). ter vergelijking ik speel WoW tegenwoordig maar die quests doe ik liever niet, tenzij het niet anders kan.
8. Speelt zich af in Ancient china en die sfeer proef je goed. Heel goed gedaan van de makers
Dit spel kent geen minpunten, maar als je er per se 1 wilt.
1. Het is te kort. Ik heb denk ik het spel in 3 weken uitgespeeld. Het is zo meeslepend je wilt meer meer en meer en dan is het voorbij
2. Xbox only helaas, dus als je geen xbox bezit heb je simpelweg gezegd pech. heb je wel een xbox zou ik nu naar de frs fietsen
edit:
Ik zie persoon boven mij fable noemen. Ik heb ze beide uitgespeeld. Beide goeie games maar Jade Empire steekt daar ver bovenuit
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 13:04 ]
Ikzelf had juist de indruk dat Jade Empire Knights of the Old Republic was in een ander jasje. Zelfde maker overigens. Beide KotOR's zijn geniale spellen, waarbij metname in KotOR 2, nog best verschil zit in de light-side en de dark-side kanten van het verhaal.
Als ik het goed begrijp heeft ook (om een wat nieuwer voorbeeld te geven) S.T.A.L.K.E.R. meerdere eindes, maar die schijnt ook vrij kort te zijn.
Als ik het goed begrijp heeft ook (om een wat nieuwer voorbeeld te geven) S.T.A.L.K.E.R. meerdere eindes, maar die schijnt ook vrij kort te zijn.
Gabriel Knight: The Beast Within heeft dat eigenlijk wel, daar is het nogal mooi gedaan vind ik.
Saved by the buoyancy of citrus
Fahrenheit, Hotel Dusk Room 215 om er nog 2 te noemen.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Verwijderd
L3TUC3 schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:05:
Jade empire is inmiddels op PC verkrijgbaar.
http://jade.bioware.com/specialedition/
Op me werk is die site geblocked. Kan je nagaan of het om een opgepoetste versie gaat? Lijkt me heerlijk om dat in breedbeeld met surround op me pc te spelen
Dit staat erbij:Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 13:12:
[...]
![]()
Op me werk is die site geblocked. Kan je nagaan of het om een opgepoetste versie gaat? Lijkt me heerlijk om dat in breedbeeld met surround op me pc te spelen
* Customizable, intuitive controls including support for game-pads and keyboard/mouse
* Increased graphics resolutions and new visual effects
* New monsters and enemies
* New fighting styles
* Improved combat AI and difficulty levels
* New world map interface
De pc versie van Jade Empire heeft geloof ik wat extra vechtstijlen. Moet zeggen dat Jade Empire mij tegenviel. "Martial arts" kwamen vooral neer op button smashen, de eindbaas heb ik verslagen door ~30x op hetzelfde knopje te rammen zonder zelf ook maar een keer geraakt te worden
Dat was dacht ik met de dual axe style ofzo uit de arena.
De arenagevechten vond ik ook maar nep. De tegenstander was of zo slap dat je hem binnen 10 seconden neer had getrapt, of zo sterk en snel dat je ze alleen met slaapverwekkende taktieken kon verslaan. Hele tijd blokken, totdat ze een special attack deden, wegduiken en snel 1/2x meppen, weer blokken enz. en dat 50x.
Er zaten wel een paar mooie quests in. Die in dat 2e dorpje (blabla's landing ofzo) met dat vrouwtje waarvan het mannetje steeds werd afgetuigd door de plaatselijke maffia was wel mn favoriet. Aanleiding voor de mishandelingen bleek een jaloerse mafiabazin te zijn die eigenlijk met het mannetje zou trouwen.
Na wat aandringen kreeg ik ze alledrie bij elkaar om het eens gezellig uit te gaan praten
Al gauw werd duidelijk dat er niet alleen een geweldloze oplossing bestond, en ik spoorde met veel gevoel voor drama het maffiavrouwtje aan op het met een "eerlijk" duel met haar concurent te beslissen
Resultaat: getrouwde vrouwtje wordt in 1 klap doodgemept, mannetje wordt hysterisch (OMG YOU MONSTER how could you kill her blablabla), mannetje valt maffiabazin aan en hij wordt ook doodgemept door haar
Maffiavrouwtje beseft opeens dat ze zojuist haar droomliefde heeft vermoord en valt mij aan in woede, wat ze helaas voor haar niet overleeft. Ik plunder het maffiapakhuis en ga op zoek naar volgende slachtoffers.
Zelden zo gelachen om een computerspel

De arenagevechten vond ik ook maar nep. De tegenstander was of zo slap dat je hem binnen 10 seconden neer had getrapt, of zo sterk en snel dat je ze alleen met slaapverwekkende taktieken kon verslaan. Hele tijd blokken, totdat ze een special attack deden, wegduiken en snel 1/2x meppen, weer blokken enz. en dat 50x.

Er zaten wel een paar mooie quests in. Die in dat 2e dorpje (blabla's landing ofzo) met dat vrouwtje waarvan het mannetje steeds werd afgetuigd door de plaatselijke maffia was wel mn favoriet. Aanleiding voor de mishandelingen bleek een jaloerse mafiabazin te zijn die eigenlijk met het mannetje zou trouwen.
Na wat aandringen kreeg ik ze alledrie bij elkaar om het eens gezellig uit te gaan praten

Resultaat: getrouwde vrouwtje wordt in 1 klap doodgemept, mannetje wordt hysterisch (OMG YOU MONSTER how could you kill her blablabla), mannetje valt maffiabazin aan en hij wordt ook doodgemept door haar
Zelden zo gelachen om een computerspel
Verwijderd
Aah bedankt, MUST HAVE dus
Ik heb zelf niet met wapens gespeeld. Dan is het een stuk uitdagender. Nooit doodgegaan, dat wel, maar wel hele lange gevechten. Dat als je bijna dood was geslagen je mana ging tappen door die ene vechtstijl die geen damage doet. En als je mana vol is, healen.
Ik vond wapens wel leuk, maar dat vond ik zelf niet echt bij martial arts horen, dus ik heb alles met bare hands gedaan
Die q waar jij het over had, is idd ook hilarisch. Heb ook hetzlefde gedaan. Vrouwtje in 1 klap dood
Die ene was ook leuk met dat theehuis. Die was overgenomen door een wazig mannetje wat een contract had ofzo, maar nooit had laten zien. Moest je hem dronken voeren voor die bekentenis.
En daarboven dat monster wat bang was en niet wegwilde omdat hij een koe ofzo had doodgemaakt. Ik heb em gewoon vermoord
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 16:36 ]
Old school, Resident evil en ook Resident evil DS. <--- ben ik nu aan het spelen.
[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 19-04-2007 16:36 ]
World of Warcraft. Iedere ras heeft zijn eigen verhaal die je kunt volgen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
stalker, 7 eindes. kortom, zo'n beetje elk spel met een verhaallijn heeft dat tegenwoordig.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ja, Resident Evil 2 heeft 2 verhalen
Pagina: 1