xbox 360 geen geluid op HD TV

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_grondijs
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-03-2024
Yo peepz,

Ik heb onlangs een LCD TV gekocht van Philips en het HD beeld werkt prima met de xbox, maar dan heb ik geen geluid, zet ik de tv op een ander AV kanaal dan heb ik wel geluid maar weer geen beeld... :(

ik heb de kabel op HDTV gezet en de stekkertjes netjes in de HD input gestoken, maar dan heb ik geen sound, ook niet als ik de scart in de scartinput steek... erg vreemd |:(

Is er misschien een mogelijkheid om dit wel te regelen op 1 kanaal? of moet ik een andere Kabel kopen, misschien een versterker met optische in/output??

PS... is een S-Video kabel of iets dergelijks ook goed? en heb ik dan ook HD kwaliteit op mijn beeld ?

alvast bedankt! ... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:17

Spotmatic

Ken sent me

Leg eens duidelijk uit WELK type aansluiting je WAARIN stopt. Composiet/Scart/Component/VGA...
m_grondijs schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:13:
PS... is een S-Video kabel of iets dergelijks ook goed? en heb ik dan ook HD kwaliteit op mijn beeld ?
S-video is, net als Composiet en Scart, nooit in HD kwaliteit maar altijd 576i (of 480i al naar gelang de situatie).

[ Voor 64% gewijzigd door Spotmatic op 18-04-2007 14:15 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:29

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hoe sluit jij je xbox aan op je TV? Met de composite kabel? Dan moet je even goed opletten waar je de Gele/Rode/Witte tulip kabels inpropt. Als je die namelijk verkeert zet (dus ipv bij de composite ingang op AV2 oid) dan krijg je de door jouw beschreven problemen

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gebruik je deze HD kabel?
Hier staat hoe je die moet aansluiten.

Volgens mij heb je het rode en witte stekkertje in het verkeerde gaatje gestopt oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_grondijs
Notna schreef op woensdag 18 april 2007 @ 14:15:
Hoe sluit jij je xbox aan op je TV? Met de composite kabel? Dan moet je even goed opletten waar je de Gele/Rode/Witte tulip kabels inpropt. Als je die namelijk verkeert zet (dus ipv bij de composite ingang op AV2 oid) dan krijg je de door jouw beschreven problemen
Ik heb die R/B/G gewoon in de HD aansluiting zitten en dan heb ik nog 3 apparte scart aansluitingen, als ik die HD kabeltjes van de Xbox snoer dus in de juiste aansluiting er in doe en die Rode en witte in de scart prop dan heb ik dus op Extern 3 wel mooi beeld (HD kwaliteit maar heeft ie geen sound :P ) en als ik dan op het kanaal van die scart ga zitte heb ik wel sound maar weer geen beeld ;(

een beetje vreemd want hij zou dat geluid gewoon op het HD kanaal moeten pakken, alleen dat werkt dus niet... Misschien een Optische versterker kopen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164319

wow,

Zal even me crapdecoder aanzetten.....

Aaah bedoel je dat.

Je moet de rode en witte tulp stekkertjes bij de audio-in van component aansluiten.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Ja je tv heeft een Component in. Video en ook geluid. Gele stekkertje niet gebruiken van de kabel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_grondijs
Anoniem: 164319 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:44:
wow,

Zal even me crapdecoder aanzetten.....

Aaah bedoel je dat.

Je moet de rode en witte tulp stekkertjes bij de audio-in van component aansluiten.

:|
en met component bedoel je de HD aansluiting??? maar daar zit maar in ingang: nl. Audio L/R dus daar kan ik die witte en rode niet inpluggen, iig niet tegelijk :(

HOW THE HACK!!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 13:37

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

hoe je het 1 en ander aan kan sluiten staat volgens mij gewoon beschreven in de handleiding van je tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.cifrovik.ru/cifrovik/services/publish/images/17788_3972-paragraf-photo-description-img-dir.jpg

Je sluit gewoon vijf van de zes stekkertjes van je Xbox360 Componentkabel aan op het rijtje van 5 ingangen van je TV. Op het plaatje rechts van het midden.
Alleen het gele stekkertje niet gebruiken van je kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_grondijs
jaaa ik begrijp wat je bedoelt, en ik heb al alle mogelijke aansluitingen geprobeert, en op die foto zie je ook dat die rode en witte netjes naast die andere 3 staan, maar bij mijn TV is dat net ff ietsje anders (zonder kleurtjes nog 3 inputs eronder) erg vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 12:48
Anders vraag je het in het Xbox 360 topic..
Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 33
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het moet heel simpel zijn. Component is R/G/B en audio, R/L (rood en wit). In de handleiding van je TV zal heus staan welke input van audio je moet gebruiken voor die stekkertjes.
Overigens raad ik sowieso aan om een versterker met Dolby Digital te gebruiken hoor, dan haal je toch het beste uit je 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_grondijs
dan ga ik idd maar s ff mn handleiding raadplegen :P hehe, alvast bedankt jongens, voor jullie snelle reacties... te tof :)

Greetz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_grondijs
probleem is al weer opgelost, heb een VGA stekker gekocht en daar zat ook zo'n convertertje bij voor R/W naar 1 input voor Audio R/W ( Y - audio ) dus nou heb ik prachtig HD 1048i Beeld met geluid ,,,

Yeahhhhhh :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:48
Ik dacht dat je er een foto van zou maken?
Want ik krijg het vermoeden dat er iets niet klopt met deze manier van aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_grondijs
nouja opzich is er niets mis met mijn aansluiting, ik heb alleen geen R/W bij mijn component zitten, alleen dus maar 1 input voor links en rechts audio tegelijk dus moest ik die R/W wel in een scart pluggen, maarja, das natuurlijk op een ander kanaal...

nu heb ik dus bij de intertoys een nieuw kabeltje gekocht en daar zat dus een blokje bij die R/W naar 1 input voor Audio R/W omzet zodat die wel in mijn component aansluiting past ;)

hebbe jullie graag een foto van mijn situatie, doe ik graag

Groeten ///

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Ja ik zou t wel ns willen zien hoor/
Pagina: 1