Goedemiddag,
De situatie is momenteel als volgt:
Ik heb een dropdownlist waaruit gegevens uit een database geladen worden. Het gaat hierbij om een 50-tal voornamen.
Daarlangs heb ik tevens een textbox waarop mensen iets kunnen invoeren, nu wil ik het zo realiseren dat op het moment dat er iets ingevoerd wordt in de textbox dat hij direct kijkt in de dropdownlist of hetgeen in de textbox ergens in voorkomt en alle resultaten weergeeft die overeenkomen met hetgeen ingevoerd in de textbox.
Momenteel heb ik daarvoor de volgende code;
Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
If Not IsPostBack Then
LaadDocentgegevens()
DdZoekveld.DataSource = DAL_Zoeken.getZoeknaam()
DdZoekveld.DataTextField = "VolledigeNaam"
DdZoekveld.DataBind()
DdZoekveld.Items.Add(New ListItem("", "0"))
DdZoekveld.SelectedIndex = (DdZoekveld.Items.Count - 1)
Tbzoeknaam.Attributes.Add() <-- ??
End If
End Sub
Hoewel ik me niet kan voorstellen dat het erg moeilijk is, krijg ik het niet voor elkaar en tevens nergens gevonden. Is er toevallig iemand die mij kan uitleggen hoe ik alsnog de ingevoerde gegevens uit mijn tekstbox kan vergelijken met de gegevens in DdZoekveld?
Mvg,
Jeroen
De situatie is momenteel als volgt:
Ik heb een dropdownlist waaruit gegevens uit een database geladen worden. Het gaat hierbij om een 50-tal voornamen.
Daarlangs heb ik tevens een textbox waarop mensen iets kunnen invoeren, nu wil ik het zo realiseren dat op het moment dat er iets ingevoerd wordt in de textbox dat hij direct kijkt in de dropdownlist of hetgeen in de textbox ergens in voorkomt en alle resultaten weergeeft die overeenkomen met hetgeen ingevoerd in de textbox.
Momenteel heb ik daarvoor de volgende code;
Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
If Not IsPostBack Then
LaadDocentgegevens()
DdZoekveld.DataSource = DAL_Zoeken.getZoeknaam()
DdZoekveld.DataTextField = "VolledigeNaam"
DdZoekveld.DataBind()
DdZoekveld.Items.Add(New ListItem("", "0"))
DdZoekveld.SelectedIndex = (DdZoekveld.Items.Count - 1)
Tbzoeknaam.Attributes.Add() <-- ??
End If
End Sub
Hoewel ik me niet kan voorstellen dat het erg moeilijk is, krijg ik het niet voor elkaar en tevens nergens gevonden. Is er toevallig iemand die mij kan uitleggen hoe ik alsnog de ingevoerde gegevens uit mijn tekstbox kan vergelijken met de gegevens in DdZoekveld?
Mvg,
Jeroen