Toon posts:

Bios Flashen vanaf usb, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Ik heb gisteren een biosflash gedaan, en nu wil windows niet meer booten vanaf de SATA. Hij laadt alles, maar vanaf het moment dat windows moet starten stopt hij gewoon en doet niets meer.

Gewenste Oplossing:
Gewoon de oude originele bios ff downloaden van Asus, en die er weer op flashen :)

Probleem:
Ik heb geen floppydrive (zit er wel in maar is al jaren kaput) en geen usb stick. Ik heb wel een MP3 die ik op de usb kan aansluiten, hopenlijk kan die gebruikt worden om mee te booten en zo het flashprogramma te starten en de goede bios er weer op te zetten zodat ik weer in Windows kom?

Het moederbord is een Asus A7N8X-E Deluxe, en ik zie wel opties om te booten van USB (hopenlijk werken die ook)

Iemand een idee hoe ik dit voor mekaar kan krijgen en of het gaat werken :? :?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Via http://h18000.www1.hp.com...ns/us/download/23839.html is een usb stick bootable te maken (niet alleen hp sticks). Alleen weet ik niet of jouw mp3 speler weer werkt als je hem opnieuw formatteerd na de bios flash of blijft werken nadat je hem bootable hebt gemaakt.

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 18-04-2007 12:47 ]

☻/
/▌
/ \

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 09:51
alle mp3 spelers die als 'removable storage' herkent worden onder windows kunnen ook onder dos gebruikt worden. al heb ik het zelf nog nooit geprobeerd

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik denk niet dat daar het probleem ligt?
Bij het flashen van de nieuwe BIOS zijn alle settings gereset. Daar ligt het probleem zeer waarschijnlijk.
Loop eens goed alle isntellingen na, van de HD controllers het geheugen e.d.

Anders staat op de Asus CD altijd nog een backup van de orginele BIOS, die kan je ook vanaf de CD flashen (hoe dat werkt staat in de handleiding).

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Kixtart schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:42:
Via http://h18000.www1.hp.com...ns/us/download/23839.html is een usb stick bootable te maken (niet alleen hp sticks). Alleen weet ik niet of jouw mp3 speler weer werkt als je hem opnieuw formatteerd na de bios flash of blijft werken nadat je hem bootable hebt gemaakt.
Klinkt goed, heb alleen geen admin rights op m'n werk hier, en kan het programma niet installeren :(
fsfikke schreef op woensdag 18 april 2007 @ 12:48:
Ik denk niet dat daar het probleem ligt?
Bij het flashen van de nieuwe BIOS zijn alle settings gereset. Daar ligt het probleem zeer waarschijnlijk.
Loop eens goed alle isntellingen na, van de HD controllers het geheugen e.d.

Anders staat op de Asus CD altijd nog een backup van de orginele BIOS, die kan je ook vanaf de CD flashen (hoe dat werkt staat in de handleiding).
Heb alle instellingen doorgelopen, en krijg het met geen enkele manier voor elkaar dat hij m'n sata drive gebruikt voor het opstarten :( Het bios dat ik gebruik heb heeft een aangepaste nieuwe SATA versie die helaas niet zo lekker werkt met m'n mobo :(

het bios kwam van http://www.nforcershq.com...topic.php?p=592667#592667

De asus cd heb ik al tijden niet meer, die ligt nog bij m'n ouders ver hier vandaan :(

Iemand verder nog tips hoe ik m'n mp3 bootklaar kan maken?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:24

BaRF

bijna kerst

Bij mijn asus a7n8x moet ik first boot op SCSI zetten om te booten van mn sata, is dat bij jou ook? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Normaal gesproken wel ja, maar dankzij de vern**kte sata versie van het aangepaste bios doet hij dat niet meer, en boot windows niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Ideetje!
Ik heb er nog een 2e hd inzitten (IDE) met spullen die snel te vervangen zijn.
Ik koppel m'n sata drive los
Ik start op met de windows cd, laat hem daarvanaf booten en installeer xp
als ik dan weer in windows zit (hij moet theoretisch wel booten van IDE hoop ik, tenzij dat ook vern**kt is in de flash)
flash ik met asusupdate weer de officiele bios erop
sluit af, sluit m'n sata weer aan, dan zou het toch moeten werken en weer booten vanaf de sata?

OF is het handiger om te doen zonder de sata los te koppelen zodat ik m'n driveletters niet verkloot?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2007 09:37 ]

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-02 22:16
ik heb eens mijn geforce 6800 geupgrade via een cdrom :P

via nero kan je een bootable cdrom maken, en dan gewoon de bios erbij opslepen :)

dat moet werken lijkt me 8)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad kunnen werken, ALS ik in windows in kon komen :P

Wat vinden jullie van m'n ideetje? Gaat dat werken denken jullie?

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Denk dat het idee van de cd-rom het snelste is. Gewoon op je werk of ergens anders even branden.

Edit: jouw manier werkt wel denk ik, maar is te omslachtig. Je IDE drive wordt iig c:

[ Voor 40% gewijzigd door Kixtart op 19-04-2007 10:40 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Tsja omslachtig.. het is de enige manier hoe ik het zsm ff kan fixen.. dat de driveletters ff veranderd worden is geen ramp, als het maar werkt :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Makkelijkste manier is nog altijd: gewoon ergens een floppydrive lenen en een bootable hotflash disk fixen. Zie verder FAQ :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1