Toon posts:

PANASONIC TH-37pv45 op de pc

Pagina: 1
Acties:
  • 159 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Forumers,

Ben net in het bezit van deze prachtige plasma
http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=3851|603|602|601|4|1

ik wilde deze post gebruiken om mede eigenaren hun ervaringen te uiten met het aansluiten van deze plasma op hun pc. Ik gebruik nu de DVI-I uitgang met een adapter naar HDMI welke ik heb aangesloten op HDMI1 van de plasma. Tot nu toe is het grote nadeel dat ik steeds met resoluties zit te rommelen in clone-mode.

Als iemand Dé tip heeft is dit misschien de plek. Met DVI-I naar VGA aansluiting gaat het beter maar ik merk zichtbaar verschil (lees: minder).

Verder heb ik een AGP Gforce 8600LE 128mb video kaart en draai XPmedcenter 2005.

Ik ben erg, erg benieuwd naar de ervaringen :)

Verwijderd

Is het niet zo dat deze plasma scherm een bepaalde PC reso geeft? Zoals mijn plasma scherm haalt max 1024 x 786 als PC <----> Plasma tv.

Wat is de PC reso die je overzet naar je tv dan? Staat er niks in het boekje ervan?

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een link met een pdf gebruikhandleiding voor de 37pv60 serie. http://www.gebruikershandleiding.com/handleiding-5-3304.html

Op pagina 28 staat inderdaad een en ander over inkomende singalen dat kan worden weergegeven.
Ik heb de screenshot op mijn hpage gezet: http://www.schoonheidssalondebohra.nl/inkomendsignaal.jpg

Ik zal mij zo wie zo verder moet verdiepen in debegrippen 720p en 1080i etc etc. Want volgens de handleiding is mij plasma 1024 * 720, dit zou de native resolutie moeten zijn (??)
Zoals je op het jpg plaatje kunt zien geeft hij onder PC aan max: 1280*1024 @60Hz... Beets me 8)7

Heb nu wat op dit forum gelezen en wat 720 wil zeggen. Ik begrijp dat de res hierbij 1280*720is. Bij dual screen heb ik de plasma op res gezet:

1280*1024 = scherm valt buiten beeld
1024* 720 (native res??) = scherm valt buiten beeld
1216*684 = beeld (bijna) perfect

Snap er niet zo veel meer van |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 15:11 ]

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ik begrijp er ook niet zo veel van , heb mijn macbook pro via dvi-hdmi aangesloten en heb hem op 1280x720,maar delen van het beeld vallen er ook buiten, bij films kijken valt het niet zoveel op maar bij internetten is het soms irritant.

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ik heb mijn 37pv45 net even aangesloten dmv een vga kabel, dan valt alles precies binnen het beeld maar vind ik de kleuren een stuk minder dus dat is ook geen oplossing :(

Verwijderd

Topicstarter
Brimme schreef op woensdag 18 april 2007 @ 19:09:
ik heb mijn 37pv45 net even aangesloten dmv een vga kabel, dan valt alles precies binnen het beeld maar vind ik de kleuren een stuk minder dus dat is ook geen oplossing :(
:*) Hahaha, ja dat is inderdaad zo. Vanmiddag ook bijde opties geprobeerd en DVI-I via HDMI maar dat geeft veel beter beeld en kleur.

Mijn optie is nu DUAL VIEW en de panasonic op 1216*684. Dat werkt tot nu toe perfect! Het enige is dat de ene keer bijv. de media center op mijn tft opstart en de andere keer op de panasonic.

Volgens mij is het bijna onmogelijk om goed beeld op je tft en pana te krijgen met CLONE. Maar als iemand dé tip heeft _/-\o_

• Kimo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 21:23
Via vga blijft alles in beeld. Ik geloof dat de hdmi aansluitingen overscan heeft en daardoor valt er een deel weg.
Ben zelf nog aan het twijfelen wat voor kabel dat ik koop dvi-hdmi of een vga kabel. Het gaat bij mij om een afstand van 10 meter.

Verwijderd

Topicstarter
Kimo schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:10:
Via vga blijft alles in beeld. Ik geloof dat de hdmi aansluitingen overscan heeft en daardoor valt er een deel weg.
Ben zelf nog aan het twijfelen wat voor kabel dat ik koop dvi-hdmi of een vga kabel. Het gaat bij mij om een afstand van 10 meter.
Ter info. Ik hen beiden kabels met een lengte van 10 meter gekocht. De HDMI bevalt me daarbij dus het beste. Nomgaals, bij DUAL VIEUW blijft alles keurig in beeld bij genoemde resolutie. In dit en andere forums heb ik ook gelezen dat er geringe kwal verlies is bij 10 meter... Als je dan ook nog, net als ik :-) een wireless toetsenbordje koopt zit je ook op de bank dit bericht te tikken :-O

Verwijderd

dat is toevallig!

zit al een paar dagen driftig te zoeken naar hetzelfde probleem ..... heb dezelfde tv gekocht, ook 10 m dvi-hdmi kabel hoge kwaliteit gekocht, een 128mb nvidia geforce fx5200 videokaart , ook dualview aangevinkt, de computer herkent het ook dat er een pana is aangesloten maar geen enkel spoortje van leven op de plasma met welke instellingen / resoluties dan ook.
ben een beetje ten einde raad....... wie heeft voor mij de tip!?

by the way, Ik had altijd gedacht dat de VGA uitgang een stuk minder was dan de dvi. Heb reeds veel hd films op de schijf staan maar kan ze niet afspelen!
Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 20:28:
[...]

Ter info. Ik hen beiden kabels met een lengte van 10 meter gekocht. De HDMI bevalt me daarbij dus het beste. Nomgaals, bij DUAL VIEUW blijft alles keurig in beeld bij genoemde resolutie. In dit en andere forums heb ik ook gelezen dat er geringe kwal verlies is bij 10 meter... Als je dan ook nog, net als ik :-) een wireless toetsenbordje koopt zit je ook op de bank dit bericht te tikken :-O

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd dat je geen spoortje van leven op je plasma hebt. Ter info. Ik heb mijn DVI verloop-> HDMI aangesloten op hdmi 1. Ik neem aan dat je wel de juiste scherm hebt gekozen bij het switchen van je tv naar de externe bron. Hij staat nl niet meteen op hdmi en volgens mij eerst op scart1 dan scart 2 etc etc

Mogelijk dat je video drivers niet geheel up to date zijn. Ik had zo wie zo wel mijn bureau blad maar een film gaf hij niet weer todat ik de nieuwere drivers erop heb gezet.

Aangezien je een zelfde tv hebt ljjkt het me dat het moet lukken...
good luck
Pagina: 1