Toon posts:

Herhaling hulp bij installeren Lexmark Marknet XLe

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee waarom dit topic, zoals ik het onderaan deze mail heb herhaald, gesloten is. Ik krijg geen verbinding tussen mijn Lexmark Marknet XLe en mijn router.

Ik heb geen internetadres van deze Lexmark en zou niet weten waarop ik moet pingen. Iemand schrijft over een Lexmark-tooltje, misschien kan ik daar wat mee maar ik weet niet wat er bedoelt wordt.

Ik heb de hoop dat er iemand reageert die ervaring heeft met dit apparaat.

S.v.p even wachten op meer reacties alvorens dit topic nogmaals te sluiten!

Bij voorbaat dank,

John

Wie weet hoe een Lexmark Marknet XLe printserver werkt? Mijn router 'ziet' de printserver niet!?

Ik hoop dat iemand een antwoord heeft!

Groeten John :?

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-02 00:04
naast dat er niet echt een verbetering is ten opzichte van je vorige topicstart, helpt even zoeken op de lexmark site een hoop. hier staat onder andere hoe je met arp (staat helemaal uitgelegd) een ip kan toekennen aan de printserver. anders kan je een network settings pagina uitprinten en ons vertellen wat daar op staat.
ik heb het apparaat zelf niet, dus ik kan niks garanderen.
wat ik begreep is dat het apparaat zelf via dhcp en bootp een ip adres aanvraagt, en dat moet je router uitgenven, mits de dhcp server aan staat.

als alles niet werkt kun je nog proberen de printserver direct aan je computer te hangen, een static ip op je computer instellen en dan het arp commando gebruiken (het hardware adres waar het over gaat staat waarschijnlijk op de printserver zelf)

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

S.v.p even wachten op meer reacties alvorens dit topic nogmaals te sluiten!
Pardon :? :(

Als je wilt dat een topic open blijft, zorg er dan voor dat je je aan de regels houdt (dus GoT Huisregels en het OH Beleid), wat er met name op neerkomt om ten eerste voldoende zelfwerkzaamheid te tonen en ten tweede als je dat gedaan hebt een voldoende duidelijke topicstart te maken waar een ander ook wat mee kan.

Daar komt bij: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Als je zonder overleg opnieuw een gesloten topic probeert te openen gaat hij per definitie dicht. Bij deze...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.