Toon posts:

Laptop hd naar de maan, twijfel tussen 5400/7200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, helaas is mijn harde schijf van de laptop een beetje dood en ik ben zo hier en daar al aan het kijken voor een nieuwe, nu zie ik ook dat er 7200 schijven zijn (die een stuk duurder zijn) nu vraag ik me af of dat echt zoveel sneller is dan 5400 in een laptop. Want die van 7200 kost bijna 40% duurder dus vraag me beetje af of dat het waard is...

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Een 7200 rpm schijf is duurder, omdat hij sneller is. Dit is natuurlijk een groot voordeel, aangezien de harde schijf meestal de bottleneck is in de laptop.

Hij heeft echter ook nadelen: door het snellere draaien wordt de schijf warmer, en die hitte moet je laptop wel kunnen afvoeren. Geef dus even aan wat voor laptop je hebt en wat voor type je oude harde schijf was.

[ Voor 41% gewijzigd door Velvet op 18-04-2007 11:39 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Verwijderd

Topicstarter
qtee schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:38:
Een 7200 rpm schijf is duurder, omdat hij sneller is. Dit is natuurlijk een groot voordeel, aangezien de harde schijf meestal de bottleneck is in de laptop.
Yep dat snap ik, ik game veel op de laptop o.a c&c 3, en het gaat er mij om of ik echt verschil zal merken tussen 5400 en 7200, want mijn smaak gaat nu uit naar de 5400 omdat deze goedkoper is, maar aan de andere kant als ik me laptop sneller kan maken zouk liever een 7200 willen.

Ik heb een acer 1692wlmi

met een seagate momentus 5400.2 100 GB hd

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 11:41 ]

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-12-2025

eqidna

Improvement in Progress

In principe gaan enkel je laadtijden verbeteren in dat spel. Je zou dus in principe niet moeten rekenen op een hogere framerate oid.

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:54
Houd ook rekening met het extra stroomverbruik van een 7200rpm HD... Dit verkort je accuduur natuurlijk, misschien dat je op internet hier cijfers over kunt vinden..