Xbox360 + Stereo Receiver

Pagina: 1
Acties:

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hallo.

Hier even een audio newb die wat advies nodig heeft.
Ik zit me de laatste tijd steeds meer te ergeren aan het slechte geluid van mijn tv boxen en het feit dat we geen goede radio in de woonkamer hebben staan.
Dus ik dacht, waarom koop ik geen leuk setje om dit op te lossen.

Mijn budget is niet heel erg hoog en ik wil eigenlijk ook geen surround, dus een stereo reciever met 2 vloerstaande speakers leek mij een goede keuze.

Wat wil ik precies:
Ik heb dus een 32” BenQ DV3251 LCD en xbox360 .
Ik wil dat het geluid van:
o kabel TV
o xbox360 (games en films)
o radio tuner van de receiver
via de 2 speakers + reciever gaat ipv via de tv-speakers.

Ik kwam via kieskeurig op deze stereo receiver. Ik heb alleen geen verstand van de (video-)aansluitingen en of deze component of composiet (moeten) zijn oid.

Kan ik deze receiver op mijn TV of xbox (ik weet niet eens waarmee en welke van de twee, of allebei) aansluiten? Ik kan volgens mij de rode en witte stekker van mijn xbox360-componentkabel verlengen en deze in de receiver doen, maar hoe krijg ik dan het TV geluid in de receiver?

Alvast bedankt!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Die tv heeft ongetwijfeld ook van die cinch (rood / wit) audio uitgangen. Als je daar zo'n kabel van hebt kun je die ook zo op je versterker aansluiten.

specs

• killerbee17
  • Laatst online: 15-06-2024
Je kunt een scart->tulp kabel in je tv steken en de audioconectors daarvan in je receiver. Let wel op dat je kabel scart->tulp en niet tulp->scart is.

wwweet ik veel...

• -Pjotrski-
  • Niet online
Ok bedankt voor de info
Gewoon 2x via tulp, past precies want de reciever heeft 2x Audio In toch?

• J0J0
Hmmz ja dat klopt.

Voor mij wel de eerste keer dat ik zo'n versterker zie.

Ben gewend dat er een stuk meer audio-ins op zitten.
Als je nog iets wil aansluiten moet je bijv al met schakelaars gaan werken.

Mss een idee om voor een andere te kijken?

specs

• -Pjotrski-
  • Niet online
Dat heb ik inderdaad ook al gedaan, al is de keuze uit stereo reciever niet heel erg groot.
Is het ook mogelijk maar 2 speakers aan te sluiten op een surround (5.1) receiver?
Dat zou mijn keuzemogelijkheden erg uitbreiden.

• J0J0
Ja dat kan uiteraard. Dan heb je in ieder geval de mogelijkheid om nog uit te breiden naar surround.

Is wel zo prettig als je een mooie tv en een xbox360 hebt.

specs

• -Pjotrski-
  • Niet online
Ok, dan weet ik nu wat er allemaal mogelijk is en ga ik verder zoeken.
Bedankt!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-02 09:52
Ik neem aan dat je een component kabel hebt om gebruik te kunnen maken van HDTV?
Ik heb gewoon een cinch 'verlengkabel' gekocht, die heb ik op de rood/witte stekkers van m'n Xbox componentkabel aangesloten. Deze loopt vervolgens naar mijn versterker. Werkt perfect :)

Flickr

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Het mooie van een surround ontvanger is dat deze vaak ook een digitale ingang heeft waardoor je gebruik kan maken van de digitale audio uitgang van de 360 (dat rode lampje in dat gaatje bij de kabel wat je vast wel hebt gezien). Dit geeft ook een veel helderder en mooier geluid dan de analoge rood-witte tulp.

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-02 09:52
Irminsul schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:56:
Het mooie van een surround ontvanger is dat deze vaak ook een digitale ingang heeft waardoor je gebruik kan maken van de digitale audio uitgang van de 360 (dat rode lampje in dat gaatje bij de kabel wat je vast wel hebt gezien). Dit geeft ook een veel helderder en mooier geluid dan de analoge rood-witte tulp.
Volgens mij gaat het hier om een stero versterker, zonder een DAC, dus een optische of coaxiale digitale kabel kan je niet gebruiken.

Flickr

• -Pjotrski-
  • Niet online
Ik ben nog steeds aan het zoeken naar een receiver, maar ben nu wel steeds meer aan het kijken naar een surround receiver. Ook met het oog op de toekomst.

Een receiver als de JVC RX-5062 zou denk ik aan al mijn eisen voldoen en tevens de mogelijk bieden tot digitale audio via de Digitale ingang (optisch) i.s.m. mijn xbox360.
Pagina: 1