Toon posts:

Netstat -s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik met Netstat -s kijk naar mijn internet statistieken, dan zie ik dat ik 'veel' mislukte verbindingspogingen heb, vaak meer dan 15 na een uurtje internetten. Dit heb ik op de andere pc's binnen mijn netwerk niet!

Ik heb een andere netwerkkaart geprobeerd, ander moederbord, andere hub en kabels...niets helpt! Weet iemand wat er bij mij aan de hand kan zijn??

T-Rob :?

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
eeuhh, heb je er problemen mee?

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Teering, zoveel werk voor iets wat niks voor stelt. Laat mooi zo.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het achterliggende probleem even omschrijven:

Sinds een aantal weken heb ik problemen met mijn pc in mijn eigen netwerk. Ik krijg geregeld foutmeldingen van IE5 zoals "verbinding opnieuw ingesteld" etc....volgens Microsoft zijn dit DNS problemen. Mijn netwerk configuratie is precies hetzelfde als deze andere pc's binnen mijn LAN. Het rare is dat de andere pc's dit probleem niet hebben. Ik heb dus zo'n beetje alles vervangen, hub, kabels, netwerkkaarten etc...maar niets helpt. Ik ben dus bij netstat wezen kijken en daar viel mij op dat ik zoveel mislukte verbindingspogingen heb terwijl de andere machines dat niet hebbben. Misschien dat mijn probleem dus in verband staat hiermee. Heeft iemand hier ervaring mee en zou het helpen om bijvoorbeeld de TTL van 64 naar iets anders te wijzigen (weet alleen niet wat?)

T-Rob :?

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Toevallig een ander merk netwerkkaart in deze pc? 3com schijnt leuk te zijn, maar ozo duur (ik hou het mooi op realtek).

Windows opnieuw installen doet trouwens wonderen ;)

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

Verwijderd

Topicstarter
Hele netwerk loopt op Realtek chipset...100mb netwerk.

Ik heb het probleem waarschijnlijk gevonden....je zult het niet geloven maar McAfee Virusscan 4.5 en hoger gooit de boel overhoop. Op hun site staat ook in de support mijn probleem...het blijkt dat in de kern van dit programma ook Personal Firewall loopt...en dit wil niet echt achter een Winroute Pro configuratie....(weet ook niet waarom)....enige wat ik weet dat wanneer ik McAfee weg laat dat het probleem opgelost is....nu alleen nog een andere virusscanner zien te krijgen.....any suggestions????

T-Rob
Pagina: 1