[JS] PrintButton functie met custom print Template

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:21
Mij is gevraagd of ik even een webpagina kan maken met een formulier hierop die door eind gebruiker verzonden kan worden via mail of uitgeprint en opgestuurd worden als mail niet beschikbaar is.

Nu heb ik de functie voor een print button al wel gevonden en die werkt ook maar zoals zovele hier al opgemerkt hebben zit er een hoop data bij wat je niet wil header footer buttons etc.

Dat is min of meer opgelost maar wat ik niet voor elkaar krijg is om de ingevulde data in een soort van template uitegprint te krijgen zodat het er voor de einde gebruiker ook nog een beetje fatsoenlijk uitziet ipv een printscreen printje.

Ik heb het niet over fonts of iets dergelijks maar voorgedrukte logo's positie van velden etc.

Helaas ben ik het probleem dat de gebruiker alleen JS kan gebruiken, PHP MySQL etc is niet mogelijk :(

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

En een alternatieve stylesheet is ook geen optie?

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een aparte print stylesheet is inderdaad de oplossing.

Voorbeeld: http://www.platespacers.nl/

Bij het afdrukken worden automatisch een aantal dingen aangepast:
  • de menu's worden weggelaten
  • de tekst schuift naar de linkermarge
  • alle witte tekst wordt zwart
  • het logo en de foto bovenaan worden vervangen door een versie met een witte achtergrond en deze worden naast elkaar boven de tekst geplaatst
Hiervoor is geen aparte [print] knop nodig, maar het kan uiteraard wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjen Tempel op 18-04-2007 11:35 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Of een tooltje a la ScriptX
http://www.meadroid.com/scriptx/about.asp

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Handig, maar:
ScriptX has been developed to provide absolute control over document printing operations from client and server computers running Microsoft's Internet Explorer browser on Windows.
Dan zijn er nogal wat mensen die je daarmee niet helpt.

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:21
Daar heb ik ook over gelezen en is niet echt een optie, eingebruiker dient file te installen wat niet echt gebruiksvriendelijk is, ik zit al met een popup die vertelt dat bij verzending met mail hun mail prog gebruikt gaat worden en ja het wordt voor een simpele eindgebruiker al snel moeilijk.
Cavorka schreef op woensdag 18 april 2007 @ 13:21:
[...]

Handig, maar:

[...]
Dan zijn er nogal wat mensen die je daarmee niet helpt.
En dit is inderdaad ook niet een 100% dekkende oplossing

En door de niet aanwezige mogelijk heden zoals PHP en MySQL ben ik al vrij beperkt in het willen en kunnen uitvoeren van ideeen zoals persoon wil.

Waar het eigenlijk meer omgaat, en meeste is wel met een beetje tabel op te lossen is dat er wat extra text op komt waar het formulier bv naar verzonden dient te worden en eventueel club logo en kleuren. Dit moet wel lukken met een stylesheet of niet? Heb me eigenlijk nooit echt verdiept in stylesheets.

Een ander item wat mss hier niet thuis hoort is dat persoon een bedank pagina wil zien verschijnen wanneer alles succesvol verlopen is (mail en/of printje), maarja daar kom ik nog wel uit not a big issue

[ Voor 10% gewijzigd door schumi2004 op 18-04-2007 15:49 ]

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Arjen Tempel schreef op woensdag 18 april 2007 @ 11:34:
Een aparte print stylesheet is inderdaad de oplossing.
Derde keer goede keer! Je kan stylesheets maken voor verschillende "media" (keyword) :
  • het tonen op een beeldscherm (screen)
  • het tonen op een printer (print)
  • ...
relatief goed artikel:
http://alistapart.com/stories/goingtoprint/

[ Voor 15% gewijzigd door moozzuzz op 18-04-2007 17:21 . Reden: link ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Een print-knop in een webpagina vind ik sowieso vrij loos. Er zit al een knop in je browser, waarmee je *alle* pagina's kunt printen. Da's pas handig!
Pagina: 1