Op 2 locaties (ouderlijk huis en studentenhuis) heb ik dezelfde router staan, nl. een Netgear 814v2. Dit is een 11 mbit wireless router. Nu zit hier een (down / up ) 4 / 1 mbit internet verbinding achter (op beide locaties). Het probleem is dat ik deze snelheid op beide locaties nooit haal - De router limiteert de verbinding op beide locaties tot ongeveer 1,5 / 1 mbit snelheid. WEP aan / uit lijkt geen verschil te maken. Dus de download wordt stevig beperkt, terwijl de upload wel gelijk blijft aan de internetverbinding.
Het vreemde is, dat als ik de router herstart, ik voor een korte tijd wel de volledige verbinding krijg. Als ik mijn computer via een kabel inplug haal ik ook de volledige snelheid. Het ligt ook niet aan mijn laptop, alle computers in het netwerk hebben er last van.
Het vreemde is, dat als ik de router herstart, ik voor een korte tijd wel de volledige verbinding krijg. Als ik mijn computer via een kabel inplug haal ik ook de volledige snelheid. Het ligt ook niet aan mijn laptop, alle computers in het netwerk hebben er last van.