[Excel] Bestand wordt groter bij opslaan als?

Pagina: 1
Acties:
  • 610 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SubaruRene
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 21:33
Halo mede tweakers.

Het probleem is dat als ik een exel bestand maak. En die ga opslaan is hij ongeveer 40kb
dat is wel goed.

Maar als ik hem open het zelfde bestand andere text in type en opslaan onder een andere naam
wordt hij groter

Nu is het zelfs zo erg dat ik na 29x op 1mb zit terwel het het zelfde bestand is. Hoe kan dit ?

Het gaat om een bestand die perweek verwerkt wordt met nieuwe text.
En hij wordt perweek groter. Dit is wel raar!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-07 11:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik geloof dat office er een handje van heeft om wijzigen ook op te slaan. Daarmee bedoel ik dus de wijziging zelf, oftewel wat was er voor, wat was er na. Zo kan een bestand steeds verder groeien. Er bestaan tooltjes die je documenten weer volledig kunnen "cleanen" van dingen die je niet gebruikt, maar ik weet niet of die gratis zijn.

Misschien is er ook wel een optie om dat soort crap volledig uit te schakelen in office, maar dat weet ik niet zeker.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

offtopic:
'exel doet vaag' is als titel nogal, hum, vaag. Probeer ajb in je titel het probleem te vermelden en op zijn minst de naam van het programma goed te spellen.-->titelfix*

Verder zou je post beduidend leesbaarder zijn als je nederlandse woorden _niet_ op zijn engels schrijft, maar als ik het goed begrijp wordt je bestand iedere keer als je het onder een andere naam opslaat groter, terwijl er aan het bestand zelf niks verandert? Dat lijkt me eerlijk gezegd nogal stug. Wat voeg je iedere week toe aan het bestand, cq welke wijzigingen breng je aan?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 19:01
Kijk even bij "extra", "wijzigingen bijhouden" of dat aan staat?

• SubaruRene
Bolukan schreef op woensdag 18 april 2007 @ 21:51:
Kijk even bij "extra", "wijzigingen bijhouden" of dat aan staat?
Dit staat uit.
Dit is het dus niet lijkt mij.
Hann1BaL schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:28:
Ik geloof dat office er een handje van heeft om wijzigen ook op te slaan. Daarmee bedoel ik dus de wijziging zelf, oftewel wat was er voor, wat was er na. Zo kan een bestand steeds verder groeien. Er bestaan tooltjes die je documenten weer volledig kunnen "cleanen" van dingen die je niet gebruikt, maar ik weet niet of die gratis zijn.

Misschien is er ook wel een optie om dat soort crap volledig uit te schakelen in office, maar dat weet ik niet zeker.
Wat voor soort cleaners ? kan ik hier voor gebruiken

Verwijderd

En kijk eens bij Bestand --> Versies
Worden er steeds nieuwe versies van het bestand opgeslagen?
Dit zorgt namelijk ook voor een exponientele groei!

Edit; Zucht, vrijdagmiddag. Bovenstaande geldt alleen voor Word.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2007 16:05 ]

• SubaruRene
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 16:03:
En kijk eens bij Bestand --> Versies
Worden er steeds nieuwe versies van het bestand opgeslagen?
Dit zorgt namelijk ook voor een exponientele groei!

Edit; Zucht, vrijdagmiddag. Bovenstaande geldt alleen voor Word.
Daar heb ik dan niet zo veel aan .
Het gaat namelijk wel om Excel
Maar heb wel last van groei!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoals Lustucru in "[Excel] Bestand wordt groter bij opslaan..." ok al vraagt maar waar je nog niet op hebt geantwoord: verander je echt 0 cellen en doe je niets anders dan openen en meteen opslaan-als zonder ook maar een cel geselecteerd te hebben?

Of zitten er koppelingen naar externe bestanden of naar databases in? Of VBA-scripts?

Edit: en check of Revisies niet aan staat (werkbalk Redigeren).

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 23-04-2007 12:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1