Toon posts:

[MYSQL-phpmyadmin] Database overzetten zonder collatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen, ik heb een nieuwe server en wil graag een website overzetten, bij het over zetten van de database loop ik tegen een probleemje op. Ik wil een database exporteren en vervolgens importeren op mijn nieuwe server. Echter is de bestaande database gevuld met tabellen waaraan een Collatie is toegewezen namelijk "latin1_swedish_ci".

Het probleem is dat ik deze optie niet kan vinden op de nieuwe server via phpmyadmin, hieronder even de specificatie's van beide databases, phpmyadmins en servers:

Mijn huidige server:
==============
Collatie:
latin1_swedish_ci

MySQL client version:
4.0.24

phpMyAdmin versie:
2.9.1.1-Debian-3

Server versie:
4.1.11-Debian_4sarge7-log

Mijn nieuwe server:
==============
Collatie: Geen?

MySQL client version:
4.0.24

phpMyAdmin:
2.10.0.2

Server versie:
4.0.24_Debian-10sarge2-log

Nu is het zo dat ik wel kan exporteren en nadat ik de collatie instelling voor elke tabel in het export sql bestand heb verwijderd de gehele database op zich prima kan importeren, echter komen er dan wat rare tekens op de website te staan.

Nu kan het zo zijn dat ik op de nieuwe server nog iets moet toevoegen om de collatie gewoon ook daar te laten werken, of mischien een update. Iemand enig idee? _/-\o_ Het is overigs een eigen server dus ik zou er alle kanten mee op kunnen

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:20:
Nu kan het zo zijn dat ik op de nieuwe server nog iets moet toevoegen om de collatie gewoon ook daar te laten werken, of mischien een update. Iemand enig idee? _/-\o_ Het is overigs een eigen server dus ik zou er alle kanten mee op kunnen
Je gaat van 4.1 naar 4.0, dat is wel een stap terug, je kunt beter naar 4.1.22 overstappen, of, nog beter, naar 5.0, aangezien Debian geen 4.X meer aanbied voor zover ik weet :)

En het feit dat je die collatie niet ziet komt doordat je dus terug gaat naar 4.0.X :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dan ga ik er een update opzetten, wellicht werkt het dan gewoon. :)