Toon posts:

2e Helft jaar cpu upgrade, verschil merken??

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb nu deze config:

Asus Striker Extreme
Conroe E6300 @ 2.8 GHZ
2x 1 GB OCZ Gold PC 7200 @ 800 mhz 1T
XFX Geforce 8800 GTX Extreme @ XXX snelheden: 630/1000

Maar zodra ik nu nog wat verder overclock trekt 3dmark 2006 hem echt niet meer, dan loopt ie vast.

nu wil ik 2e helft van't jaar een QuadCore 6600 hebben...

ik heb nu 11047 punten, @ deze snelheden..

maar ik heb wel eens een GTS gezien, die draaide op; 645 / 1000nogwat.

dat is niet normaal toch? die haalt mijn kaart in:S....
als ik die quadcore heb, zal ik dan (veel) meer punten halen? iemand misschien ervaring met mijn combinatie? en wat halen jullie max uit je E6300 icm 8800GTX?? en hoeveel punten??

Verwijderd

Ja die GTSjes zijn snel he.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Begrijp ik nu dus goed dat je een bak geld uit gaat geven om meer puntjes in een benchmark te halen dan anderen? Klinkt een beetje als een 'de mijne is langer' verhaal. Wat kan je niet me je pc doen wat je wel zou willen doen? Heb je niet genoeg FPS in een game, dan zou ik kijken naar een upgrade. Als het puur om de puntjes gaat in 3dmark zou ik de centen lekker ergens anders in steken (of sparen en over een jaar een nieuwe pc halen, die is dan toch sneller dan wat je nu zou kunnen kopen).

Verwijderd

Topicstarter
Dude:P ik kan nu alles wel @ high/high draaien wat ik wil :P maar goed:P Tis ook btje de contest hea met kameraden:P zij hebben een GTS, en halen me zo'n btje in! :P iemand heeft 6600 met GTS 640 mb, en haalt 10844 punten, maar ik wil sowieso quad hebben, voor videobewerking en rendering etc... maar ben benieuwd of ik er ook veeel meer punten mee haal met 3dmark06

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 april 2007 @ 10:06:
Dude:P ik kan nu alles wel @ high/high draaien wat ik wil :P maar goed:P Tis ook btje de contest hea met kameraden:P zij hebben een GTS, en halen me zo'n btje in! :P iemand heeft 6600 met GTS 640 mb, en haalt 10844 punten, maar ik wil sowieso quad hebben, voor videobewerking en rendering etc... maar ben benieuwd of ik er ook veeel meer punten mee haal met 3dmark06
lol, als u teveel geld heeft kan ik u ook mijn rekening nummer doorgeven :P _/-\o_
maar serieus, ja je zal meer eruit halen maar verwacht niet gelijk 5k meer punten ofzo.
De quadcore zal sowieso beter zijn voor je videobewerking en rendering.

maar om je antwoord te geven: Ja je 3dmark06 score zal omhoog gaan.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik haal met een GTS al 11k onder Vista :P. Maar als je dan toch een hoge 3dmark score wilt halen ga dan voor SLI.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje.... ik begin nu toch wel erg te twijfelen... naja... ik w8 maar op de quad:p die flink overclocken..

mar ik had gewoon 2x die GTS kunnen kopen voor 1 gtx:P ziekelijk.....

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

CPU score doet niet echt veel in 3dmark, klok je cpu maar eens terug naar 2.4 en kijk eens hoeveel punten dat scheelt.

Verwijderd

Topicstarter
had in't begin, zonder vga overclock, bij elke 200 mhz hoger, ongv 400 punten erbij

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Bij mij is het verschil tussen 2.4 en 3.4 maar 400 punten (op de totaal score).

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 18-04-2007 10:31 ]

Verwijderd

Imho is sli dan een betere optie. Daarnaast is de pimpfactor daarvan veel groter :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ja, en de mijne is censored lang :P

Dit gaat echt nergens over. Dit is Gathering of Tweakers, niet Gathering of Patsers :o

Als je ziet dat anderen met een lagere config hogere scores halen, dan zou je misschien eens ipv er *NOG* meer geld tegenaan te smijten eens goed naar instellingen kijken en zien hoe je daadwerkelijk het maximale uit datgene kunt halen wat je al hebt. Dat hoort tot de eigen inzet die we op GoT verwachten en lees ik geen woord over. En dan nog, het gaat hier per slot van rekening over synthetische benchmarks. Get a life en ga eens naar echte apps kijken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.